PR: Istrocon a Comics Salón 2010 – pobavil 10000 návštevníkov!

Článek od: Anonym - 22.09.2010

V dňoch 17. až 19. septembra sa v bratislavskom Istropolise na Trnavskom mýte uskutočnil 7.ročník medzinárodného festivalu comicsu, anime, japonskej kultúry a hier COMICS SALON 2010 a 23.ročník festivalu scifi, fantasy a hororu IstroCON 2010. Tento festival bol organizovaný neziskovou organizáciou OZ AnimeCrew, GamesWEB.SK a OZ Fantáziapod záštitouJaponského veľvyslanectva na Slovensku as finančnou podporouMinisterstva kultúry SR.

Za tri dni navštívilo oba festivaly 10145návštevníkov, čim prekonal minulý ročnik so 9006 návštevníkmi. Cieľom festivalov bolo priblíženie comicsovej, scifi a fantasy, japonskej a hernej popkultúry hlavne širokej verejnosti, a zároveň podporiť mladých nadaných umelcov v ich tvorbe prostredníctvom veľkej výstavy priamo na festivale a poviedkovej súťaži. Zároveň bola poskytnutá edukačná činnosť prostredníctvom špecializovaných maliarskych workshopov a prednášok.

Na festivale sa krstilo aj štvrté pokračovanie prvej slovenskej zbierky Mangy a Comicsu COMICS SALÓN: COMICS & MANGA BOOK 4, ktorá obsahuje slovenskú pôvodnú tvorbu..

Program:

Počas 3 dní festivalu prebehlo v 10-tich sálach 14 paralelných programov, každý v rozsahu približne 28-ich hodín. Program bol členený na tématických 9 sekcií – Comics, Sci-fi, Fantasy, Horor, Japonsko, Filmy, Hry, Anime, LARP a pútavý sprievodný program.

Veľkým hosťom festivalu bola japonská kapela Gothika a tiež veľkou udalosťou bola premiéra amerického muzikálu Denník doktora príšerného.

Medzi hlavné atrakcie patrili súťaže v kreslení. Original Art, FanArtComics & Manga predstavili 70 špičkových diel, ktoré boli pravou ozdobou celého festivalu. Nezabudnuteľnou bola aj súťaž Cosplay o najlepší kostým hrdinu z filmov, hier alebo comicsu, ktorá mala až 80 účastníkov. Karaoke nám dokázalo, že spevákov japonských piesní máme požehnane a s istotou by vyhrali aj SuperStar. Veľkú pozornosť si zaslúžil aj ArtWall, kde naši maliari a návštevníci kreslili na predpripravené kresliace steny.

Filmoví fanúšikovia si mohli pochutnať na 16-tich filmových trhákoch, akými boli napríklad Zatmenie, Predátori, Ako si vycvičiť draka, Iron Man 2, atď. Filmovou novinkou bol festival japonského filmu, ktorý bol súčasťou japonskej sekcie. Netreba však zabudnúť ani na 28 hodín anime filmov.

Milovníci Sci-fi a Fantasy si prišli na svoje prostredníctvom 56 prednášok slovenských a českých autorov. Krstili a predstavovali sa najnovšie diela od hviezd slovenského, českého, poľského a amerického literárneho neba, napríklad Petra Neomillnerová, Juraj Červenák, Lucia Droppová, Františka Vrbenská, Ondrej Herec a Štefan Konkol. A v neposlednom rade tu boli filmy s danou tematikou.

Herná sekcia bola výnimočne úspešná, a to hlavne vďaka oficiálnym Majstrovstvám Slovenska v PlayStation,Turnaje v Xbox 360, PC Cupe a turnajuPSP Challenge. Pohybové a tanečné hry Dance Dance Revolution sa už štvrtý rok po sebe prezentovali Majstrostvami Slovenska v DDRa voľným tancom. Hernou perličkou podujatia bola špeciálna predpremiérová prezentácia Dragon Age 2 a Medal of Honornášho generálneho partnera. A tiež ste mohli vidieťKinect, PlayStation Move a Halo: Reach.Nechýbali ani prednášky na tému hier od herných odborníkov z radu novinárov, teoretikov a vývojárov.

