AKCE: Comic-Con Prague vyslyšel přání fanoušků sci-fi, fantasy a hororu
Článek od: Redakce - 06.02.2020
Trpaslík Gimli, Kocour i Hellboy míří do Prahy. Comic-Con Prague vyslyšel přání fanoušků sci-fi, fantasy a hororu
Poprvé v České republice proběhne již 7.–9. února 2020 v pražském O₂ universu celosvětově nejslavnější festival pop-kultury Comic-Con. Festival se zaměřuje na filmy, seriály, hry, komiksy a knihy především v žánru sci-fi, fantasy a horor. Na jediné akci se setkáte s nevídaným množstvím herců, komiksových výtvarníků, spisovatelů a dalších umělců.
Návštěvníci Comic-Conu Prague se mohou těšit nejen na fotografování, autogramiády a besedy se zahraničními i domácími herci a umělci, ale i na promítání, workshopy, soutěže, výstavy, koncerty a také na hraní videoher a stolních her nebo prodej fanouškovského zboží.
Hvězdní hosté
„Moc nás potěšilo, s jakou odezvou se setkala poslední ohlášená jména našich hereckých hostů. John Rhys-Davies, známý třeba jako trpaslík Gimli z Pána prstenů, nebo Danny John-Jules, kterého si fanoušci Červeného trpaslíka pamatují jako charismatického Kocoura, vzbudili nadšení. Věřím, že spolu s Ronem Perlmanem, Brandonem Routhem, Casperem Van Dienem a dalšími tvářemi máme silnou hereckou sestavu, která může směle konkurovat zahraničním Comic-Conům s mnohem delší tradicí,“ uvádí Pavel Renčín, marketingový ředitel Active Radio, jejíž produkční divize NoLimits akci spolupořádá. Z řad herců a hereček se dále představí: Ian McElhinney, David Nykl, Vladimír Furdík, Predrag Bjelac, Stefan Kapicic, Anna Shaffer, Tracy Scoggins a Daniela Tlumačová.
Společnou fotografii s oblíbenými herci a jejich autogramy je možné zakoupit přes e-shop, navíc se na místě budou zdarma podepisovat i komiksoví tvůrci, spisovatelé a další známé osobnosti.
Svoji účast již také potvrdili například spisovatelé Ben Aaronovitch, Ondřej Neff či František Kotleta a scénáristé a výtvarníci Brian Azzarello, John McCrea, Rafa Garrres, Alvaro Martínez, Marco Turini, Petr Kopl, Dan Černý, Jonáš Ledecký a mnoho dalších. Zástupce advokátní kanceláře HKDW Legal bude na místě morálně osvědčovat autenticitu podpisů umělců.
Program
„Na Comic-Conech lidé milují kostýmy, u nás si jich užijí opravdu dost. Kromě toho, že v nich mnoho účastníků na akci dorazí, v sobotu večer proběhne i naše vlastní kostýmová soutěž PragoCosplay. Při hodnocení takových soutěží nezáleží jen na kvalitě samotného kostýmu, ale i na hereckém ztvárnění vybrané postavy,“ říká programový ředitel festivalu Václav Pravda.
Na páteční slavnostní zahájení v 18:30 hodin dorazí i primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib, který svoji účast komentuje následovně: „Jako velkého fanouška komiksu, sci-fi a fantasy mě moc těší, že jsme se v Praze dočkali prvního ročníku Comic-Conu a jsem rád, že jsme ho jako město mohli podpořit. Věřím, že se akce vydaří a všichni si odnesou nezapomenutelné zážitky. Z programu se nejvíce těším na setkání s legendárním kocourem z Červeného trpaslíka Danny John-Julesem a Gimlim z Pána prstenů Johnem Rhays-Davisem. Velmi se také těším na cosplayovou linii – především na blok cosplayerů věnujícím se Hře o Trůny. Comic-Con is coming!“ Pestrý program proběhne za účasti cosplayerů i vybraných hvězdných hostů, plynule na něj naváže koncert Pražského filmového orchestru vedeného dirigentem Jiřím Koryntou.
