MINIROZHOVORY: Smečka, část první

Článek od: Jana K. - 19.03.2024

Smečka, sbírka hororových povídek, se blíží. A my vám přinášíme exkluzivní rozhovory s jejími autory. Dnes s Terezou Kadečkovou, Petrem Bočkem, Ludmilou Svozilovou a Tomášem Martonem.

Povídání s Terezou Temnářkou Matouškovou a s Terezou Kadet Kadečkovou o jejich fantastických světech a knihách.

Článek od: Jan Procházka - 14.07.2023

Fantastické světy máme všichni rádi. Narnie, Středozem, Malaz, Arrakis a mnohé další. Nejsou to skutečné země, přesto do nich cestujeme rádi a rádi se tam vracíme, stejně jako jejich autoři. Já si dnes budu povídat s autorkami dvou takových fantastických světů, Terezou Temnářkou  a Terezou Kadet. Zatímco Temnářka od roku 2008 buduje Podmoří, Kadet ten svůj, obývaný draky a lidmi, zatím ani nepojmenovala. Přesto i ona jeho tvorbou strávila spoustu času.

ROZHOVOR: "Píšu tak, aby děj ubíhal a zabavil," říká Tereza Kadečková

Článek od: Madla Pospíšilo... - 07.03.2023

Tereza Kadečková je v hlubinách internetu známá jako Kadet. Rodačka z Hradce Králové se v tuzemské temné fantastice zabydlela doslova jako ryba ve vodě. Svou živelnou spisovatelskou kariéru zahájila jako povídkářka. Její texty vyšly v několika sbornících, ale první „velká“ kniha jí vyšla v roce 2020 v nakladatelství Golden Dog.

ROZHOVOR: „Miluju draky a každou mytologickou potvoru, která by mě zvládla spolknout,“ říká Tereza Kadečková

Článek od: ena - 05.07.2022

Tereza Kadečková sa v literárnych vodách pohybuje už dlhšie. Je autorkou, recenzentkou a nedávno jej vyšla už druhá kniha. Kto ju pozná vie, že je veselá, ako učiteľka má aj pevné nervy a dokáže o svojich zážitkoch zo školy rozprávať s nadhľadom. Veď čo ju nezabije, to ju posilní. Pre dobro nás čitateľov...

A za redakci musíme nutně dodat, že je také relativně novopečenou zástupkyní šéfredaktora Sardenu a naší dlouholetou redaktorkou s neutuchajícím zdrojem nápadů, což nám samozřejmě nijak nebrání v tom ji řádně vyzpovídat!

SOBOTNÍ FILMOVÁ SRDCOVKA

Článek od: Tereza Kadečková - 12.03.2022

Všichni mají nějakou tu svou filmovou srdcovku. Není nic lepšího, než se o ni podělit. Sobotní filmová srdcovka je novou rubrikou ve stylu Čteme si, kde vám redaktoři a nadšení diváci představí své oblíbené filmy a seriály. Známé, obskurní, staré, a nebo úplně nové jako v případě The Batman, o kterém píše Tereza Kadečková.

Lednové novinky z nakladatelství Golden Dog

Článek od: Redakce - 21.01.2022

Nakladatelství Golden Dog v lednu chystá dvě novinky z různých žánrů. Smrtelně růžové sci-fi O dracích a sedmi, které je druhou knihou z pera naší redaktorky Terezy Kadečkové a hororové povídky od americké autorky Lucy Taylor.

Vánoční POVÍDKA: Tereza Kadečková, Mráz dolního města

Článek od: Tereza Kadečková - 24.12.2021

Snad již můžeme prohlásit, že vánoční povídka je tradiční sardenský dárek pod čtecí stromeček. Spisovatelka a naše redaktorka Tereza Kadečková vás zavede do světa, kde žijí draci a pokud se vám tam bude líbit, můžete se s Iscarem z povídky Mráz dolního města znovu setkat v chystaném románu O dracích a Sedmi, který vyjde v lednu 2022.

Přejeme krásné sváteční čtení.

ANKETA: Kniha roku Sardenu, komentáře

Článek od: Redakce - 08.03.2016

Abyste si sami mohli spočítat, že vám ve výsledcích Knihy roku Sardenu nekecáme, přinášíme konkrétní odpovědi jednotlivých respondentů. A těšíme se, že v komentářích přibudou odpovědi čtenářů.

Rozhovor s Vladimírem Němcem a Karlem Doležalem

Článek od: Martin Stručovský - 18.11.2015

Vážení čtenáři dnešním dnem zahajujeme rubriku  Večerní vydání, která se sice nebude objevovat pravidelně, ale věříme, že vám bude zpříjemňovat večery u internetu. Jako první vám rámci této nové rubriky nabízíme rozhovor s editory Vladimírem Němcem a Karlem Doležalem.  S oběma jsme si povídali o jejich nové antologii Čas šelmy, která před pár dny vzala útokem regály knihkupectví.

UKÁZKA: Karel Doležal - Vladimír Němec (eds.), Čas šelmy

Článek od: Redakce - 30.10.2015

Co se vám vybaví, když se řekne apokalypsa? Hollywood nás krmí rozpadlými mrakodrapy, Willem Smithem s vlčákem a neomezeným počtem konzerv. Ale na apokalypsu a svět po ní se dá dívat mnoha různými způsoby. Můžete se o tom přesvědčit ve sborníku Čas šelmy, kde vám čtrnáct českých autorů přinese jejich náhled na svět měnící katastrofy.

Rozhovor s Terezou Kadečkovou

Článek od: Martin Stručovský - 31.03.2014

"Možná se nikdy neprobudíte. Možná vás lidé sní. A nebo na vás provedou podivný experiment a vy se jednoho dne probudíte bez orgánů. A uznejte sami, že bez nich se po městě běhá opravdu špatně," říká o své své povídce Sladké sny vítězka soutěže New weird Tereza Kadečková.

Přihlásit se k odběru RSS - T. Kadečková