Literární vyhlídky: srpen a září

Článek od: Lucie Koucká - 01.08.2016

Tulák

Peter Newman

Zajímavou novinku připravil Host na srpen. Ač je Tulák autorova prvotina, anotace vypadá velice lákavě. Charismatický mlčenlivý hrdina leckoho přitáhne, protože, co si budeme nalhávat, s hrdiny příběh stojí a padá. Superlativy nešetřící komentující pod anotací mě ale trochu děsí – ne vždy oslavné ódy po přečtení knihy sdílím. Takže nezbývá nic jiného, než se přesvědčit na vlastní oči, zda tento zajímavý mix sci-fi a fantasy, který si užijí hlavně fanoušci počítačových her, stojí za to.

Datum vydání: 18. 8. 2016

Strhující debut plný úplatných a zkažených rytířů a ztroskotaných létajících lodí. A v centru děje stojí tajemná postava osamoceného Tuláka.

Svět je zničený, slunce se rozpadlo na dva kusy. Z Trhliny se vyvalila démonická stvoření, přivlastnila si svět a ničí vše, co jim přijde do cesty, zemi i lidi. Lidé svedli bitvu a prohráli. Rytíři a ochránci zemřeli. Nesmrtelní vůdci byli umlčeni. Už není naděje. Je jen Tulák.

Tulák je zničený, zlomený muž: nemá jméno, nemluví. Ale opatruje poslední naději lidstva. O jeho vzácné břemeno ho chce připravit mnoho zlých sil. Co se událo, že se svět změnil v noční můru plnou démonů? Proč síly zla Tuláka tak neúprosně pronásledují? A co je vlastně Tulák zač?

 

Povinná četba pro fanoušky klasické science fiction literatury.- SciFiNow

Tuláka je radost číst: originální, fascinující svět, silný příběh a hrdina, který je neuvěřitelně charismatický navzdory — nebo díky — svému mlčení.- Adrian Tchaikovsky, autor série Stíny vědoucích

Ohromující a ambiciózní prvotina odehrávající se v jedinečném a nápaditém světě, kde jediná naděje spočívá v lidské schopnosti milovat. - Melinda M. Snodgrassová, spisovatelka

 

Stráž : Pohraničí

Kniha první

Sergej Lukjaněnko

Argo a Triton své čtenáře nešetří a to je moc dobře. Vydavatelé tentokrát uvedou na trh Lukjaněnkouvu novou sérii - takže vítejte v Centru!

Datum vydání: 1. 9. 2016

Centrum. Centrální svět vesmíru obklopují další světy jak okvětní lístky, jedním z nich je i naše Země. Centrum bylo kdysi veliké a silné, to všechno ale vzalo zasvé při katastrofě. Tady na křižovatce tisíců a tisíců civilizací drží vartu Sbor pohraniční stráže, který hlídá hranice mezi světy. Pozemšťan ocitnuvší se na Centru nemá zrovna moc na výběr: může být buď pašerák, nebo pohraničník. A že se tyhle profese tu a tam moc neliší! Dřív nebo později je ale třeba se rozhodnout, co pro člověka pohraniční služba vlastně znamená. Zemi totiž hrozí stejná pohroma, jaká kdysi zasáhla i Centrum… První titul nové Lukjaněnkovy série Pohraničí.

Co na to vydavatel?

 Hezký, akční, vtipný a nápaditý Lukjaněnko - prostě klasika, kterou od něj očekávám, a která mě vždycky potěší. Jsem rád, že necpe do knih kdejakou módní pitomost či hnusárnu. Četlo se mi to dobře a bavil jsem se wink

vydavatel

Stráž je zajímavou kombinací několika žánrů. Najdeme v ní prvky science fantasy prolínající se s naším reálným světem a objevuje se i náznak steampunku v podobě fascinace železnicí a vlaky obecně. Samotný děj pak stojí na pomezí špionážního a detektivního románu, v němž skupina dlouholetých přátel, hledá ve svém středu zrádce, který se nezastaví před ničím, ani vraždou. Vše je navíc napsáno typicky Lukjaněnkovským čtivým jazykem plným nadsázky a živých dialogů.

redaktor

 

Šepot podzemí

Ben Aaronovich

Argo vydá už v pořadí třetí díl příběhů konstábla a současně čarodějnického éleva, Petera Granta. Koho nadchl detailně popsaný Londýn a ještě detailnější návody na kouzla zabalené v tajemném příběhu, pro toho je to jasná volba – ostatně, tak to u sérií bývá. Tento díl vypadá zvlášť lákavě: křesťanství kontra magie, hm...

