RECENZE: František Kotleta, Rázová vlna

Článek od: veronikamah - 17.01.2018

Epický závěr postapokalyptické trilogie bruntálského řezníka je tady.

Plukovník Michálek. Ryan. Alice. Nacumi. Jména z předchozích dvou dílů dobře známá. Fosilie z dob, kdy byl svět ještě normální. Z časů před tím, než války vyhladily většinu lidstva a modrá planeta se změnila v pouhou trosku putující vesmírem. Ti poslední, kteří mají nějakou naději a vůli zachránit to, co ze země zbylo.

Rázová vlna začíná přesně tam, kde Poločas rozpadu skončil. Hurá. Mnozí určitě pamatujete na frustraci, když jste zjistili, že Poločas rozpadu opravdu skončil. Nikde žádné skryté stránky. Tajná hesla, která by odkryla, co se dělo dál. Návod na obětování. Nic. Jediné štěstí, že knihy od sebe dělilo jen cca pět měsíců od vydání. Nabuzený čtenář tedy mohl naštěstí poměrně brzy naskočit zpátky do rozjetého vlaku, aby si ještě jednou připomněl, že jen pro ten dnešní den stojí za to žít.

U bruntálského řezníka jsme všichni zvyklí na zběsilou akci, svist kulek a abstraktní malby z mozků na stěnách. Ani toto v Rázové vlně, a vlastně celé trilogii, nechybí. Nicméně díl od dílu je jich méně. Prim hraje samotná dějová linie, a ne jen akce za akcí utopená v hektolitrech krve. Nenechte se však vyděsit, že by Kotleta pověsil svůj pověstný styl na hřebík. To ani náhodou. Mrtvých měnitelů i novodobých amazonek si užijete více než dost. Stejně tak drsného humoru. Ani kadence hlášek tolik neklesá. Jen jsou stránku od stránky temnější a syrovější.

Rázová vlna je nejen skvělým zakončením celé série, ale sama o sobě dobře napsanou zábavnou knihou ženoucí hrdiny do grandiózního finále o záchranu naší planety. A že to finále stojí za to!

V rozmezí jednoho roku nám Kotleta nasázel trilogii, která byla pro jeho fanoušky velkolepým návratem bruntálského řezníka. Bezpochyby mu však získala i mnoho nových fanoušků. Konzistentní postapo příběh začínající v naší sice radioaktivitou spálené, ale pořád rodné hroudě, s nemalou dávkou hrdosti a lásky k vlasti, ale hlavně k lidstvu a životu samotnému.

V rozmezí jednoho roku nám Kotleta dal trilogii, kterou bude mít sám potíž v budoucnu překonat.

Ach, synku, synku,
doma-li jsi?