Modely pro scifisty: Star Wars - Překližkové 3D puzzle

Článek od: Michael Pešťák - 18.08.2023

Pro nepříliš modelářsky zdatné jedince, toužící po nějakém tom oblíbeném filmovém či seriálovém artefaktu (Marvel, Star Wars, Harry Potter a další), jsou tu 3D puzzle firmy Incredibuilds. Puzzle jsou laserované z tenké překližky, drží pohromadě bez lepidla a teoreticky na ně není zapotřebí ani barev, ani nástrojů.

Modely pro scifisty - X-Wing Wedge Antillese

Článek od: Michael Pešťák - 04.08.2023

Náhodně se mi podařilo v jedné hračkárně narazit na již téměř doprodané Star Wars stavebnice firmy Revell a jednou z nich byl už dlouho nedostatkový X-Wing. Zajásal jsem, protože do kompletní sady jednoznačně popsaných kamufláží z Bactové války mi chyběl poslední stroj – velitelský X-wing Wedge Antillese. 

TG: Midjourney - umělá inteligence nebo kreativní protéza?

Článek od: Petr Simcik - 09.11.2022

Asi každý fanoušek sci-fi slyšel někdy o Matrixu nebo koneckonců Skynetu, či o HAL 9000. Zkrátka o umělé inteligenci. Zatím se prakticky nenašla kniha či film, ve které by to s ní dopadlo dobře, prakticky ve všech případech se tahle prozatím stále chiméra rozhodne, že buď by bylo planetě lépe bez lidí, nebo bez života obecně. Ale naši vědci si nedají pokoj a, jak se říká, dráždí hada bosou nohou...

Modely pro scifisty: Fallout: New Vegas - Securitron

Článek od: Petr Simcik - 15.02.2022

Securitron, kterého si můžete postavit, byl inspirován plastovým modelem, který vydává přímo Bethesda – vývojář Falloutu. Opět jsem se od začátku snažil, aby stavba byla co nejednodušší a zvládl ji skoro kdokoli a opět jsem připravil i nějaký ten příběh okolo téhle ikony. 

Projekty (s dětmi): Booknook ze světa Falloutu

Článek od: Petr Simcik - 29.01.2022

Fallout je fascinující svět, který mnozí hráči navštěvují už třetí desetiletí. Svět poválečné Ameriky plné protiatomových krytů, radioaktivní zvířeny a lidí, co se snaží v pustině prostě přežít. Přesně z takového světa bude dnešní booknook. 

Projekty (s dětmi): Booknook, diorama do knihovny

Článek od: Petr Simcik - 16.07.2021

Booknooky jsem poprvé našel na Pinterestu. Bylo to někdy před pěti lety a pak jsem na ně na dlouhou dobu zapomněl. Moje pokusy s krajinkami pro papírové modely mě ale dovedly na Youtube kanál NerdForge a ten jednoho dne publikoval právě tvorbu booknooku Příčné ulice a já si řekl, že tohle musím mít taky.

DESKOVKY: Trosečníci

Článek od: frankie - 11.05.2021

Hra Trosečníci. Kdo by neznal Robinsona Crusoe a alespoň na chvilku se nezasnil nad tím, jak by obstál sám na ostrově. Co když však ztroskotání lodi přežije více lidí, kteří budou nuceni trávit společně čas jako parta trosečníků? Jak by takový život na ostrově mohl vypadat, přibližuje nová hra od Albi Trosečníci.

Modely pro scifisty: X-Wing „Krayt“ Gavina Darklightera

Článek od: Michael Pešťák - 23.02.2021

Když jsem četl Bactovou válku z knižní série X-Wing, bleskla mi hlavou hláška z Bigglese: „Richthofenův létající cirkus se svými cvičenými Albatrosy zase navštívil náš úsek fronty!“ Eskadra Rogue v tomto dílu působí jako soukromá jednotka, a tak si jednotliví piloti nechali nabarvit stroje dle svého vkusu. 

Modely pro scifisty: Stavíme Obloukový reaktor Mark II

Článek od: Petr Simcik - 13.11.2020

Nejsem velký fanda Iron Mana. Od mých dětských let, kdy běžel v televizi poměrně dobrý kreslený seriál, se mu u nás moc nedařilo. Komiksově česky snad ani nevyšlo nic, co by stálo za řeč, a tak jediný zkousnutelný je ten z MCU. Hlavně kvůli té jeho reálně vypadající technice a přesně jeden kousek z ní si se mnou můžete vyrobit.

Modely pro scifisty:Tvoříme krajinku pro Warhammer / Dračí doupě / diorama (1)

Článek od: Petr Simcik - 23.10.2020

Ne, nebudu tu předstírat, že jsem někdy Warhammer hrál, ať už jde o jeho fantasy, nebo sci-fi verzi. Ale facinoval mě, to zas ano. Stejně jako hry ze světa Mutant Chronicles a další masové stolní hry s vlastní krajinou a kýblem kostek. A protože jsem se při tvorbě papírových modelů tripodů nezastavil jen u nich, ale na poličku si k nim vytvořil i odpovídající krajinu, řekl jsem si proč se o zkušenosti nepodělit.

RETROHRANI: Tvoříme retro diorama

Článek od: Petr Simcik - 02.10.2020

K tomuhle retrotvoření mě přivedl Instagram. Díky zálibě v retro hrách se mi nabídl účet jakési asi Američanky, která prodává obrázky s Pokémony, Mariem a podobnými věcmi. Jedná se o pseudo 3D obrázky, prakticky diorámy, jak je my starší známe z ABC – bitva na Vítkově, ponorka Nautilus... víte, o čem je řeč :)

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Tata Geek