Datum vydání: 30. 9. 2016

Tentokrát to začne mrtvým tělem na konci stanice metra Baker Street, vším, co zůstalo po americkém studentovi Jamesi Gallagherovi. Jeho zámožná a politicky vlivná rodina se chce pochopitelně dostat této hrůzné vraždě na kloub, potíž však tkví v tom, že Jamesova smrt představuje ještě větší a nepřirozenější záhadu, než kdo vůbec tuší… tedy kromě londýnského konstábla a čarodějova učně Petera Granta. Jelikož je inspektor Nightingale, poslední oficiální čaroděj v Anglii, zaneprázdněn pátráním po nevyzpytatelném kouzelníkovi známém také jako Muž bez tváře, je pouze na Peterovi, aby začal zkoumat strašidelné hlubiny nejstarší, největší a nyní i nejvražednější podzemní dráhy na světě. Ovšem nebude na to sám. Kdepak, FBI mu posílá pomocnici. Mladou, ctižádostivou, krásnou křesťanku, která má sklony vnímat veškerá kouzla jako dílo ďáblovo. No, to tedy bude…

 

Doctor Who - Město smrti

Douglas Adams a James Goss

Argo na své čtenáře chrlí samé prověřené kultovky. Doctor Who a jeho Tardis k nim bezesporu patří. Pokud je vám jméno Douglas Adams povědomé, nemýlíte se. Adams je autorem Stopařova průvodce po galaxii, příručky nám všem velmi dobře známé. 

Datum vydání: 30. 9. 2016

Doktor vezme Romanu na prázdniny do Paříže, města, jež má, tak jako dobré víno, vlastní buket. Zvlášť pokud ho navštívíte v archivním ročníku. Tardis je ale zanese do roku 1979 – ročníku stolního vína, ročníku, který zkysnul kvůli prasklinám – ne v jejich sklenkách, ale v samotném předivu času. Pánové času se zapletou do mimozemšťanského spiknutí, ve kterém hrají roli podomácku vyrobené stroje času, krádež Mony Lisy, zmrtvýchvstání obávané rasy Jagarothů i začátek (a dost možná také konec) života na Zemi. Pokud má lidstvo přežít, musí Doktor s Romanou za pomoci britského policisty, který pro ránu nejde daleko, překazit pletichy záhadného hraběte Scarlioniho (všech dvanácti). Inu, takhle vypadá Doktorova obvyklá dovolená...

Darebáci

Gardner Dois (ed.) a George R.R. Martin (ed.)

Argo láká v anotaci na množství jemných odstínů šedi ve spojení s George R. R. Martinem. Kdo by mohl odolat? Martin nebude bojovat o vaši přízeň sám, všimněte si dalších zvučných jmen autorů povídek. Milovníci krátkých příběhů od prověřených autorů knihu určitě nenechají bez povšimnutí.

Datum vydání 30. 9. 2016

Pokud jste si oblíbili fantastiku, která není pouze černobílá, pak vás antologie veleúspěšného spisovatele George R. R. Martina a uznávaného editora Gardnera Dozoise odmění množstvím jemných odstínů šedi. Jedenadvacet zcela nových povídek od autorských hvězd vás potěší i ohromí záludnými zvraty, dobrodružstvím i napětím. Sám George R. R. Martin nabídne zbrusu nový příběh, mapující osudy jednoho z největších ničemů z historie jeho Písně ledu a ohně a Patrick Rothfuss nám odkryje tajemství jedné z oblíbených postav své Kroniky královraha. Ovšem dočkáme se i u nás dosud nevydaných příběhů z pera mnoha dalších mistrů fantastického žánru, mezi něž bezesporu patří kupříkladu Neil Gaiman, Joe Abercrombie, Scott Lynch, Cherie Priestová, Garth Nix, Daniel Abraham, Michael Swanwick a Connie Willisová. Každý, kdo v dobrodružných příbězích z fantastických světů občas držel palce sympatickým darebákům, si rozhodně přijde na své. . .

