PR+LITERATURA: Žoldnéři fantasie ve znamení páry

Článek od: Martin Stručovský - 04.06.2013

O Žoldnéřích fantasie 

Žoldnéři fantasie představují literární soutěž, kterou od roku 2009 pravidelně pořádá nakladatelství Straky na vrbě Michaela Bronce. Jejím úkolem je objevování nových českých autorů. Na literárním kolbišti Žoldnéřů si mladí, začínající autoři poměřují své síly a ti nejlepší se dočkají ovací v podobě otisknutí povídky ve stejnojmenném literárním sborníku. Ani letošek nebude výjimkou. Ostatně nový sborník s podtitulem Knížata páry a ducha vychází již tento týden.

Ročník 2013 ve znamení páry 

První sborník, který vyšel v roce 2010, reflektoval upírskou tématiku, letos pro změnu dominuje stále populárnější steampunk. Při pohledu na obsah je vidět, že někteří z autorů jako kupříkladu Daniel Tučka, Ludmila Millerová či Jan Žlebek, se objevují v Žoldéřích už po několikáté.  Patří k těm autorům, kteří vždycky vyhmátnou takové téma, které dokáže porotu zaujmout. Ostatně první dva jmenovaní už za sebou mají své knižní debuty, které vyšly u Strak. V soutěži ovšem dokáží prorazit i nováčci, o čemž svědčí letošní povídky debutantů Adama Fialy a Lukáše Hermy.
Samozřejmě ani letos nebude chybět hostující povídka, tentokrát z pera Míly Lince. A i milovníci teorie si přijdou na své díky článku Slovo o parních výtržnostech od Leonarda Medka.

Anotace

Parní vzducholodě a horkovzdušné balóny! Trpasličí města pod palbou těžkých děl! Nebezpečné krásky v korzetech!
Letošnímu ročníku zkrátka vévodí steampunk. Víc o něm jako žánru se dozvíte ve fundovaném rozboru Leonarda Medka.
Zhruba polovina prací se naopak přidržela klasičtější fantasy - ovšem došlo i na jednu zombie-apokalypsu!
Čtěte, kam směřují nejnovější trendy české fantastiky!
Právě dnes!
Jsme tu jen pro Vás...

Seznam autorů & prací

  • Daniel Tučka - Rezavé ovce
  • Jana Vaňková - Ten druhý
  • Dana Rusková - Slova, jen slova
  • Jan Žlebek - Vzít kousek tady, sebrat kousek támhle
  • Martin Sládek - Conquistador
  • Václava Molcarová - Klíč života, elixír smrti
  • Lukáš Herma - V podzemí
  • Adam Fiala - Dívka ve tmě
  • Míla Linc - Pod medvědí horou
  • Leonard Medek - Slovo o parních výtržnostech
  • Ludmila Müllerová - Dvojčata

Bronec, Michael (ed.): Žoldnéři fantasie - Knížata páry a ducha
Nakladatel: Straky na vrbě
Obálka: Tomáš Kučerovský
Redakce: Michael Bronec, Jana Kopečková, Zuzana Kupková
Rok vydání: 2013
Počet stran: 352
Rozměr: 105 x 165
Provedení­: paperback
Cena: 250 Kč

Přidat komentář