Videoherně a deskoherně bude vyhrazena plocha přes 1400 m2. V rámci obří videoherny budou představeny nové i retro konzole, videohry, virtuální realita, ale také počítače, notebooky atd.
Deskoherna pak nabídne desítky stolů pro karetní a deskové hry, hlavolamy.
Na programu Comic-Conu Prague je rovněž řada dalších specialit a skvělých projektů. V Artist Alley bude prezentovat a prodávat svá díla řada známých i začínajících kreslířů z různých zemí. Za návštěvu pak jistě bude stát i výstava Star Wars modelů či výstava komiksů. Díky společnosti HBO usednou účastníci dokonce na originální Železný trůn. A to samozřejmě není zdaleka vše, na co se mohou návštěvníci Comic-Conu Prague těšit. Program pořadatelé neustále aktualizují na webu, Facebooku i Instagramu akce.
Novinky a aktuality o akci můžete sledovat na webu a sociálních sítích, kam budou postupně přidávány nové podrobnější informace.
Web: https://www.comiccon.cz/
Facebook: https://www.facebook.com/comicconprague/
Instagram: https://www.instagram.com/comiccon_prague/
Active Radio
Active Radio a.s. je multimediální skupina vlastnící rádia EVROPA 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Rádio Dance, Youradio a Youradio Talk. Patří jí rovněž dětský projekt Pigy. Provozuje řadu on-line médií, streamingových audio služeb, sdružuje skupiny fanoušků na sociálních sítích a pořádá eventy. Divize NoLimits ročně pořádá akce pro více než 100 tisíc osob. Od roku 2018 patří holdingové společnosti Czech Media Invest.
Comic-Con Prague
Pro potřebu pořádání Comic-Con Prague založil Václav Pravda nové s.r.o. Společnost úzce spolupracuje se SFK Avalon o.s., neziskovým spolkem fanoušků, který stojí za pořádáním velkých festivalů popkultury – Festival fantazie (návštěvnost až 3500 fanoušků, v roce 2020 proběhne v Chotěboři 25. ročník), PragoFFest (návštěvnost až 4500 fanoušků, poslední desátý ročník proběhl v roce 2019), FanCity (návštěvnost v Praze až 2500 fanoušků, nyní jen malý con v Chotěboři) a GameFFest (herní součást všech výše uvedených festivalů).
Comic-Con
Festival Comic-Con se těší oblíbenosti po celém světě a má za sebou dlouhou historii. První ročník se konal v USA již v roce 1970 a během let se rozrostl na akci s širokým rozsahem populární kultury. Comic-Con Prague je světem splněných snů pro fanoušky zejména sci-fi, fantasy a hororu. Poprvé v ČR se představí na jedné akci množství herců, komiksových výtvarníků a dalších umělců.
Comic-Con Prague přináší spoustu dosud nevídaných novinek a programových specialit díky rozsáhlé spolupráci zkušených fanouškovských skupin, předních odborníků a hvězdných hostů společně s dosud nebývalým počtem zapojených firem.
- Přidat komentář
- 15781x přečteno
Komentáře
Jan Vaněk jr. odpověděl/a v Trvalý odkaz
Nebylo by vhodné
Nebylo by vhodné copypastovaný PR označit v titulku, perexu nebo aspoň na konci textu, když už musí podepsaný "Redakce"?
Tlustý zlý strý... odpověděl/a v Trvalý odkaz
Už jsem si zvykl, že když je
Už jsem si zvykl, že když je u článku místo autora napsáno "redakce", znamená to "převzaté PR". A mám dojem, že je to nejen tady, že Fantasy Planet a Ixbéčko to dělá taky tak... Nicméně souhlasím, napsat tam "PR" by bylo poctivější.
