Honza Vojtíšek: Fenomén Krvavá Mary ve filmu

Článek od: Redakce - 24.10.2023

Krvavá Mary je zřejmě nejznámější, nejzprofanovanější a v hororovém žánru nejvyužívanější západní městská legenda, jejíž letmou příběhovou kostru zná téměř každý. Vypráví se o ní na 50 různých příběhů, jmenuje se po ní pití a spousta lidí v ni věří.

Transylvánie nad Temží III. - Piotr Borowiec

Článek od: Redakce - 11.05.2023

.Zaujala vás Transylvánie nad Temží I. od Piotra Borowiece v překladu Honzy Vojtíška? Pokud jste po přečtení druhého dílu netrpělivě vyhlíželi její avizovanou třetí část, máte ji zde. Tento rozsáhlý a nadmíru zajímavý text o počátcích hororové literatury nse tímto uzavírá.

Transylvánie nad Temží II. - Piotr Borowiec

Článek od: Redakce - 10.04.2023

Zaujala vás Transylvánie nad Temží I. od Piotra Borowiece v překladu Honzy Vojtíška? Pokud ano, můžete se radovat, protože římská jednička v jejím názvu nebyla pro nic za nic, následuje římská dvě, kterou se právě chystáte otevřít a během pár tydnů i Transylvánie na Temží III., která tento rozsáhlý text o počátcích hororové literatury nakonec uzavře.

NEDĚLNÍK: Honza Vojtíšek, Žije! On žije…

Článek od: Redakce - 30.10.2022

Jsou lidé, kteří se často ohlížejí do minulosti, srovnávají a nostalgicky vzpomínají, jaké to bylo „za nich“. Nejednou toto vzpomínání má negativní atmosféru ve smyslu, že tehdá bývalo lépe.
Poslední dobou, začínám-li se takto ohlížet sám, mě těší, že to neplatí o literárním hororu u nás. Ať už obecně, nebo konkrétně o tom domácím.

RECENZE: Miroslav Pech / Honza Vojtíšek: Milenci ze snů / S Meluzínou sůl lízat

Článek od: ena - 02.04.2021

Stáva sa pomerne často, že dvaja autori spoja sily a napíšu spoločné dielko. Knihy, do ktorých prispeje viacero autorov, sú rovnako úplne bežné. Nech už sú to zborníky poviedok, či len dva- tri komorne ladené príbehy, vždy ide o pestré publikácie, s veľkým potenciálom zaujať svojou rôznorodosťou. Milenci ze snů / S Meluzínou sůl lízat by sa dal nazvať spoločným recitálom dvoch skvelých pisateľov hororov. Poďme sa na nich pozrieť z blízka a podľa abecedy...

ROZHOVOR: Honza Vojtíšek: Normální lidi jsou nudní...

Článek od: ena - 02.09.2020

Honza Vojtíšek je známy autor hororových poviedok, zostavovateľ antológii aj vydavateľ elektronického časopisu Howard. Na svojom konte má prvý román Kazatel a nedávno vyšla poviedková kniha Rozpolcení, do ktorej prispel spoločne s Ondřejem Kocábem. Je to majiteľ krásnych dlhých vlasov, zmyslu pre humor a nekonečného množstva nápadov na rôzne príbehy. Už dlho som premýšľala nad tým, že by bolo zaujímavé predstaviť vám skutočného autora hororov. Väčšinou o nich máme rôzne predstavy. Najmä o tom, čo všetko majú za sebou, prípadne akými úchylkami trpia. Možno budete prekvapení a možno nie. V každom prípade, je to s nimi tak, ako s každým spisovateľom. Dokážu vidieť hrôzu aj tam, kde ju my, ostatní, nevidíme. Takže nech sa páči, len pre vás je tu Hozna Vojtíšek a mojich pár otázok...

RECENZE: O.Kocáb & H. Vojtíšek, ROZPOLCENÍ

Článek od: ena - 31.08.2020

Hororových románov a antológií sa našťastie vydáva dosť, vďaka čomu srdcia fanúšikov tohto štýlu plesajú. Či už sú to spisovatelia zahraniční, či domáci, úroveň týchto dielok je stále vyššia. Znalci žánru pri mene Honza Vojtíšek spozornejú, pretože jeho práce znamenajú kvalitu. Pozrime sa teda, čo za knižočku pripravil v spolupráci s mladým autorom Ondřejom Kocábom.

RECENZE: Honza Vojtíšek, Kazatel

Článek od: ena - 04.07.2019

Hoci mnohí v Boha neveria musia uznať, že niečo medzi nebom a Zemou skutočne existuje. Veci nemerateľné, neviditeľné no napriek tomu sa dajú vycítiť a vieme, že sú tu. Tvária sa priateľsky, no nakoniec sa ukáže, že to robia iba kvôli sebe. Sme hostiteľmi, bábkami a podradným druhom. Je možné vymaniť sa z pod vplyvu takýchto bytostí, či síl (nazvite si to, jak chcete)? Možno áno, možno nie. Záleží na tom, ako moc túžite zostať nažive...

UKÁZKA: Honza Vojtíšek, Kazatel

Článek od: Redakce - 20.05.2019

Kazatel je temný, mrazivý hororový román o středověkém knězi Řehořovi a mladíkovi ze současnosti, Gabenovi. Jedině jejich společné úsilí jim dává šanci jednou provždy skoncovat s něčím, co nechce nic víc než se dostat na světlo. Za jakoukoli cenu!

RECENZE: Honza Vojtíšek a kolektiv, Sešívance

Článek od: Hanina - 04.10.2018

Frankensteinovo monstrum pospojované z deseti, pardon, z dvaceti částí. Z toho dvou ženských, zbytku mužských. Jednotlivé kousky pochází z Čech, Slovenska i Polska. Dokážete si představit větší underground? Všechny díly dohromady nesou stěžejní kus doktora Frankesteina; i když nosí občanské jméno Honza Vojtíšek, nevěřte zdání, já bych s ním do výtahu sama nevlezla!

Přihlásit se k odběru RSS - H. Vojtíšek