RECENZE: Prázdnota, Michaela Merglová

Článek od: Madla Pospíšilo... - 04.07.2023

Plzeňská rodačka Michaela Merglová je čtenářské veřejnosti známá především epickou trilogií Píseň oceli, Píseň severu a Píseň války, ale ve své nejnovější knize dává fanouškům nahlédnout, že ačkoliv jí jde žánr meče a magie na výbornou, umí i zatraceně překvapit.

NEDĚLNÍK: Míša Merglová, Prosím, přestaňte chodit přes mrtvoly

Článek od: Redakce - 19.03.2023

Začnu naprosto bez obalu: nepřestává mě udivovat, do jakých hlubin jsou někteří kolegové ze spisovatelské branže schopni klesnout, aby propagovali sebe a své dílo. Před nějakou dobou jsem se podobným tématem zabývala v zamyšlení pro časopis Pevnost a snažila jsem se tehdy vypíchnout úskalí, která mohou na začínající autory čekat

ROZHOVOR: Michaela Merglová, 1. část

Článek od: Monika Hrňová - 21.06.2022

Úvodem je nutné říci, že tento rozhovor vznikal opravdu, ale opravdu dlouho! Až to skoro vypadalo, že nikdy nevyjde. Obě účastnice, tedy spisovatelka i redaktorka se ale nakonec pochlapily a dotáhly vše do zdárného konce. Moničiny otázky byly velmi konkrétní a Míša Merglová by měla na svůj písemný projev mít zbrojní pas – je opravdu nebezpečný a velmi důkladný protihráč. Což se nevylučuje se zajímavým obsahem sdělení! Užijte si čtení o lecčems a příští týden si přijďte přečíst druhou polovinu téhle zajímavé rozpravy nejen nad knihami.

AUDIOKNIHA: Michaela Merglová, Píseň oceli

Článek od: Monika Hrňová - 17.06.2021

Knihu načetl herec Jan Meduna, kterého můžete znát převážně z divadelních jevišť. Působil například v divadlech Studio DVA, Divadlo V Dlouhé, Městská divadla pražská a řadě dalších. Čtenáři orientující se ve filmové a televizní tvorbě ho možná znají z filmů Tobruk, Rytmus v patách nebo ze seriálů Případy 1. oddělení a Labyrint. Režie se ujal Jakub Tabery.

Nový titul od nakladatelství Epocha + rozhovor

Článek od: Redakce - 06.11.2020

Deset autorů, deset povídek, jeden sborník, který si právě teď můžete zdarma stáhnout na Palmknihy.cz - to je Lockdown: Fantastická Epocha!

Při té příležitosti jsme Míše Merglové, nikoli jako spisovatelce, ale jako manažerce marketingu nakladatelství Epocha položili několik otázek.

RECENZE: Michaela Merglová, Prokletá věž

Článek od: Monika Hrňová - 16.10.2020

Tohle mi ve vodách české fantasy literatury docela chybělo. Čistokrevný sword and sorcery román (jinak též fantasy meče a magie, chcete-li to hezky česky). Někdy prostě není nálada a chuť na komplikované světy a mnohasvazkové ságy plné nevyslovitelných jmen, zamotaných vztahů a ještě zamotanějšího děje, kdy už v půlce zapomenete, kdo je kdo a kdo koho podrazil/okradl/svedl.

ROZHOVOR s Michaelou Merglovou

Článek od: Martin Stručovský - 21.04.2020

Míša Merglová je v současné době jednou z nových autorek, které se vydaly na nejistou dráhu psaní fantastiky a pokud se běžně píše o vycházejících hvězdách, talentovných objevech nebo překvapivě dobrých a vyzrálých prvotinách, všechna ta přízviska si k ní můžete přiřadit. Před pár týdny jsme o její prvotinu Píseň oceli soutěžili. Martin Stručovský ji řádně vyzpovídal a nyní si můžete přečíst jejich rozhovor. Snad se nebudeme rouhat, když tady napíšeme, že nám slíbila pro Sarden i povídku, které se dočkáte v ásledujícícch měsících.

Nový titul z nakladatelství Epocha

Článek od: Redakce - 06.12.2019

Nakladatelství Epocha má pro vás novinku od nadané české autorky Míši Merglové.  Její prvotina PÍSEŇ OCELI vás vezme do kraje nefalšované hrdinské fantasy, ze kterého se vám nejspíš ani nebude chtít odejít.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - M. Merglová