Dick sleduje v Mamlasu z maloměsta opravdu banální a milionkrát odvyprávěný příběh. Tak často vídaný nebo slýchaný, že na něm už snad nejde najít nic nového. A Dick se o to ani nesnaží. To by bylo skoro nemožné. Místo toho využívá svůj talent pro prokreslení postav a nastavení atmosféry k tomu, aby z provařeného tématu i prostředí dostal maximum.
Povídková sbírka PRAHA NOIR, jíž sestavil Pavel Mandys a která nejenže vyšla česky v nakladatelství Paseka, ale v anglickém překladu ji do své mezinárodní prestižní řady Noir zařadilo rovněž newyorské nakladatelství Akashic Books, se výborně hodí nejen k četbě, nýbrž i k poslechu za potemnělých večerů.
Mám ráda všechny kulturní akce, a tak jsem neváhala 20. 3. navštívit pražskou Ústřední knihovnu, kde se od 17 hodin konal Velký knižní čtvrtek spojený s autorským čtením a autogramiádami čtyř autorů: Lucie Lomové, Ireny Douskové, Miloše Urbana a nám známého Juraje Červenáka.