Začalo to tým, že Katia Waarmetsová objavila v ľade muža, ktorý záhadne zamrzol pred štyristo rokmi. Oživila ho a priviedla do Čiech, kde dodnes žijú jeho potomkovia. Vedela, že je Violet a aké má schopnosti? Vyzerá to, že muža s temným tajomstvom neukryla dobre. Náhle sa zjavuje divné monštrum túžiace po jedinom. Získať večnosť. Kto by však nechcel žiť večne? Stojí táto vyhliadka za obete, ktoré je nutné položiť na oltár nesmrteľnosti? Každý to vidí inak...
Vraví sa, že najväčšia radosť, je škodoradosť. A možno je to pravda. Určite však len dovtedy, kým niečo, čo sa stalo niekomu inému, sa nestane aj nám. Vtedy srandičky končia a nastupujú problémy. V hororovom svete to ale nejde tak jednoducho. S problémami totiž prichádza temnota, strach, panika a ktohovie, čo ešte. Asi je skutočne lepšie to vopred nevedieť...
Deset autorů, sto příběhů, a deset tisíc slov – to, a ještě nezapomenutelný nášup strachu slibuje útlá sbírka nakladatelství Netopejr. Najdeme v ní takové triviálnosti jako sadistické úchyly a vrahy, oblíbený motiv pomsty, notoricky známou zombie apokalypsu, věčný déšť a vše pohlcující tmu či básnicky laděné, dekadentní kraťasy.
Pokud už máte plné zuby novodobých filmových a seriálových variací na nejrůznější pohádkové příběhy, tak je tato série (a ostatně i kniha) určena přesně pro vás.
Není to tak dávno, co se Jenny Nowak zmínila, že by se ráda vrátila s Vladem do středověku a že má v hlavě „zadumaný komorní příběh z Poenari“. Ten nakonec časově vklínila mezi knihy Trůn pro mrtvého a Krvavé býlí. A pokud čtenáři mylně neočekávali boje s Turky či jinou krvavou řežbu, tak nemůžou být zklamáni.
Pokud už máte plné zuby novodobých filmových a seriálových variací na nejrůznější pohádkové příběhy, tak je tato série (a ostatně i kniha) určena přesně pro vás.
Nemrtvý kníže Vlad, rozhodnutý stáhnout se z lidské společnosti a opustit dvorský i válečný život, netouží po jiném, než uchýlit se do samoty na své milované dračí hnízdo – Poenari.
Felix Castor, exorcista na volné noze, zrovna náhodou trpí - jako obvykle - nedostatkem zakázek. A tak bere co jde, od melouchů typu kouzelnického představení na narozeninách rozmazleného fracka („to nic není, měl druhý balíček karet v rukávu“) až po práci, kterou by jinak nevzal, totiž zbavit jedno omšelé, avšak aktivní muzeum podobně omšelého, ale ještě aktivnějšího ducha.
Už svou první knihou (a zároveň chronologicky šestým dílem ságy o Vladu III.) dala jasně najevo, jaký bude její autorský styl. V době, kdy se na nás ještě ze všech stran nehrnula červená upírská knihovna komerčního zaměření, se dal ještě (s autorčiným shovívavým souhlasem) označit jako červená knihovna pro vampýromily. Dnes by to ovšem bylo velice zavádějící.