RECENZE: Laird Barron, Černá hora

Článek od: ena - 25.05.2023

Izajáš Coleridge si na konci románu Krev je můj chleba predsavzal, že opustí cesty nájomného zabijaka. Chicagska mafia ho odpísala, odišiel z Aljašky a snažil sa začať nový život. Stal sa súkromným očkom a chcel pomôcť svojim novým priateľom. No napriek predsavzatiam nemať s nikým z podsvetia nič spoločné, najmenej s mafiou, sa Izajášova existencia stále viac zamotáva a vracia do starých koľají. Minulosť sa totiž nedá podplatiť či vymazať...

RECENZE: Jakub Němeček, Na lovu kvizonů

Článek od: Martin Novák - 20.06.2022

Příběhy světského humoru a nadsázky, satirky, absurdní sci-fi z divokého západu, lyrické fantasy orgie i filosoficko-surrealistické pseudomýty o podstatě reality – to potkáte Na lovu kvizonů, v povídkářském debutu sazeče, grafika, překladatele a „starého nenadějného autora“ Jakuba Němečka.

UKÁZKA: Jakub Němeček, Na lovu kvizonů

Článek od: Redakce - 25.04.2022

První svazek edice Pemmikan – Pemmikan, nejmenší kapesní knihy ze všech kapesních knih, které ještě nemusíte držet pinzetou!

S laskavým svolením autora a nakladatele v jedné osobě vám přinášíme jako ukázku jednu celou povídku. Přečtěte si Pražskou povídku a pak si objednejte celou sbírku. Vychází ve velmi omezeném nákladu a jistě brzy zmizí.

RECENZE: Lucius Shepard, Americká modlitební příručka

Článek od: Petr Simcik - 01.09.2020

Wardlin Stuart je chlap, co byl ve špatnej čas na špatným místě. Nebo naopak dobrým? Jak se to vezme. Díky/kvůli tomu, že nakrkne jednoho týpka a omylem ho zabije, skončí ve vězení. Řekli byste, že je to pech, jenže nebýt vězení, nebyl by tenhle chlápek milionář. Nebýt vězení, nenapsal by svojí první modlitbu a možná i kdyby ji napsal, tak by nefungovala. Nepoznal by svou ženu a taky by se nestal trochu proti své vůli zakladatelem nového náboženství a neměl by vlastní uctívače - Wardlinity.

RECENZE: Ursula K. Le Guinová, Proč číst fantasy

Článek od: Eylonwai - 04.06.2019

Dnes, kdy mě sice zápal pro všechno, co jen nějakým náznakem říká „fantasy“ neopustil, ale kdy jsem se naučila troše kritického myšlení, prošla literárním vzděláním a dozvěděla se, co tím vlastně Todorov myslel, vám můžu s čistým svědomím říct: pokud čtete fantasy a neznáte Le Guinovou, měli byste to urychleně napravit! A klidně se zaručím za to, že nebudete zklamaní.

Gnóm! vydává Evensona

Článek od: Redakce - 17.02.2019

Nakladatelství Gnóm! začíná rok 2019 vydáním dosti obsáhlé knihy od Briana Evensona, která bude představovat vlastně první důkladnou prezentaci tohoto autora v češtině.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Gnóm!