RECENZE: S. T. Joshi, Cosi z hloubi

Článek od: Martin Novák - 11.10.2022

Sunand Tryambak Joshi je v současnosti považován za jednoho z největších znalců života a díla H. P. Lovecrafta, známý především jako editor (Černá křídla Cthulhu) a oceňovaný autor monografií a pojednání o hororech a weird fiction. Když se mi tedy – jakožto člověku na Lovecraftovi odkojeném – do rukou dostal Joshiho vlastní beletristický počin, měl jsem velká očekávání.

RECENZE: Černá křídla Cthulhu 3, ed. S. T. Joshi

Článek od: Petr Simcik - 13.05.2020

Než jsem začal poměrně dlouho po vydání číst Černá křídla Cthulhu 3, nedalo mi to nezabloudit na různá hodnocení a komentáře, a musím říct jedno. S. T. Joshi je geniální redaktor, protože postavil sbírku, ve které se každému líbí něco jiného, ale zároveň nenajdete alespoň jednu povídku, která by se nelíbila nikomu.

UKÁZKA: S. T. Joshi (ed.), Černá křídla Cthulhu 2

Článek od: Redakce - 02.12.2015

Nejdelší noc roku se blíží a s ní přicházejí i nezemské hrůzy starší než lidstvo. V osmnácti hororových povídkách inspirovaných mistrem makabrózní představivosti H. P. Lovecraftem vás čekají příběhy lidí, kteří se setkali s děsivými tajemstvími vesmíru. Se záhadami, jimž lidská mysl neměla nikdy čelit...

RECENZE: S. T. Joshi (ed.), Černá křídla Cthulhu

Článek od: Petr Simcik - 24.09.2015

Stará vydání Lovecrafta zmizela jako pára nad hrncem někdy na začátku devadesátek a ta nová ještě nebyla na světě. Snad proto mě tento autor úplně minul a s tím i obecný přehled o zahraničním horroru. O autorech, trendech a hlavně knihách. Když pak přišly sebrané spisy a Hory šílenství byl jsem ohromen. Obrazotvorností, jazykem, mýty, prostě vším. No, a pak přiletěla Černá křídla Cthulhu...

UKÁZKA: S. T. Joshi (ed.), Černá křídla Cthulhu

Článek od: Redakce - 13.12.2014

Kosmická hrůza, chtoničtí bohové, zlovolné kulty... lovecraftovský horor přitahuje pozornost čtenářů a spisovatelů i mnoho let po sepsání jednotlivých příběhů mistra žánru. Nakladatelství Laser-books pro českého čtenáře připravilo vydání sbírky povídek inspirovaných dílem H. P. Lovecrafta sestavený současným největším znalcem díla tohoto klasika S. T. Joshim. Přečtěte si ukázku na Sardenu.

Přihlásit se k odběru RSS - S. T. Joshi