Petr Simcik odpověděl/a v Trvalý odkaz
Víte ano, asi by nebyl
Víte ano, asi by nebyl problém vytvořit účet PR, nebo třeba účet Reklama, ale když jsem Sarden navrhoval tak jsem to prostě neudělal z toho důvodu, že ty texty většinou jsou sice převzaté, ale jsou opravdu silně probrané. Nezveřejňujeme (a ostatní to mají předpokládám podobně) nic co by nebylo přínosné pro čtenáře. Informace o tom co bude za Con, nebo co nového vyšlo. S takovou by musel být PR nebo Reklama i přehled knižních novinek nebo ukázky knih a to mi prostě před těmi lety nedávalo smysl. Stejně tak soutěž by asi měla být PR. Je tedy otázka co by nám vlastně zůstalo na účtu s názvem Redakce :)
Ano je trošičku matoucí když se tam pak objeví článek autora, který členem redakce není, ale ten je pak v 99% podepsán, takže to čtenář pozná, když už ne podle obsahu. Věřím, že díky tomu, že nejde o bohapustou bezkontextovou reklamu, nám to zjednodušení odpustíte.
Martin Stručovský odpověděl/a v Trvalý odkaz
Vážený pane, označení redakce
Vážený pane, označení redakce tu používáme pro veškeré PR texty - už jen z toho důvodu, že vytvořit účet nazvaný PR je prostě blbost. Nebo byste navrhoval vytvoření účtu pro každou společnost, která nám dodává svoje informační texty k vydání? A házet slovo PR do nadpisu textu nevypadá moc esteticky. Nemluvě o tom, že nikdo, a to ani organizátoři téhle akci si nestěžoval. Takže nechápu, proč jim děláte mluvčího, když s tím nemáte nic společného - pokud se tedy nepletu. Pokud ano, omlouvám se...
Jan Křeček odpověděl/a v Trvalý odkaz
Ještě dodatek
Já to ještě upřesním – hned po vzniku tohoto komentáře mi psala Monika Slíva Dvořáková a řešili jsme, že by bylo dobré s tím něco dělat. Ano, výmluva "dělá se to tak" je na místě, protože… hm… se to tak prostě dělá. Nicméně ano: tento text nepsal nikdo z redakce Sardenu a skutečně by bylo vhodné, aby takové texty byly nějak odlišeny. Problém je složitější (jak píše výše Petr Šimčík), ale skutečně by se to dalo rozdělit na texty, které psal (nebo aspoň sesbíral, protože například u Literárních výhledů nám občas pošlou nějaké povídání z nakladatelství – a to platí ve více případech) někdo z redakce, a na texty, které jsou komplet převzaté, jako je tento. Zkusíme to vyřešit tak, abychom neklamali čtenáře.
Monika Slíva odpověděl/a v Trvalý odkaz
Systém webu skutečně mnoho
Jan Vaněk jr. odpověděl/a v Trvalý odkaz
To, že pan Stručovský nechápe
To, že pan Stručovský nechápe, pohříchu nemá nic společného s tím, co dělám – pokud mluvčího někomu krom zdravého rozumu, tak leda ostatním čtenářům, jimž se může stát, že po skončení akce najdou vysoko na homepage hodnotící soud v minulém čase "Comic-Con Prague vyslyšel přání fanoušků" (etc.) a omylem na něj kliknou v domnění, že jste tak rychle zvládli reportáž.
Když můžete jiné titulky začínat velkým "ČASOPIS" nebo "UKÁZKA" (neplést s "KOMIKS", popřípadě "Komiks", kam zjevně nespadají anotace nebo propagace, ale recenzní texty), jistě by šlo něco vymyslet i pro akce.
Mimochodem, pro srovnání, jak si s týmž textem poradili jinde:
https://www.fantasyplanet.cz/geekzona/pr-comic-con-startuje-jiz-v-patek-... – "PR" na začátku titulku, resp. URL, v první větě perexu viditelného i na homepage výslovně uvedeno, že je to tisková zpráva. Na jedničku s hvězdičkou.
http://deti-noci.cz/2020/02/jine/akce/trpaslik-gimli-kocour-i-hellboy-mi... – PR na konci titulku (který upřednostnil tu větu o tom, kdo všechno se valí do Prahy, jež je jinde až v perexu)
http://www.mistnikultura.cz/trpaslik-gimli-kocour-i-hellboy-miri-do-prah... – "Autor článku: TZ/klapka"
https://www.vanili.cz/scifi/clanek/?trpaslik-gimli-kocour-i-hellboy-miri... – nic
Přidat komentář