Japonská sekcia pritiahla hlavne vďaka excelentným výkonom prednášajúcich a vedúcich workshopov. Diváci mali najväčší záujem o bonsaje a bojové umenia Slovenskej Kendo federácie. Popularitou nezaostávali ani japonský jazyk, kimoná, zvyky, čajový obrad a kultúra.

Comicsová sekcia sa nedá nazvať ani sekciou, pretože comicsy bolo cíťiť zo všadiaľ, nielen z 8 zaujímavých prednášok v podaní vychytených publicistov, výtvarníkov a profesorov.

Exkluzívny bol aj krst pokračovania prvej slovenskej zbierky Mangy a Comicsu Comics Salón: COMICS & MANGA BOOK 4.

Fanúšikovia japonského comicsu, mangy a popkultúry sa mohli nabažiť okrem 28 hodín anime i rôznych súťaží a prednášok rozoberajúce rôzne japonske anime filmy, zvyky a zábavu.

Na oddych slúžila čajovňa, sushia rôzne stoly so spoločenskými kartovými hrami.

Hostia:

Festival IstroCON a festival Comics Salón privítal hostí zo 7-tich krajín sveta (Slovensko, Česká Republika, Nemecko, Rakúsko, Japonsko, Maďarsko, USA).

Svojou účasťou aj prednáškami nás podporili aj známi celosvetoví maliari zo Slovenska: Michal Ivan, Juraj Maxon, Martina Pilcerová a Pavol Martinický.

Svoje diela a prednášky predstavilo spolu vyše 120 hostí, ktorí boli odborníkmi v oblasti comicsu, maľby, sci-fi, fantasy anime, hier a japonskej kultúry.

Zaujímavosti:

  • Autorom dvojplagátu oboch festivalov boli slovenskí výtvarníci Michal Ivan a Tibor Bedats.
  • Na festivale sme sa dočkali krstov a čítania 8-tich pripravovaných diel slovenských i zahraničných spisovateľov, akými boli napríklad Petra Neomillnerová, Juraj Červenák, Lucia Droppová, Františka Vrbenská, Ondrej Herec a Štefan Konkol.
  • Priamo na mieste festivalu sa o hladký priebeh staralo vyše 60 pracovníkov a celú akciu podporilo niekoľko partnerov.
  • Účastníci si mohli vybrať a zakúpiť naživo kreslené tričkáwallscrolly s japonskými znakmi a tričká Comics Salon a IstroCON 2010.
  • Na tretích MS v PlayStation sa hrali hry Tekken 6 a Soul Calibur 4, Gran Turismo 5, na PCCUPe Warcrat 3 DOTA, Counter Strke a Need For Speed, XBOXe Halo: Reach a Guitar Hero a na PSP Challenge MotorStorm.

Ceny COMICS SALONu a IstroCONu:

Na festivale sa odovzdávali ceny v nasledovných umeleckých kategóriach:

  1. Comics & Manga – Súťaž zameranú na tvorbu domácich comicsov vyhral Daniel Mihálik
  2. Original Art –súťaž vlastných originálnych malieb vyhrala KiuBe
  3.  Fan Art– súťaž malieb podľa existujúcej predlohy vyhrala KiuBe.
  4. Poviedka IstroCONu – literárnu súťaž o najlepšiu poviedku IstroCONu vyhralMarián Kubicsko s poviedkou Dcéra súdruha automechanika.

Detaily:

Comics Salon a IstroCON sa uskutočnili v dňoch 17. až 19. septembra 2010 v priestoroch Istropolisu – Dom Odborov v Bratislave. Začal sa v piatok (17.9.) od 13:00 do 22:00, prebiehal i v sobotu (18.9.) od 9:00 do 22:00 a skončil v nedeľu (19.9.) od 9:00 do 18:00.

Přidat komentář