DVOJROZHOVOR: Jiří Sivok a jeho žena Jája

Článek od: Madla Pospíšilo... - 30.11.2023

Přinášíme vám další rozhovor s autory z nakladatelství Golden Dog a jejich příbuznými - manžely, manželkami a dětmi, který vznikl na SklepConu! Dnes Jiří Sivok a jeho žena Jája.

*

Jiří Sivok, největší drsňák z celé goldendogovské smečky, autor povídkové sbírky Pár zbytků pro krysy, novely Smrt bývá nehezká a postapokalyptické novely Líp už bylo na sebe na SklepConu odhalil mnohá tajemství. Třeba takové, že když třikrát po sobě řeknete jeho příjmení, zjeví se zničehonic před vámi a zasedne vám místo. A jak odpověděl na minirozhovor? Tak se začtěte:   

 1) Kdy se v tobě objevilo nutkání psát příběhy?
JS: Kolem patnácti let.

2) Proč zrovna horor?
JS: Protože je to skvělý žánr.

3) Lekneš se někdy sám toho, co jsi napsal?
JS: Ne, ale občas jsem sám vyveden z míry z toho, co napíšu.

4) Máš nějaké rituály před, při nebo po psaní?
JS: Nemám, ale rád při psaní poslouchám hudbu.

5) Máš nějaké oblíbené autory nebo jsi pouhým rychlohltačem písmenek?
JS: Spousta.. Boček, Fiedlerová, Kyša, Merglová, Sněgoňová, Štefko, Pospíšilová Karasová, Kopřiva, Svozilová, Kocáb, Novotná, Mařík, Kadečková, Heteša, Šlechta…

6) Co říkáš na své kolegy z nakladatelství Golden Dog? Neboj se být explicitní. Vnímáš zde nějakou rivalitu?
JS: Moc chlastají (hlavně Štefko). Ne, kecám, žádnou rivalitu necítím.

7) Čeho se nejvíc bojíš?
JS: Manželky.

 

A protože se Jiří Sivok nejvíc bojí své manželky (zvlášť pokud je oblečená v kostýmu pandy a baští lilek), tak jsem na SklepConu vyzpovídala i jí. Protože jak se nejlépe dozvíte o zákulisí spisovatelské práce, než od nejbližší osoby autora?

1) Jaké to je, mít v rodině spisovatele? Vnímáš to jako pozitivum nebo si to s sebou nese spíše negativa?
JS: Negativa zatím moc nevnímám, těší mě, když od něj chtějí podpis čtenáři, kteří ho neznali a objevili jeho knihy.

2) Ovlivňuje tě nějak psaní tvého muže?
JS: Zatím jen ve smyslu rodinného života, někdy kvůli psaní bývá méně společných víkendů a večerů.

3) Čteš rukopisy své drahé polovičky?
JS: Já ty jeho kraviny nečtu!

4) Znechutil tě někdy nějaký jeho příběh, že sis říkala, jak jsem si ho mohla vzít?
JS: Mě ne, ale kolegyně v práci se podivují, jestli se ho nebojím.

5) Má tvůj muž nějaké otravné zvyky týkající se psaní?
JS: Ne, zašije se do svého kutlochu a nevím o něm.

6) Máš nějakou vtipnou historku ze života s autorem hororu?
JS: Vtipnou? Nééé!

7) Chtěla bys být hlavní hrdinkou příběhu tvého muže?
JS: NE!

Přidat komentář