Co na to vydavatel?

„Nakladatelství Argo se povídkové tvorbě George R. R. Martina věnuje již několik let, za zmínku stojí ilustrované vydání Ledového draka či dobrodružství Rytíře Sedmi království. Opomenout jsme však samozřejmě nemohli ani autorovy antologie počínaje sdíleným světem Divokých karet, z nichž jsme aktuálně vydali druhý svazek. V objemné antologii Darebáci, která nám z jeho současné editorské činnosti přišla nejzajímavější, ovšem nenajdete pouze jeho novelu ze Sedmi království, ale rovněž nový příběh ze světa Kroniky Královraha námi oblíbeného Patricka Rothfusse, jehož knihy rovněž vydáváme, což byl další důvod zvolit právě tento sborník. Příprava antologie nebyla jednoduchá, obsahuje řadu příběhů ze světů známých i českým čtenářům a my jsme se snažili oslovit překladatele, kteří s těmi světy mají své zkušenosti. Originální obálku pro české vydání připravil polský výtvarník Mariusz Kula.“

 

Brány Anubisovy

Tim Powers

Argo si připravilo na září pro fajnšmekry základní dílo steampunku a to ve zcela novém kabátě. Kdo nezná, nechť se nechá nalákat.

Datum vydání: září 2016 

Jeden z nejvěhlasnějších románů na pomezí science fiction a fantasy mísí literární historii, lykantropii, templářské rytíře, egyptskou magii a prazvláštní přehlídku skutečných i fiktivních postav v patrně nejoriginálnějším příběhu o cestování v čase, jaký byl kdy napsán. Román v roce 1983 získal Pamětní cenu Philipa K. Dicka. Nové upravené a ilustrované vydání je opatřeno krátkou autorskou předmluvou a množstvím vynechaných scén s Powersovým komentářem. Znalci jistě ocení rovněž novelu odehrávající se ve stejném prostředí jako slavný román, jenž se stal základním kamenem literárního subžánru zvaného steampunk. Brendan Doyle, odborník na dílo básníka raného devatenáctého století Williama Ashblesse, neochotně přijme pozvání od výstředního milionáře, aby skupině cestovatelů v čase posloužil jako odborný průvodce. Ovšem poté, co se v roce 1810 zúčastní vytoužené přednášky Samuela Taylora Coleridge, je unesen do špinavých uliček Londýna, kde temné a nebezpečné síly dobře znají tajemství bran v čase. Ztracený v čase, zapletený do vražedných intrik mezi znepřátelenými bandami žebráků a pronásledovaný egyptskými čaroději Doyle kupodivu přese všechna nebezpečenství přežívá. A dozvídá se o tajemném básníkovi Ashblessovi mnohem víc, než by kdy považoval za možné…

Co na to vydavatel?

„Brány Anubisovy jsou neopomenutelná klasika, která vychází v českém překladu už potřetí a jistě ne naposledy. Nové české vydání neobsahuje pouze bohatý doprovodný materiál, ale rovněž volně navazující povídku, což je také tak trochu důvod, proč jsme se tuto knihu rozhodli v edici Fantastika znovu vydat, neodolali jsme jako vůbec první spojit nově vydaný příběh s osvědčeným a tolik oblíbeným románem, jenž je doplněn o u nás dříve nevydané a v doslovu rovněž o vynechané scény. Poté, co se s nadšením setkala nově vydávaná série poutavých příběhů z Lesa mytág anglického spisovatele Roberta Holdstocka, jsme se rozhodli připravit i další podobně oblíbené knihy v novém a bonusovými materiály často doplněném vydání. V letošním roce tak znovu vyšel Muž z Vysokého zámku od Philipa K. Dicka a Růže pro Algernon od Daniela Keyese a na příští rok už chystáme další populární příběhy zčásti v novém překladu.“

Přízraky na Děvíně

Černý Rogan, díl třetí

Juraj Červenák

Brokilon pokračuje sedmým dílem výborné série o Černém Roganovi Juraje Červenáka. Další prověřená lahůdka. Pro Červenákovy čtenáře (a nejen pro ně) takřka povinnost.

