Článek od: Jana K.
19.03.2024

Smečka, sbírka hororových povídek, se blíží. A my vám přinášíme exkluzivní rozhovory s jejími autory. Dnes s Terezou Kadečkovou, Petrem Bočkem, Ludmilou Svozilovou a Tomášem Martonem.

1180x přečteno
Článek od: ena
18.03.2024

Na sociálnych sieťach je to dnes o nervy. Vlastne je to aj o život. Predpokladám, že všetci obývame virtuálny priestor a stretávame tam ľudí, ktorí sú normálni, nenormálni aj psychopatickí. Bežne sme svedkami vášnivých debát, hejtovania, šikany či aspoň urážok. O vypúšťaní hoaxov a trolingu ani nehovorím. Nuž a za hoaxami sú ľudia, ktorých to baví a podaktorí sú za to dokonca platení. Avšak stretnúť trola, ktorý sa na vás zavesí a začne vám strpčovať život, nechce nikto z nás. Hrdinovia tejto novely si s trolom užili svoje, avšak rozhodli sa brániť. Chcete vedieť viac? Verte mi, že chcete...

349x přečteno
Článek od: Jan Procházka
17.03.2024

Od chvíle, kdy se lidé naučili mluvit, začali si vyprávět příběhy. Ty první byly zřejmě jen lovecké historky u táborových ohňů, až mnohem později začaly vznikat legendy a pohádky. S příchodem psaného slova se příběhy dostaly na vyšší level a díky knihtisku přestalo být čtení výsadou vyvolených.

802x přečteno
Článek od: Jana K.
14.03.2024

Čtvrtý z nově vydávaných souborů komiksů W.I.T.C.H. (scénář Elisabetta Gnone, ilustrace Francesco Artibani) se pyšní nejen oranžovou obálkou, která skvěle zapadá do celkového barevného konceptu, ale i pěti dalšími dobrodružstvími mladých Strážkyň Kondrakaru, nazvanými Stopy minulosti, Osvobození, Klam a zrada, Koruna ze světla a Buď navždy.

299x přečteno
Článek od: Kamba
13.03.2024

Ačkoli to podle časového odstupu obou recenzí není poznat, vrhnul jsem se na druhý díl série v podstatě ihned po dohrání toho prvního. Tak moc jsem chtěl vědět, jak moje rozhodnutí ovlivňují herní svět.

383x přečteno
Článek od: Redakce
09.03.2024

V kinech běží nová Duna, ale ještě předtím, kdysi dávno, tu byla jiná Duna. Z roku 1984. Rudolf W. Waters ji považuje za svou srdcovku.

1542x přečteno
07.03.2024

Martin Paytok sezval své osazenstvo odsouzené k zániku do strašidelného domu tyčícího se uprostřed lesů nad městečkem s malebným názvem Katův hrob. Na toto čarokrásné místo zasypané sněhem, jež ze všeho nejvíc připomíná starou viktoriánskou vilu, přijede majetku chtivé příbuzenstvo, ježto sem vytáhla závěť po patricharovi rodu, jistém panu Izajáši Havranovi.

456x přečteno
Článek od: ena
05.03.2024

Deväť poviedok, deväť rôznych tém aj spracovaní. Všetky sú spojené s menom editora a otca nápadu, Honzom Vojtíškom. Rôzna je aj úroveň týchto textov. Pozrime sa na ne podrobnejšie.

342x přečteno
Článek od: Redakce
03.03.2024

Proč tohle všechno vypisuju? Protože jsem strávil minulý podzim ponořený do studia daného žánru… po tom, co jsem zjistil, že jsem jeden takový gotický horor asi napsal. Jmenuje se Láska, smrt a všechno zlý, vychází 4. března v nakladatelství Mystery Press a je o rodině Havranových, která se po smrti zatrpklého patriarchy Izajáše sjíždí na zámek Rabenštejn, aby uctila jeho památku a porvala se o dědictví.

571x přečteno
Článek od: Redakce
03.03.2024

Píše se rok 2079 a Sergej Zírnakov je na lovu svého podřízeného z úřadu S.V.I.N.E., Sovětského výzkumného institutu nadpřirozených entit.

