ROZHOVOR: „Jsem občan světa,“ vraví o sebe cestovateľka a spisovateľka Lucie Lukačovičová

Článek od: ena - 27.01.2022

Lucia Lukačovičová je cestovateľka a spisovateľka. Je to skvelá kombinácia, pretože práve nevšedné zážitky, miesta a legendy, ktoré na svojich cestách objavila, obohacujú jej knihy a poviedky. Román Zákon Azylu, je toho najčerstvejším dôkazom. Pretože Lucie Lukačovičová je veľmi zaujímavá žena a osobnosť, porozprávala som sa s ňou o cestovaní, silných zážitkoch, kedy stíha popri rodine a deťoch písať aj o tom, ako sa jej píše v tandemoch.

RECENZE: Lucie Lukačovičová, Zákon azylu

Článek od: ena - 30.12.2021

Občas je dobré žiť v nevedomosti. Inak by ste sa museli zaoberať duchmi a strašidlami pobehujúcimi v uliciach či tajomnými bytosťami z rozprávok a legiend. Prípadne bojovať s nepriateľmi, ktorí tak celkom nepochádzajú z nášho sveta. Je lepšie o týchto veciach nevedieť. O tieto príšery nech sa stará Azyl so svojimi agentmi. No občas sa stane, že súboje s nadprirodzenom zasiahnu aj obyčajných ľudí...

RECENZE: Lucie Lukačovičová, Poslední bůh

Článek od: Monika Hrňová - 21.08.2019

Poslední bůh je výborný dobrodružný příběh z pera české autorky Lucie Lukačovičové. Odehrává se v období koloniální Indie, kdy se Britové snažili upevnit svou nadvládu, ale zároveň nedokázali potlačit místní tradice, vzývání hinduistického panteonu ani víru v nejrůznější nadpřirozené bytosti. A že jich v Indii je.

Literární vyhlídky: srpen-září

Článek od: Martin Stručovský - 18.08.2017

Přichází další Literární vyhlídky,  v nichž lze zjistit následující: okurková sezóna je za námi. Novinky od Heteši a Šlechty už jsou sice venku, ale chystá se toho mnohem víc. Dorazí Batman, další komiks od Chucka Palahniuka, ale taky třetí Časodějové a dvě ambiciózní historické fantasy - Přemyslova krev a Hořící kůň. 

RECENZE: Františka Vrbenská – Zuzana Hloušková (eds.), Žena se lvem

Článek od: Jan Křeček - 08.03.2017

Žena. Slovo, které hýbe světem. Přinejmenším tím mužským. Jen těch podob, které žena má! Žena v množném čísle, žena za pultem, žena osudová (tedy femme fatale), žena tajemná, žena profesionální (jak ví nejlépe Páral). A těch knih, co bylo napsáno! Schválně si zadejte do vyhledávače knihovny slova „žena se“. Vyplivne to knihy jako Žena se závojem, Žena se nikdy nevzdává, Žena se špatnou pověstí a v neposlední řadě i Žena se nedá loupat jako banán. No, a pak je tu Žena se lvem.

RECENZE: Františka Vrbenská - Zuzana Hloušková (eds.), Žena se lvem

Článek od: Petra Elen Mand... - 28.02.2017

Výlučně ženská antologie povídek z žánru fantasy je vzácný jev, obzvlášť pokud zahrnuje pouze česko-slovenské spisovatelky. Pole fantasy literatury je zkrátka spojováno spíše s muži. Přesto je to pozoruhodné, protože ženy měly odjakživa k nadpřirozenu a fantastice blíže než jejich drahé protějšky. Mnohá náboženství i kultury v sobě nesou pohled na ženu jako na osobu přirozeně inklinující k empatii a schopnostem nahlédnout za oponu věčnosti. Podívejme se, nakolik se autorkám podařilo stát se důstojnými protivníky mužům na poli genderového souboje.

 

Fantastický rok s Epochou

Článek od: Redakce - 13.02.2017

Dva nové akční nářezy Františka Kotlety, velkolepé finále první série Kladiva na čaroděje, zbrusu nový příběh vikingských válečníků Jaroslava Mosteckého, další vzrušující dobrodružství Anity Blakeové a Merry Gentry, knihy talentovaných nováčků… Pojďte se podívat na fantastické menu, které pro vás Epocha navařila na tento rok!

LITERATURA: Kniha roku Sardenu 2016, komentáře

Článek od: Redakce - 13.02.2017

Loni jsme to zkusili. A letos jsme se rozhodli pokračovat. A abyste si sami mohli spočítat, že vám ve výsledcích Knihy roku Sardenu nekecáme, přinášíme konkrétní odpovědi jednotlivých respondentů. A těšíme se, že v komentářích přibudou odpovědi čtenářů.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - L. Lukačovičová