RECENZE: Kendra Elliot, Pohřbení

Článek od: Monika Slíva - 09.05.2017

Michael Brody je úspěšný investigativní reportér, přesto má celý život pocit, že je zároveň černou ovcí rodiny. Vždycky byl opakem svého bratra – divoký, nezávislý, s oblibou v adrenalinových sportech a o politiku se nikdy nezajímal. Otec-senátor a matka-úspěšná lékařka chtěli pro oba své syny jistě jen to nejlepší, Michael měl ale vždycky pocit, že po zmizení jeho bratra by byli raději, kdyby to byl on, kdo se ztratil spolu s celým školním zájezdem a nikdy se nevrátil.
Za celých osmnáct let nenašla policie jedinou stopu, která by vedla k únosu a k důvodům, proč k tomu vůbec došlo. Ani poté, co se jeden z chlapců, Chris Jakobs, jako zázrakem objevil živý, nedokázala policie případ nikam posunout. Chris trpěl totální ztrátou paměti, a pokud se mu nějaké vzpomínky nakonec vrátily, rozhodl se, že si to nechá pro sebe. Jako dospělý se stáhl do ústraní, přestal komunikovat s celou svojí rodinou a raději se odstěhoval do vzdáleného města.
Zdá se však, že onen záhadný vrah a únosce neřekl svoje poslední slovo a celá ta léta jen zpovzdálí pozoroval dění. V okamžiku, kdy se najde masový hrob celé skupiny spolužáků, mezi nimiž chybí ostatky Brodyho bratra, celý děsivý případ znovu ožívá. Začíná hra nervů a okolnosti donutí všechny důležité protagonisty (tehdejší i současné), aby se do ní zapojili, ať už se jim pravidla líbí, nebo ne.

Nakladatelství Mystery Press sáhlo po dalším americkém bestselleru a vzhledem k tomu, že Kendra Elliot s Pohřbenými získala kdejakou cenu a držela se v nejednom žebříčku prodeje na velmi příjemných místech, nemohlo hmátnout do prázdna. Autorka zručně namíchala čistou romantiku s thrillerem a ono to funguje. Od obojího přesně půl a nijak si to nekonkuruje, ba naopak. Romantická linka správně okoření napětí a určitě žádného zastánce „čistých“ thrilerů nepřivede na pokraj zhroucení, protože by měl pocit, že čte červenou knihovnu. Se stejnou lehkostí, s jakou jsou psány romantické scény, ale zvládá autorka i vhled do policejní práce forenzních vědců a podává vše velmi čtivě. Zvídavější čtenář si možná dá dohromady, kdo (a hlavně proč) je vrah, trochu dřív, než dojde k jeho skutečnému odhalení. Na druhou stranu je otázka, nakolik to byl záměr autorky, protože v případě, že to odhalíte, je pro změnu skvělé sledovat, jak a proč spolu události a skutky souvisí.
A pokud vám ústřední hrdinové sednou, vězte, že Pohřbení jsou první knihou série Tajemství kostí a v dalších knihách se setkáte s nimi i s jejich novými tajemnými případy.

Kendra Elliot
Pohřbení (Hidden)