Datum vydání: 16. 8. 2016

Kníže Lučivoj, který vyrval Devín z avarských spárů, zůstal bez mužského následníka. Významné hradiště na pomezí Nitranského a Moravského knížectví zdědí ten, kdo si vezme za ženu Lučivojovu dceru. Její ruku je však nutné si zasloužit a před uchazeči stojí nebezpečný úkol – musí přemoci tajemné přízraky v lesích nad Devínem. Pokud chce kněžic Pribina zvítězit nad běsy a svým sokem Mojmírem, bude potřebovat pomoc. Z Kančí hory proto povolá černokněžníka Rogana a jeho věrného průvodce Goryvlada. Rychle se však ukáže, že stojí proti mnohem větší hrozbě, než si zpočátku mysleli. V sedmé knize o Černém Roganovi a vlkovi Goryvladovi se autor historických a fantasy románů Juraj Červenák vrací do světa slovanských mýtů a znovu nabízí čtenářům dobrodružství ve stylu „meč a magie“.

Mikro ukázka:

Kapitola první
Na černých křídlech

Hora se tyčila uprostřed neprostupných lesů. I její úbočí pokrýval hustý porost. Úplně nahoře vyčnívala z bučiny šedočerná skaliska. Připomínala kamenné zuby; tím více, že stála téměř v kruhu a mezi nimi zela propast nořící se do útrob vrchu – jako chřtán čekající na šťavnaté sousto.

Rogan a Goryvlad stáli nahoře na skalách a dlouho mlčky hleděli do temné hlubiny.
Nakonec černokněžník řekl: „Do prdele.“
»Už nějakou dobu si myslím to samé,« vyslal mu vlk do mysli.
„Našli jsme to.“
»Není pochyb.«
„Taky to cítíš? Z té díry sálá něco… odporného.“
»To je slabé slovo. Podívej se na mě. Nevidím si za uši, ale určitě mám zježenou srst. Mám?«
Rogan přikývl. „Co je ten kopec vlastně zač? Vyhaslá sopka?“
»Kdepak vyhaslá. Hluboko pod námi je… jako by tam něco vařilo. Něco horšího než láva.«
„Mnohem horšího. Až se z toho chvěje zem pod nohama.“
Rogan zvedl zrak. Slunce spočinulo v korunách stromů nad kotlinou.
„Čas se krátí. Pojďme se na to podívat.“
»Tudy.«
Goryvlad, přestože na tahle místa v životě nevkročil, znal cestu. Vždycky znal cestu.

Kukaččí mláďata

Vladimír Šlechta

Za pozornost stojí i tato další připravovaná novinka z Brokilonu. Vladimír Šlechta má už své místo mezi předními autory naší fantasy scény a tak jistě potěší nejednoho ctitele žánru.

Datum vydání: 16. 8. 2016

Arkastie prochází vleklou krizí. Král uprchl už před deseti roky a ještě stále se skrývá. Bezvládí přineslo hořké plody. Staré dohody jsou porušovány, zájmové skupiny soupeří o moc. Schyluje se k občanské válce. Ve městě jménem Thonnierika žijí své životy čtyři mladí lidé z různých společenských vrstev. Zatím ještě netuší, že budou zataženi do samého středu nadcházejících událostí. Pak budou přinuceni bojovat jeden za druhého i jeden proti druhému. Čas se nachyluje, blíží se bouře. Možná se vrátí král. Možná.

