PR+LITERATURA: Dan Simmons, Temné léto

Článek od: Jan Žlebek - 06.11.2012

"Pokud není Temné léto nejlepším hororovým románem posledních pěti let, je bezpochyby jedním ze tří nejlepších - nádherné a děsivé dílo... Dan Simmons píše jako vytuněný anděl, který do své americké noční můry pumpuje šokující překvapení, napětí a líbeznou, překvapivou nostalgii." - Stephen King.

Pokud je americký spisovatel Dan Simmons v něčem pevný v kramflecích, tak krom žánru space opery a historické fikce je to bezpochyby horor. Po mrazivých Hladových hrách a Dětech noci přináší nakladatelství Laser-books další svazek edice Noir – Temné léto. Nekorunovaný král hororu Stephen King o Simmonsově knize prohlašuje: „Pokud není Temné léto nejlepším hororovým románem posledních pěti let, je bezpochyby jedním ze tří nejlepších - nádherné a děsivé dílo... Dan Simmons píše jako vytuněný anděl, který do své americké noční můry pumpuje šokující překvapení, napětí a líbeznou, překvapivou nostalgii.“

Posuďte sami v anotaci:

Je léto roku 1960 a v illinoiském městečku Elm Haven si pětice dvanáctiletých chlapců vytváří mocná pouta přátelství, která nezlomí ani život plný změn. Od podvečerních projížděk na kole po návštěvy lesních skrýší jsou dny těchto chlapců prodchnuty tajemstvími a tajnůstkářstvím idylického dětství. Nicméně na pozadí sluncem zalitých kukuřičných lánů bude jejich oddanost podrobena nemilosrdné zkoušce. Když se uprostřed noci po dlouhé době rozhlaholí zvon, obyvatelé Elm Havenu pochopí, že nastává konec bezstarostným dnům. Z hlubin starobylé školy Old Central, mohutné pevnosti prostoupené mahagonovou vůní rakví, se začíná šířit neviditelné zlo. Každodenní život nabourají zvláštní a děsivé události, které v kdysi pokojně žijícím městě začnou šířit hrůzu. Mike, Duane, Dale, Harlen a Kevin, odhodlaní toto starobylé prokletí vymýtit, musí svést krvavou bitvu s tajemným zlem, jež opanovalo elmhavenské noci...

Dan Simmons: Temné léto (Summer of Night, 1991) vázaná, překlad Milan Žáček, obálka Tom Hallman, 552 stran, cena 479 Kč, pro majitele čtenářských kont 335 Kč.

Přidat komentář