Přinášíme vám povídku Supermarket od Rudolfa W. Waterse.

1072x přečteno
Článek od: Petra Elen Mand...
01.03.2024

Kniha Když padaly hvězdy je prvním dílem série s názvem Koruna snů. Čtenáře zavede do zdánlivě středověkého království, které začnete poznávat prostřednictvím rozličných osudů několika postav.

450x přečteno
Článek od: Jana K.
01.03.2024

Nostalgie potřetí. Tak by se daly shrnout mé pocity, když jsem se ponořila do magického světa čarodějek W.I.T.C.H., tentokrát oblečeného do modrého kabátku.

236x přečteno
Článek od: Tereza Kučírková
29.02.2024

Máte rádi film Jak utopit doktora Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách? A chtěli byste si ho přečíst v kabátku moderního YA fantasy?

302x přečteno
Článek od: Daniel Palička
27.02.2024

Finský spisovatel Marko Hautala je autor hororových románů Architekt temna, Bába motyka a Šeptající dívka. Co ho vedlo k napsání knihy pro děti? Jak vzpomíná na práci v ústavu pro duševně choré? A jak se daří hororu ve Finsku? To vše a mnohem více se dozvíte v nejnovějším sardenském rozhovoru.

473x přečteno
Článek od: David Hálek
24.02.2024

Hádanka: představte si, že jste čtrnáctiletí mlíčňáci a jdete do kina. Po dvou hodinách vyjdete ven coby mužní muži, kterým rostou chlupy i na chlupech a možná si chvíli nejste jistí svou sexualitou. Jaký film jste právě viděli?

403x přečteno
Článek od: Daniel Palička
23.02.2024

Doctor Who, česky známý pod názvem Pán času, patří k nejpopulárnějším sci-fi projektům vůbec. Populární britský seriál, který se na stanici BBC vysílá od roku 1963, se dodnes těší veliké popularitě. Ku příležitosti 60. výročí této slavné značky loni na streamovací platformě Disney+ vyšly 4 speciály.

364x přečteno
Článek od: Kamba
23.02.2024

Nedávno se mi do ruky Válkou zmítané království. Jedná se o první díl unikátní série Bájné země, která ve světě gamebooků nemá obdoby, a jsem moc rád, že se do ní Mytago pustilo. Jedná se totiž o open-world dobrodružství. Můžete jít, kam se vám zlíbí a kdy se vám zlíbí a pak se zase vrátit, což je v přímém kontrastu se standardními lineárními gamebooky.

543x přečteno
Článek od: Petra Elen Mand...
21.02.2024

Pátý díl fantasy série s názvem Zrádcova dýka nás opět zavede do roku 1666 k přátelům Christopherovi, Tomovi a Sally. Ti se vracejí zpět z Francie do Londýna, kde konečně zavládl klid po morové epidemii. Za odvedené služby jim navíc král Karel II. slíbí nevídané odměny. Potíže si je však najdou i doma…

421x přečteno
Článek od: Kamba
20.02.2024

S blížícím se příchodem nové filmové adaptace kultovní sci-fi knihy Duna jsem si řekl, že by byl dobrý nápad si ji osvěžit. A ačkoli se skalní fanoušci možná právě pohodlně usadili na gauč a těší se na chvalozpěvy na svou svatou knížku, já zamířím trochu jiným směrem: do časů, které se odehrály před původní sérií Franka Herberta.

388x přečteno
Článek od: Renata Staurovská
18.02.2024

Máte rádi true-crime knižní příběhy, thrillery, horrory nebo temnou fantastiku, ať už v knižní, nebo seriálové podobě? A už jste se někdy setkali s tím, že by vás za to někdo soudil nebo se na vás díval skrz prsty? Já tedy naštěstí ne. Lidé v nejbližším okolí to většinou tolerují, berou to jako váš koníček a něco, co k vám neodmyslitelně patří. Je to přece forma relaxu, odpočinku, útěku z reality běžného života a podobně.

1629x přečteno