PR+REPORTÁŽ: AnimeSHOW a GAME EXPO 2011 – Prilákali takmer 8000 návštevníkov

Článek od: Anonym - 22.03.2011

“AnimeSHOW a GAME EXPO 2011 – Prilákali takmer 8000 návštevníkov“

18.-12. marec 2011, Istropolis, Bratislava

22. 3. 2011, Bratislava – V dňoch 18. až 20. marca sa v Bratislave v Istropolise na Trnavskom mýte uskutočnil 4.ročník medzinárodného festivalu anime, comicsu, scifi & fantasy a japonskej kultúry AnimeSHOW 2011 a 3. ročník výstavy hier GAME EXPO 2011. Tento festival bol organizovaný neziskovou organizáciou OZ AnimeCrew, GamesWEB.SK a OZ AnimeDream pod záštitou Japonského veľvyslanectva na Slovensku a Hernej Aliancie Slovenska.

Za 3 dni navštívilo oba festivaly 7872 návštevníkov, čím sa podarilo prekonať minulý ročnik s 5843 návštevníkmi. Cieľom festivalu a výstavy bolo priblíženie animovaných filmov, japonskej a hernej popkultúry hlavne širokej verejnosti a zároveň podporiť mladých, nadaných umelcov v ich tvorbe prostredníctvom výtvarných a literárnych súťaží spojených s výstavou priamo na festivale. Zároveň bola poskytnutá edukačná činnosť prostredníctvom prednášok a špecializovaných maliarskych workshopov pod vedením skúsených lektorov.

Program:

Počas 3 dní festivalu prebehlo v 9-tich sálach 9 paralelných programov, každý v rozsahu približne 28-tich hodín. Program bol členený na tematických 8 sekcií – Anime, Japonsko, Comics, Sci-fi, Fantasy, LARP, Filmy, Pop Kultúru a Hry -  i pútavý sprievodný program.

Veľkým lákadlom bol krst novej knihy „Zmije“ od poľského spisovateľa Andrzeja Sapkowského ale aj prítomnosť a prednášky svetových herných štúdií 2K Czech, Idea Games, Cauldron, Sketch Games, 3Mages a Fiola Soft.

Medzí hlavné atrakcie patrili súťaže v kreslení: OriginalArt a FanArt, a poviedkové súťaže BestFiction, ktoré boli pravou ozdobou celého festivalu. Nezabudnteľnou bola aj súťaž o najlepší kostým hrdinu z filmov, hier alebo comicsu - „Cosplay“. Veľkú pozornosť si zaslúžila aj ArtWall, kde naši maliari a návštevníci kreslili na vopred pripravené kresliace steny.

Filmoví fanúšikovia si mohli pochutnať na 10-tich filmových trhákoch, akými boli napríklad Zatmenie, Resident Evil 4, RED, Scott Pilgrim, atď. Filmovú časť japonského filmu, sme kvoli pohrome v japonsku tématicky pozmenili na objasnenie situácie v japonsku a o pomoc obetiam. Netreba však zabudnúť ani na 25 hodín animovaných filmov.

Milovníci Sci-fi a Fantasy si prišli na svoje prostredníctvom 28-tich prednášok slovenských a českých autorov. Krstili sa knižné hity ako Zmije, Mŕtvi a Krásni a Mariotovi Dediči 3. Predstavovali sa najnovšie diela od hviezd slovenského, českého, poľského a amerického literárneho neba, napríklad Ondrej Herec, Miloš Ferko a Františka Vrbenská. A v neposlednom rade tu boli filmy s danou tematikou.

Herná sekcia bola výnimočne úspešná, a to hlavne vďaka oficiálnym Turnajom v PlayStation,v Xbox 360, WII, PC a PSP. Pohybové a tanečné hry PlayStation Move, Dance Dance Revolution a Pump It Up opäť nemohli chýbaťrovnako ako prezentovanie noviniek Mass Effect 3, Crysis 2, Dragon Age 2, Sims Medieval, Killzone 3, Heroes of Might & Magic 6 a ďalšie. Nechýbalo ani 32 prednášok na tému hier od herných odborníkov z radov novinárov, teoretikov a vývojárov.

Japonská sekcia pritiahla návštevníkov hlavne vďaka excelentným výkonom prednášajúcich a vedúcich workshopov. Diváci mali najväčší záujem o skladanie origami a bojové umenia Slovenskej Kendo federácie. Popularitou nezaostávali ani japonský jazyk, kimoná, zvyky, čajový obrad a kultúra.

Vzhľadom na pohromu, ktorá postihla Japonsko sme sa rozhodli pomôcť a spolu s japonskými študentmi na slovensku zorganizovali Zbierku na pomoc obetiam zemetrasenia v Japonsku, ktorej výťažok 2992 Eur poputoval na účet japonského veľvyslanectva.

Fanúšikovia japonského comicsu, mangy a popkultúry sa mohli nabažiť okrem 30-tich hodín anime i rôznorodých súťaží (AnimeQuiz) a prednášok rozoberajúce japonske anime filmy, zvyky a zábavu.

Na oddych slúžili rôzne stoly so spoločenskými kartovými hrami.

Hostia:

Festival AnimeSHOW a výstava GAME EXPO privítali hostí zo 7-mich krajín sveta (Slovensko, Česko, Rakúsko, Poľsko, Belgicko, Japonsko, Maďarsko).

Nielen AnimeSHOW, ale aj Slovensko vôbec po prvý raz v hostórii navštívilo niekoľko veľkých vývojárskych štúdií. V tomto prípade 2K Czech, Idea Games, Sketch Games, Cauldron, Fiola Soft a 3Mages.

Svoje diela a prednášky predstavilo spolu vyše 120 hostí, ktorí boli odborníkmi v oblasti comicsu, maľby, sci-fi, fantasy anime, hier, popkultúry a japonskej kultúry.

Zaujímavosti:

  • Autormi dvojplagátu oboch festivalov boli: slovenská výtvarníčka Andrea Tibenská a Peter Hricák.
  • Na festivale sme sa dočkali krstov a čítania 3 diel slovenských i zahraničných spisovateľov, akými boli napríkladAndrzej Sapkowski, Marta Holécyová a Eden Maguire.
  • Priamo na mieste festivalu sa o hladký priebeh staralo vyše 80 pracovníkov a celú akciu podporilo niekoľko partnerov.
  • Účastníci si mohli vybrať a zakúpiť naživo kreslené tričkáwallscrolly s japonskými znakmi a tričká AnimeSHOW a GAME EXPO 2011.

Detaily:

AnimeSHOW a GAME EXPO sa uskutočnili v dňoch 18. až 20. marca 2011 v priestoroch Istropolisu v Bratislave. Začali sa v piatok (18.3.) od 13:00 do 22:00 a prebiehali i v sobotu (19.3.) od 9:00 do 22:00 a nedelu (20.3.) od 9:00 do 18:00.

Přidat komentář