UKÁZKA: S. T. Joshi (ed.), Černá křídla Cthulhu 2

Článek od: Redakce - 02.12.2015

 

Přestože byl letošní rok tím posledním, kdy cena World Fantasy Award nesla podobu zakladatele moderního hororu H. P. Lovecrafta, ani jeho ostře rasistické názory neumenšují obrovskou popularitu jeho děsivého díla plného kosmických hrůz. V minulém roce nakladatelství Laser-books nabídlo věčně hladovým fanouškům antologii plnou temných příběhů, které různými způsoby rozvíjejí jeho dílo. Editorem nebyl nikdo jiný než patrně nejuznávanější odborník na mistrovo dílo S. T. Joshi. A protože se kniha setkala s úspěchem nejen ve světě, ale i u nás, po roce se dočkáme druhého svazku Černých křídel Cthulhu.

Dílo H. P. Lovecrafta inspiruje umělce už celá desetiletí. Stephen King o Lovecraftovi prohlásil, že je „největším tvůrcem klasického hororu dvacátého století“. V tomto svazku nám S. T. Joshi, nejvýznamnější současný expert na Lovecrafta a vše s ním související, jenž mimo jiné restauroval jeho povídky pro jejich nedávná definitivní, anotovaná vydání, představuje osmnáct povídek kosmické hrůzy, inspirovaných jak dílem, tak myšlenkami a životem „podivného pána z Providence“. Do své druhé lovecraftovské antologie opět vybral povídky od renomovaných současných autorů hororu, jako jsou John Shirley, Caitlin R. Kiernanová, Darrell Schweitzer, Nicholas Royle, Steve Rasnic Tem, Chet Williamson a další, jež znovu nechává rozehrát temné variace na věčné téma střetu člověka se závratností tajuplného, neprobádaného vesmíru.

S. T. Joshi sest. Černá křídla Cthulhu 2
vázaná, překlad Milan Žáček, obálka Jason Van Hollander, 328 stran, cena 349 Kč

Přidat komentář