RECENZE: S. D. Perry, Resident Evil - Kód: Veronica

Článek od: Tereza Kadečková - 02.06.2017

Claire Redfieldová stále pátrá po svém bratrovi. Po biologickém úniku by se zdálo, že se jí nemůže stát nic horšího. Opak je pravdou.
Boj s Umbrella Corporation stále pokračuje. Claire Redfieldová se pokouší proniknout do jejich společnosti v Evropě, jenomže je odhalena a poslána na neznámý ostrov do vězení, kde dozorci provádí biologické experimenty na vězních. To se naštěstí Claire vyhne. Inu, naštěstí… Ostrov je totiž napaden a biologický únik z něj udělá peklo na Zemi.
Claire se tak ocitá uprostřed další zombie vřavy a snaží se přežít.
Kód: Veronica je v pořadí už šestou knihou ze série Resident Evil. Stejně jako Konspirace Umbrella, Město mrvých a Nemesis jde o přepis stejnojmenné hry od Capcomu. S. D. Perry jako u předchozích knih dokazuje, že nemá problém z herního zážitku udělat i zážitek čtenářský, bez toho aniž bychom měli pocit, že se probíráme neskutečným RPG inventářem.
Tedy, aspoň občas. Kniha je reálnější než hra, ale protože se Perry snaží potěšit fanoušky, často pověsí na stěnu Čechovovu pušku ve formě Easter eggu, ale nikdy z ní nevystřelí. Fanoušci tak dostanou zmínku o potvorách, se kterými měli ve hře tu čest, ale obyčejný čtenář je jen nalákán na tajemnou příšeru ve stínech, jenže ji nakonec nikdy neuvidí. Na druhou stranu některé obludy se zdají až hrozně snadné zabít, tak naši hrdinové vypadají jako nesmrtelné postavy, o které se nemusíme bát. To je problém většiny Resident Evil knih a znalost nebo neznalost předlohy v tomto směru vůbec nehraje roli. I když víte, že hrdina přežije, můžete se o něj přeci trochu bát a být napjatí, jak se z té zapeklité situace vylíže.
S. D. Perry si opět s adaptací poradila docela dobře a dodala postavám větší hloubku. Claire má zase roli opatrovatelky, protože se k ní nachomýtne o pár let mladší Steve, který je přesně v tom věku, kdy musí za každou cenu machrovat, i když by ho to mohlo stát život. Bohužel většinu času je to jeho přední charakteristika a tak i když se mu stane něco mizerného, člověk s ním moc nesoucítí. Postava Stevea má zajímavou minulost a Perry bohužel nevyužila šance se v ní trochu pohrabat.
Jakožto fanoušek herní série se snažím od sebe knihy a hry dělit. Nemůžu si ale dovolit pominout zásadní věc, kterou Perry ve svých knihách dělá. Jak se totiž zdá, záporáci pro Perry nejsou dost velcí hajzlíci, a když máme mocichtivé egomaniaky, něco jim chybí k dokonalosti. Perry tak z antagonistů dělá ještě sexuální predátory – udělala to už v Nemesis s Nikolajem a v Kódu: Veronica to schytal hlavní záporák série Wesker, k jehož charakteru to vůbec nesedí. Když zlo, tak se vším všudy?
Resident Evil: Kód Veronica je typickým příspěvkem v sérii, kde S. D. Perry jen přepisuje děj hry. Přepisy v jejím podání vždycky dopadají lépe, než její originální práce jako Caliban Cove a Podzemí. To samé platí i případě Kódu: Veronica. Jako kniha na motivy hry si stojí docela dobře, ale svoje předchůdkyně nepředběhne. Kód: Veronica je tak vedle Perryiných originálních prací zatím nejslabší knihou série, která už pomalu sklouzává k tomu, že je tu hlavně pro fanoušky hry a ostatní spíš unudí k smrti.

Hodnocení: 50%

Resident Evi - Kód: Veronica

Autor: S. D. Perry