RECENZE: Emma Surdu, Sauronova nevěsta

Článek od: Petra Elen Mand... - 29.06.2023

Fanfiction je oblíbenou formou fanoušků psavců, jak složit poklonu svému milovanému autorovi či filmu. Sauronova nevěsta patří mezi fanfiction. Vystoupila však z online prostředí a prolomila velmi obtížnou hranici – autorce se podařilo svůj příběh vydat knižně. Byla to ale šťastná volba?

UKÁZKA: Nemožné se děje

Článek od: Redakce - 14.02.2023

Už počtvrté se mírně obměněný česko-slovenský autorský tým vrátil do světa re-pre (real prediction), aby nám na příkladu 12 humoristicky laděných povídek předvedl, co všechno mohou v našich životech opanovat moderní technologie, pokud jim to dovolíme, tentokrát v duchu hesla "Je to nemožné, a přesto se to děje."

RECENZE: Františka Vrbenská - Zuzana Hloušková (eds.), Žena s drakem

Článek od: Monika Hrňová - 22.01.2018

O tom, že se v každé ženě skrývá dračice, není pochyb. Divoká, nespoutaná, živelná, schopná darovat první jiskry života, ale i zažehnout plamen, který spálí vše, co jí přijde do cesty. A když se tento dračí potenciál přetaví do podoby třinácti povídek, jejichž hrdinky (a sem tam i hrdinové) se nedají jen tak spoutat obecným očekáváním a tradicemi, je dobré mít při čtení po ruce džbán vody pro případ, že by došlo k náhodnému samovznícení.

Žena se sovou se blíží

Článek od: Redakce - 12.06.2017

Po úspěšné Ženě se lvem nyní přichází Žena se sovou, druhý svazek čtyřdílné antologie ženské fantastiky, do které přispělo celkem 52 českých a slovenských autorek. 

RECENZE: Františka Vrbenská – Zuzana Hloušková (eds.), Žena se lvem

Článek od: Jan Křeček - 08.03.2017

Žena. Slovo, které hýbe světem. Přinejmenším tím mužským. Jen těch podob, které žena má! Žena v množném čísle, žena za pultem, žena osudová (tedy femme fatale), žena tajemná, žena profesionální (jak ví nejlépe Páral). A těch knih, co bylo napsáno! Schválně si zadejte do vyhledávače knihovny slova „žena se“. Vyplivne to knihy jako Žena se závojem, Žena se nikdy nevzdává, Žena se špatnou pověstí a v neposlední řadě i Žena se nedá loupat jako banán. No, a pak je tu Žena se lvem.

RECENZE: Františka Vrbenská - Zuzana Hloušková (eds.), Žena se lvem

Článek od: Petra Elen Mand... - 28.02.2017

Výlučně ženská antologie povídek z žánru fantasy je vzácný jev, obzvlášť pokud zahrnuje pouze česko-slovenské spisovatelky. Pole fantasy literatury je zkrátka spojováno spíše s muži. Přesto je to pozoruhodné, protože ženy měly odjakživa k nadpřirozenu a fantastice blíže než jejich drahé protějšky. Mnohá náboženství i kultury v sobě nesou pohled na ženu jako na osobu přirozeně inklinující k empatii a schopnostem nahlédnout za oponu věčnosti. Podívejme se, nakolik se autorkám podařilo stát se důstojnými protivníky mužům na poli genderového souboje.

 

PREVIEW: Žena se lvem

Článek od: Redakce - 07.11.2016

Žena se lvem vyjde počátkem prosince v nakladatelství Fortna. Je úvodním dílem velkolepého projektu Lehké fantazijno, který ani v kontextu zahraniční fantastické literatury nemá obdoby. Ve čtyřech svazcích:  Žena se lvemŽena se sovouŽena s drakem a Žena s labutí představí padesát dva spisovatelek ze středu Evropy.

Přihlásit se k odběru RSS - Fortna