RECENZE: Laura Thalassa, Temná harmonie (Handlíř 3)

Článek od: Jana K. - 18.07.2024

Temná harmonie, závěrečný díl trilogie Handlíř (nepočítáme-li dodatečného Vládce temné oblohy vyprávěného z pohledu Desmonda) od americké spisovatelky Laury Thalassy, uzavírá milostný příběh lidské sirény a vílího krále. A jak už to tak bývá, cesta ke konci je občas trnitá – Calliiny sny i celý Jinosvět totiž sužuje nemilosrdný Zloděj duší. Dosud mocné víly přichází o sílu i domovinu, k tomu všemu vstal Desmondův otec z mrtvých. Spřízněné duše tak mají o starosti skutečně postaráno.

RECENZE: Zapadákov, Shuky Medina, 2D

Článek od: Kamba - 24.06.2024

Když jsem se koukal po Klapíkovi, padl můj zrak i na komiksové gamebooky REXhrami vydané pro dospělejší čtenáře. Mezi nimi mě zaujal Zapadákov – ačkoliv trochu staršího data (vyšel v roce 2019), téma starostování malého městečka na Divokém západě rozhodně probudilo mou zvědavost. A tak jsem se do něj pustil.

RECENZE: Graham Masterton, Lesní duch

Článek od: Madla Pospíšilo... - 04.06.2024

Současná Amerika. V lese u skautského tábora je nalezeno patnáct skautů a sedm jejich vedoucích – všichni spáchali sebevraždu. Jeden z mrtvých chlapců je přítelem Sparkyho Wallace, jehož otec Jack vede v Chicagu polskou restauraci. Jack objeví souvislost mezi sebevraždami a smrtí vlastního dědečka, který se zabil v Kampinoském pralese v Polsku, když za druhé světové války bojoval proti nacistům.

RECENZE: Jan Kotouč, Strnadův efekt

Článek od: Madla Pospíšilo... - 15.05.2024

Jeden z mála spisovatelů, kteří se dokáží psaním s přehledem uživit, je Jan Kotouč, autor velice plodný a pracovitý. Před časem jsem od něj četla novelu Příliš blízké setkání a momentálně mám rozečtený military román z alternativní historie Bitva o české země. Nejsem úplně skalní fanda vojenství, ale jeho romány se čtou úplně samy, jsou napsány lehce a svižně, a když loni vyšel Strnadův efekt, bylo mi jasné, že tenhle kousek mi v knihovně prostě chybět nesmí.

RECENZE: Jarmila Kašparová, Elektrickej strom

Článek od: Jana K. - 14.05.2024

Kdesi v budoucnosti, mezi hvězdami, tam v převelikém vesmíru, se lidstvu podařilo terraformovat dvě planety. Jedna od druhé se víc lišit nemůže – Mizarbanna čelí mizernému a nepředvídatelnému počasí, kdežto mezi Pravidly posedlými Irissany doutná potenciální revoluce. Přesto tyhle dva rozdílné světy něco spojuje. Nebo spíš někdo – přistěhovalec ze Země s nečekaně nalezenou zálibou v rockové hudbě a o sto let později jeho… klon.

RECENZE: Astronaut, Samuel Isaacson

Článek od: Kamba - 26.04.2024

Abych si něčím přerušil dlouhou šňůru fantasy dobrodružství, zařadil jsem do harmonogramu sci-fi gamebook Astronaut. Jedná se o v pořadí třetí knihu a zároveň druhý gamebook nakladatelství Veles.

RECENZE: Elizabeth Engstrom, Když nás temnota miluje

Článek od: ena - 11.04.2024

Elizabeth Engstrom je ostrieľaná americká spisovateľka. Je to predstaviteľka starej školy, ktorá má čitateľom stále čo povedať a mladých autorov čo naučiť. Když nás temnota miluje a Krása je... sú dve z noviel, ktoré nás zavedú na americký vidiek, do miest plných ľudí, fariem, jednoduchého, no ťažkého života. Niekde tam, v prírode, no hlavne v hĺbke ľudských myslí, sa ukrýva množstvo temných zákutí, myšlienok a skutkov.

RECENZE: Kateřina Surmanová, Zvedá se vítr

Článek od: Madla Pospíšilo... - 04.04.2024

Hodonínská rodačka, novinářka a spisovatelka, toho času žijící v matičce stověžaté, loni čtenáře uhranula svým velmi povedeným románem oscilujícím mezi hororem a thrillerem a s hrůzu nahánějícím názvem Šepot z lesa. Ten jsem si nechala ujít, ale po přečtení autorčina druhého počinu jsem zjistila, že si nutně potřebuju doplnit vzdělání, protože Surmanová se stala mou novou oblíbenou českou spisovatelkou.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Literatura