RECENZE: Russell Blake, JET - Zrada

Článek od: Hanina - 28.09.2016

Bývalá agentka Mossadu je opět v plném kole. Pokud chce ještě kdy spatřit svoji dcerku, musí splnit sebevražedný úkol pro padoucha s tváří jako z Munchových obrazů. Drsná plastická obálka spolu s anotací slibují fanouškům Kill Billa, Bourneovy trilogie a 24 hodin zběsilou akční jízdu. V tomto ohledu Zrada nezklame. Úvodní příhoda z myanmarské džungle naláká čtenáře jako vosu na bonbon. Oproti rozpačitému rozjezdu prvního dílu je začátek Zrady svižný a čtivý, že i náročnější čtenář autorovi rád odpustí těch několik děr v logice děje a spolu s Jet se přenese do hříchem prolezlého Bangkoku. Po přečtení téhle knížky už nikdy nebudete nahlížet na Thajsko tak jako dřív!

Právě v Bangkoku začíná naše soukolí krapet skřípat. Jet nebude tentokrát pracovat sama, ale jsou jí vnuceni dva pomocníci. Pokud se těšíte, že to Blake s vedlejšími postavami rozparádí jako minule, musím vás zklamat. Zrada je sice nejrůznějších figurek plná, leč až na pár šťavnatých výjimek jsou Blakeovy postavy papírové, dialogy mezi nimi pouze informační, a vy nejenže jejich smrt neobrečíte, ale jste tak nějak podvědomě rádi, že už je po nich. V tomto ohledu však přijde někdy za polovinou knihy milé překvapení. A Jet, která všem na potkání vypráví, jak je drsná (a čtenář nemá důvod jí to nevěřit), se zrovna v Bangkoku nijak zvlášť nepředvede. Pokus o záchranu zneužívaného dítěte si mohl autor odpustit. Ač scéna se samurajskými meči je dobrá, to se musí nechat.

Pozornost si naopak zaslouží příběh – už ne banální útěk před pronásledovateli jako v Procitnutí, ale hezky rozpracovaná konspirace se zaslouženým koncem. Zrada díky tomu získává bonusové body. Jen škoda, že to celé bylo ušito trochu horkou jehlou. Máme tak před sebou akčňák plný dějových škobrtnutí, která však vyvažují zdařilé bojové scény a důstojné finále.

Jestli si chcete tuhle peprnou pochoutku pořádně užít, doporučuji konzumovat rychle a příliš nad detaily nebádat.

Russell Blake, JET - Zrada

Nakladatel: FANTOM Print, Mystery Press