RECENZE: Andrzej Sapkowski, Bouřková sezóna

Článek od: Renata Staurovská - 22.12.2014

Je to jako včera, kdy jsme všichni s napětím očekávali novou knihu Andrzeje Sapkowského z dnes již legendárního světa Zaklínače. Abychom si čekání zkrátili, připravili jsme pro Vás krátké shrnutí celé ságy (pro ty kdo nestihli - k přečtení zde:) a nyní konečně přichází dlouho očekávaná chvíle, recenze na Bouřkovou sezónu. Jaký byl návrat do světa Zaklínače po 15 letech? Co potká bělovlasého Geralta v nové knize a jak tento náhled do minulosti doplňuje románovou sérii? Čtěte dál a dozvíte se :) .

Děj knihy je situován do doby předcházející celé románové sérii, časově tedy ještě před Krví elfů. S bělovlasým zaklínačem Geraltem se setkáváme (jak také jinak) na cestě, kde dělá doprovod rodině, procházející nebezpečnou oblastí. Putuje do města Kerack, kde není povoleno nošení zbraní na veřejnosti – ač nerad, odevzdává tedy u vstupu své dva vzácné zaklínačské meče. Následně je zatčen, souzen, a po jeho propuštění díky kauci od neznámého dobrodince zjišťuje, že mu meče byly kýmsi ukradeny. Neváhá ani vteřinu a pouští se po jejich stopě - k jejich nalezení mu napomáhá nejen starý známý společník, trubadúr Marigold, ale také krásná zrzavá čarodějka Korál, trpaslík Addario Bach, konstábl Frans Torquil a mnoho dalších. Každá pomoc však něco stojí a Geralt se tak sám dostává do středu pavučiny intrik a politických ambicí, které kromě mágů (a kdo ví koho dalšího) osnují také potomci krále Belohuna, mající zálusk na jeho trůn.

Sapkowski Vás nenechá ani chvíli rozkoukat, hned na prvních stránkách přichází boj s děsivou nestvůrou, je prolita první krev a objevují se také první intriky. Ve stejném tempu kniha pokračuje dále, příšery (ať už lidské či jiné) se objevují a mizí jako na běžícím páse, síť intrik a politických zájmů se stále více zaplétá a láska… láska zaklínače provází na každém kroku. A to nejen v podobě stínu fialovooké Yennefer, kterého se Geralt ne a ne zbavit, ale i v podobě krásné čarodějky Korál s vlasy připomínajícími liščí srst, snící o plavbách na rozbouřeném moři. Zkrátka a dobře, kniha je našlapaná od začátku až do úplného konce, plná napětí, akce i humorných situací, a nedá Vám spát, dokud ji konečně nedočtete…a potom si ji nejspíše budete chtít přečíst ještě jednou. Minimálně jednou. A možná nezůstanete jen u této knížky, ale dáte si znovu celou ságu… protože odkazy v Bouřkové sezóně na závěr celé ságy Vás prostě dostanou. Je vidět, že autor se za ty roky psaní skutečně posunul dopředu - v porovnání s předchozími díly ságy (které byly samy o sobě také skvělé) nabízí tento značně uclenější příběh a také mnohem větší porci zábavy (ať už si pod pojmem zábava představíte mocenské intriky, potoky krve nebo třeba romantiku). Všechno je jen iluze, pověst pokračuje… a příběh nikdy nekončí. Buď zdráv, Geralte.

Bouřková sezóna
Sapkowski, Andrzej

Nakladatel: Leonardo