Mikro ukázka:

Prolog
Pohled shora 
Město zůstávalo sevřené v kamenných hradbách a počet obyvatel se dlouho neměnil. Vždy, když obyvatelstvo zhoustlo nad určitou hranici, rozběhl se samočisticí proces, snižující počet thonnierických občanů. Jednou to byl odliv osadníků do Pohraničí, jindy hromadné popravy heretiků, příště zase pogromy na usedlé nelidské rasy – elfy, půlelfy, gobliny. Kromě toho byl počet obyvatel pravidelně redukován nikdy nekončící válkou s vévodstvím Barro. Přesto na severu, mimo hradby, vyrostla chudinská čtvrť zvaná Ohrady. Ohrady jsou místem, kam se uchýlili ti, kdo v Thonnierice neuspěli a pro něž je život uvnitř hradeb příliš nákladný. Obyvatelé Ohrad jsou sužováni nemocemi, bídou a hladem. V Ohradách mají svou žeň verbíři shánějící vojáky pro války mezi Arkastií a vévodstvím Barro.
Frank Ormond: Thonnierika

03
V několika příštích dnech si ujasňovala, o čem se to s Coelinem vlastně bavili. Uvědomila si, že s Coelinovými názory bytostně nesouhlasí. Obyvatelé Ohrad nejsou zvířata. Jsou to lidské bytosti. Jsou to lidé, kteří potřebují pomoct. A kdo jim pomůže, když ne ona sama? Došla k rozhodnutí. S vervou i s obezřetností, které jí byly vlastní, začala hledat spojence. Coelin Grabmüller nakonec uvidí, že všichni nejsou tak zatvrzelí jako on!

SANDMAN 1: PRELUDIA A NOKTURNA (nové barevné vydání)

Neil Gaiman, Sam Kieth, Malcolm Jones III

S další klasikou klasik z žánru přichází CREW. Kdo by neznal Sandmana a jeho otce Neila Gaimana? Komentář na konci anotace je více než výstižný: Říct o téhle knize, že je kult, je asi tak stejně výstižné, jako prohlásit o Albertu Einsteinovi, že byl docela dobrej na fyziku.

Datum vydání: srpen 2016

Trvalo to dlouho, ale už je to tady. Morpheus, Král snů, přichází - v jednom z nejzákladnějších comicsů světa. Jeho autora, Neila Gaimana asi není třeba představovat - vrcholný tvůrce žánru "městské fantasy" už v románech Nikdykde, Hvězdný prach a Američtí bohové předvedl, jak dokáže mixovat horor s poetikou, sadistickou krutost s něhou a zběsilou fantazii s všední realitou. A teď přichází jeho vrcholné dílo - Sandman. S jeho pomocí vstoupíte do Říše snů, odhalíte půvab bratrovraždy, navštívíte Peklo i Arkhamský blázinec a zúčastníte se masakru v jednom nonstopu. Poznáte démony, mágy, okultisty i šílence, pětsetleté žebračky a Smrt se slabostí pro Mary Poppinsovou.

Co na to vydavatel?

V podstatě od doby, co Sandman vyšel, nám posílali lidé maily po poštovních holubech (nebo co mělo v té době na starosti internetový přenos), proč nevyšel barevně – a kdy chystáme barevnou verzi. Na to, proč to bylo čb, byly dva důvody. Jednak první Sandman vyšel v době, kdy u nás komiksy vycházely tempem jeden ročně, byly stále ještě něco nového, k čemu lidi přistupovali s obavami a pevně sevřenou peněženkou - a tudíž jsme se snažili nevyděsit čtenáře vysokou cenu. Ale hlavně, proč si to nepřiznat, ta původní barva byla neskutečně hnusná. Komiks vznikl v osmdesátých letech, kdy se ještě s barvami neumělo vůbec pracovat. Kreslíř stvořil nádherné černobílé kresby – a pak to někdo zalil jednolitou barevnou (ovšem hlavně hnědou) hmotou. Hlavně, když to není černobílé. Takže není divu, že se k prvním dílům Sandmana vrátilo po létech samo nakladatelství DC a nechalo je konečně kvalitně obarvit. Vychází z původního vzoru, ale barvy už podtrhují původní kresbu a neničí ji. V rekonstruované podobě vydáme první díly, kde je rozdíl v kvalitě nejmarkantnější. Dále už se barvy zlepšovaly, takže navážeme na původní vydání. Nové vydání bude mít nové obálky, ale stejnou úpravu, aby si čtenáři, kteří už mají komplet Sandmana v čb, mohli jen černobílé verze nahradit barevnými (a ty čb pak případně prodat za velké peníze na Aukru - už teď jsou těžko sehnatelné).

Přidat komentář