RECENZE: Pupíky 8 - Ex, grogy a rock'n'roll

Článek od: Petr Simcik - 26.02.2020

Dovolte mi na začátek recenze citovat klasika, kterého nebude 90% čtenářů/ek Pupíků znát. Tenhle výrok Arnolda Rimmera mi přijde jako brilantní shrnutí osmého sešitu Pupíků.
RIMMER: Nakonec se staneš tím, co nejvíc nenávidíš. Jen se na sebe podívej. Urážlivý, bezohledný, cílevědomý, necitelný. Podobáš se mi víc než já sám.

V sedmém sešitě se nám jedna epizoda Pupíků definutivně uzavřela - alespoň jsme si to mysleli -, ale holky se dál vyvíjejí, jen se nově rozmístily figurky na šachovnici mezilidských vztahů.

Karin je úspěšná zpěvačka v kapele Albín a jeho albíni a konečně se oprostila od holčičí buzerace svých úspěšných, respektive protřelejších kamarádek. Jenže má pochybnosti - opravdu jsem ještě Karin? Nejsem někdo, koho albín uhnětl z velmi tvárného materiálu který se jmenoval stará Karin? A do toho všechny ty starosti kolem kapely. Ono je totiž jednoduché natočit nějaký fajn song, ale už není taková brnkačka držet se na špici, hlavně když je přiležitost soutěžit o titul objev roku a vy jste v nominacích druzí. To by se člověk uchýlil k ledasčemu. Dokáže to ale Karin? Stane se z ní něco, co by před sedmi knihami v žádném případě neočekávala, nebo z koho by jí dokonce bylo zle?

Jenny a Vicki jsou momentálně z donucení sestry, což má dost zdrcující efekt na jejich vztah. Vicky je totiž dost v depresi, že si nemůže kupovat drahé věci, protože jsou najednou chudí a už není jedináček a krom toho i ve škole je ta druhá, protože zrzka je prostě zrzka.
No a Jenny řeší, jak začít chodit s Hugem, do kterého je zamilovaná, ale zároveň by s ním chtěla být tak nějak tajně, protože on není zrovna krasavec a nehodlá se měnit a už vůbec ne skrývat. Smůla. Tohle nastavení pak nastartuje další z velkých přerodů hlavní postavy, ve kterém Vicky dokáže dobře mířenými špatnými radami dostat Jenny až na dno a udělat z ní cíl posměchu celé školy. Dokáže se Jenny zvednout? Dokáže překonat ztrátu vlasů? A hlavně, zvládne se změnit tak, aby si zasloužila Huga?

Málokterý sešit Pupíků byl tak nabitý dějem jako osmička s podtitulem Ex, grogy a rock'n'roll. Je prostě skvělý. Pořád se něco děje, každá strana obsahuje nějaký posun děje, zvrat, vtip, něco, co vás protáhne do té další a donutí číst dál a dál. Ještě že je to jen sešit. Hrdinky se vám mění před očima, a i když samozřejmě zachovávají svůj charakter, prochází velkým a zásadním přerodem a je prostě úžasné to sledovat.

Dubucová a Delaf nám ukazují, že Pupíky ještě pořád neřekly poslední slovo a dokonce dokáží být stále lepší, zajímavější, možná trochu dospělejší, ale stále hravě vtipné pro široký okruh čtenářů, kteří se přenesou přes fakt, že to vypadá jako čtení jen pro holky. Ne, není, tohle si užije skoro každý, kdo byl někdy mladý a nebo ještě je... a pak je to koneckonců taky trochu o něm.

Vydavatel: Albatros
Autor: Maryse Dubuc, Delaf
Počet stran: 52