KOMIKS: Peter David, Robin Furthová, Temná věž: Bitva na kopci Jericho

Článek od: Renata Staurovská - 16.07.2018

Když jsme spolu s námi navštívili svět komiksové Temné věže naposledy, naskytl se nám vskutku bezútěšný pohled – Roland a jeho pistolníci utíkali před nespočetnou armádou Dobrého muže a nad troskami bájného Gileadu zavlála rudá vlajka Karmínového krále. Bílá utrpěla drtivou porážku v bitvě, ale válka jako taková ještě není u konce. Dokud v žilách přeživších koluje krev Eldů, naděje neumírá… Mračna se stahují nad Středosvětem a pomalu, ale jistě se schyluje s rozhodující bitvě. Bitvě na kopci Jericho.

Ohledně této ságy jsme toho napsali už spoustu. Chválili jsme kresbu Richarda Isanova a s radostí můžeme oznámit, že na tomto díle se spolu s ním opět podílel i Jae Lee, jehož rukopis mohl některým v předchozí knize chybět. Máme se tedy všichni opět zase na co těšit!

Vyzdvihovali jsme i tempo, jakým celá sága graduje a atmosféru, která je díl od dílu hutnější a dokáže čtenáře naprosto pohltit. I tohoto se v Bitvě na kopci Jericho dočkáme. Společně můžeme sledovat zoufalou snahu pistolníků neztratit odhodlání tváří v tvář neodvratné hrozbě a tiše se modlit, aby jejich pokusy zhatit plány Dobrého muže konečně vyšly. Jenže temnota je mocná, mnohem mocnější než světlo a svoji cestu si najde i mezi řady odvážných pistolníků…

Fanouškové knižní ságy samozřejmě ví, jak Bitva na kopci Jericho dopadla. A osobně si myslím, že i ti, co četli předchozí komiksy, to minimálně tuší. Zrovna tato část je však v románových knihách vzpomínaná jen občas, bez jakýchkoliv detailů a barvitého líčení. Možná proto je tento díl snad nejponuřejší a nejtemnější ze všech doposud vydaných částí komiksové Temné věže. Nejenže víte, co se stane, ale vidíte to v tak jasných barvách, až z toho mrazí. Trpíte spolu s hlavními hrdiny, ale stejně komiks nedokážete odložit. A přesně tak to Stephen King, autor knižní předlohy má rád...

Nezoufejte však. Bitva na kopci Jericho byla vlastně teprve začátek všeho. A než se koncem roku dočkáme dalšího pokračování komiksového zpracování Kingova mistrovského díla, můžete se vydat na cestu do Středosvěta prostřednictvím románové série a zjistit, co všechno vlastně krev prolitá na pahorku zvaném Jericho odstartovala…

 

Temná věž: Bitva na kopci Jericho

Peter David, Robin Furthová

Nakladatelství: Crew
Překlad: Linda Bartošková
Ilustrace: Richard Isanov, Jae Lee
Vazba: Pevná s přebalem
Počet stran: 144
Cena: 349 Kč

Přidat komentář