RECENZE: Jakub Němeček, Na lovu kvizonů

Článek od: Martin Novák - 20.06.2022

Příběhy světského humoru a nadsázky, satirky, absurdní sci-fi z divokého západu, lyrické fantasy orgie i filosoficko-surrealistické pseudomýty o podstatě reality – to potkáte Na lovu kvizonů, v povídkářském debutu sazeče, grafika, překladatele a „starého nenadějného autora“ Jakuba Němečka.

RECENZE: Lucius Shepard, Americká modlitební příručka

Článek od: Petr Simcik - 01.09.2020

Wardlin Stuart je chlap, co byl ve špatnej čas na špatným místě. Nebo naopak dobrým? Jak se to vezme. Díky/kvůli tomu, že nakrkne jednoho týpka a omylem ho zabije, skončí ve vězení. Řekli byste, že je to pech, jenže nebýt vězení, nebyl by tenhle chlápek milionář. Nebýt vězení, nenapsal by svojí první modlitbu a možná i kdyby ji napsal, tak by nefungovala. Nepoznal by svou ženu a taky by se nestal trochu proti své vůli zakladatelem nového náboženství a neměl by vlastní uctívače - Wardlinity.

RECENZE: Ursula K. Le Guinová, Vyprávění

Článek od: Jan Křeček - 01.05.2017

Existují knihy natolik dobré, že není možné na ně napsat důstojnou recenzi. Recenze by neměla být poctou knize – pak přestává být recenzí. Recenze by měla postihnout podstatu knihy. A je-li podstata knihy natolik komplexní, tak hluboce lidská jako ve Vyprávění, nelze ji zhanobit pouhým hodnocením, metatextem, psaním o knize. Chceme zachytit podstatu bez toho, aby byla tato podstata vyslovena. O to se tu pokusíme – vyprávěním.

Přihlásit se k odběru RSS - Gnóm