POCTA KLASICKÝM RPG: ZAPOVĚZENÉ ZEMĚ

Článek od: Redakce - 03.12.2020

Retro RPG anebo „dračák“, takový jste vždycky chtěli mít! Snoubí se zde to nejlepší ze starého i z nového a vzniká tak svěží, vzrušující RPG, jaké jste ještě neviděli. Atmosféra her ze staré školy skrze moderní herní mechaniky.

RETROHRANI: Tvoříme retro diorama

Článek od: Petr Simcik - 02.10.2020

K tomuhle retrotvoření mě přivedl Instagram. Díky zálibě v retro hrách se mi nabídl účet jakési asi Američanky, která prodává obrázky s Pokémony, Mariem a podobnými věcmi. Jedná se o pseudo 3D obrázky, prakticky diorámy, jak je my starší známe z ABC – bitva na Vítkově, ponorka Nautilus... víte, o čem je řeč :)

Retro kino: Výlet do filmového roku 2000

Článek od: Frecerick - 09.09.2020

Letos si připomínáme dvacáté výročí vzniku Sardenu, tak proč do doby před dvaceti lety nezabrousit ještě hlouběji a nepřipomenout si rok 2000 celý? A vzhledem k tomu, že na Sardenu neřešíme věci jako například dění ve světě, sport nebo politiku, tak se ve spojitosti s rokem 2000 samozřejmě nebudeme bavit o prezidentských volbách v USA nebo o získání zlaté medaile našimi hokejisty na MS v Petrohradě, ale uděláme si výlet do filmového roku 2000. Tak jdeme na to.

Zapomněli jsme na nějaký váš oblíbený kousek? Tak šup s ním do komentářů!

RETROHRANÍ: Mobilní Nintendo 8-bity

Článek od: Petr Simcik - 14.08.2020

Úspěchu retro nálad v herním světě si nám všimli jednak Číňani, jednak řetězce typu Lidl nebo Tchibo. Podobné stroje, které nabízí hromadu 8bit a 16bit her se nám ale objevují všude možně. A až na pár výjimek jsou všechny, které lze dostat rychle v ČR, zatím dost špatné! Jde v mnoha případech o handheldy (typu Gameboy / Gameboy Advance) nebo flashky do televize s bezdrátovými ovladači.

RETROHRANÍ: Nintendo Entertainment System (Classic)

Článek od: Petr Simcik - 29.07.2020

Fantastika a hry jsou odjakživa úzce spjatá záležitost. Vždyť už od prvopočátků herního průmyslu vévodily herním obrazovkám kromě klasických aut a vojáků i rytíři, duchové, draci, vesmírné lodě a další podivnosti. Už ve formě pár zelených kostiček uprostřed několika černých kostiček jste mohli likvidovat červené kostičky, procházet dungeony, zachraňovat celé světy. Ale to snad není ani pravěk, to je prehistorie jménem Atari. Pravěk jsou pro mě takové legendy jako Famicom, Nintendo Entertainment system či Sega Master system, tedy herní platformy, na kterých už jste přeci jen poznali, co hrajete.

Fenomén Novotný: REPORTÁŽ: Křest Křižníku Thor

Článek od: Jan Kovanic - 04.12.2019

Celý prosinec jsme zasvětili velkému rozhovoru s Františkem Novotným. O tom už vás informoval Honza Křeček ve svém úvodu. Velmi důkladně jsme prohledali sardenský archiv a objevili pár kousků, které možná stojí za znovupřečtení. Prvním z nich je reportáž z roku 2013 ze křtu knihy Křižník Thor, kterou zaznamenal Honza Kovanic.

Já a fantastika mezi roky 1980-1995

Článek od: Redakce - 31.08.2017

Retro srpen pomalu odchází. Řekli jsme si proto, že by to chtělo nějakou tečku za celým naším projektem. Oslovili jsme vybrané osobnosti české fantastiky, aby zavzpomínaly, jaké pro ně bylo období s fantastikou mezi roky 1980-1995. 

RETROfilm: Braindead — Živí mrtví

Článek od: Jáchym Šidlák - 30.08.2017

Petera Jacksona všichni známe jako režiséra, který stojí za legendárními adaptacemi knih J. R. R. Tolkiena. Pokud nevíte, jaké filmy Jackson točil ještě před trilogií Pána Prstenů, pravděpodobně si představujete, že jde o podobně nádherné, dojemné snímky. A mýlíte se. Braindead — Živí mrtví z roku 1992 je totiž typickou ukázkou toho, čemu osobně rád říkám odvrácená strana Petera Jacksona.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Retro