PR: Comics Salón 2010 – Festival plný filmov a muziky!

Článek od: Anonym - 01.09.2010

“IstroCON 2010 a COMICS SALON 2010 – Festival plný filmov a muziky!“

17-19. september 2010, Istropolis, Trnavské Mýto 1, Bratislava

IstroCON 2010 je 23. ročník medzinárodného festivalu filmov, scifi, fantasy, hororu, larpov a spoločneských hier.

Comics Salón 2010 je 7. ročník medzinárodného festivalu comicsu, anime,  japonskej kultúry, počítačových hier a všetkých elementov dobrej zábavy.

Aktuálny ročník oboch festivalov opäť organizuje nezisková organizácia OZ AnimeCrew, v spolupráci s GamesWEB.SK, OZ Fantázia a ďalšími partnermi za účelom priblíženia fenoménu tejto popkultúry širšiemu publiku na Slovensku. Festival Comics Salón 2010 je opäť organizovaný pod záštitou Japonského Veľvyslanectva.

Minulý ročník festivalu Comics Salón 2009, v priebehu troch dní, navštívilo neuveriteľných 9006 návštevníkov, a aj tento rok sa bude konať v  priestoroch Istropolisu, o ktoré sa bude Comics Salón 2010 deliť so sesterským festivalom IstroCONom 2010.

Cieľom IstroCONu a Comics Salónu je priblížiť fenomén tejto popkultúry, poskytnúť edukáciu a ponúknuť tvorivú alternatívu trávenia voľného času. Zároveň sa vytvára priestor našim výtvarníkom, comicsovým tvorcom a spisovateľom pre odprezentovanie ich vlastných diel a získavať tým podporu pre ich tvorbu.

Program – COMICS SALÓN:

V priebehu 3 dní sa bude paralelne v deviatich sálach odohrávať rôznorodý program, ktorý sa členení podľa jednotlivých sekcií festivalu na: Comics, Anime, Mangu, Japonsko a Hry. Nebude chýbať ani pútavý sprievodný program.

Medzi hlavné sprievodné programy patrí súťaž o najlepšie kreslené dielo v kategóriách Comics & Manga, FanArt či Original Art. Ďalej bude prebiehať súťaž s názvom Cosplay - súťažiť sa bude o najlepší kostým hrdinu z obľúbených filmov, hier alebo anime a na záver sa bude hľadať najlepší Anime-Karaoke spevák.

Návštevníci sa taktiež môžu tešiť na 15 najnovších filmových trhákov, akými sú Iron Man 2, Garfield 3D alebo Avengers - filmy prevažnenatočené podľa comicsovej predlohy. Taktiež nebudú chýbať ani fantastické filmy, filmy s comicsovou, fantastickou alebo anime tematikou.

Medzi horúce novinky patrí krst tretieho pokračovania prvej slovenskej manga/comics zbierky Comics Salón: COMICS & MANGA BOOK 4 a ďalších comicsov od Comics Centra.

Týmto sa však podpora mangy nekončí, na festivale sme pre vás pripravili opäť čitáren japonského komiksu manga s spolupráci s prvou slovenskou Manga knižnicouMangaClub.SK.

Herná sekcia ponúka oficiálny turnaj Majstrovstiev Slovenska v PlayStation 2010aXBOX 360, PC Cup, PSP Challenge, rôzne mini turnaje v Dance Dance Revolution, Buzz, Singstar, Eyetoy a samozrejme voľné hranie. 

Zaujíma vás Dance Dance Revolution? Majstrovstvá Slovenska v DDR sa budú konať na tohtoročnom Comics Salóne!!!

V hernej sekcii sa budú, okrem iného, odohrávať i odborné prednášky a besedy s hernými teoretikmi a vývojármi na tému hier a ich jednotlivých aspektov. Pozvali sme niekoľko vývojárskych štúdií, odohrajú sa premiéry rôznych herných titulov a predvedú sa ukážky síl PlayStation 3,  Xbox 360 a Wii.

Medzi premiérami nájdete tituly od Electronic Arts, Comgad, Cenegy, Sony, a Microsoftu a novinky na PS3.

Japonská kultúra sa predstaví rôznymi zaujímavými prednáškami o skladaní origami, o japonských zvykoch, bojových umeniach kendo a iyaidojedle, znakoch, kimonách a rôznych iných zaujímavostiach z krajiny vychádzajúceho slnka. Chystá sa aj živý workshop vo varení japonského jedla.

Špecialitou japonskej sekcie bude filmový festival japonských filmov organizovaný v spolupráci s Japonským Veľvyslanectvom na Slovensku a jeho súčasťou je i ochutnávka japonských jedál a sushi.

Comicsová sekcia uvedie zaujímavé prednášky o comicse ako aj výstavu najlepších comicsových diel zo Slovenska i zahraničia. Záujemcovia sa môžu zapojiť do niekoľkohodinových workshopov, ktoré sú vedené odborníkmi na kreslenie comicsov a mangy zo Slovenska, Čiech a USA.

Fanúšikovia japonského comicsu sa opäť nabažia vynikajúceho anime, prednášok na tému anime a manga v sekcii Anime Salón. Budú môcť prevetrať svoje schopnosti v AnimeQuize, kresliacich súťažiach a kostýmovaní. Aj keď bude Anime sekcia iba súčasťou bohatého programu Comics Salónu, tak pôjde opäť o najväčšiu akciu tohto druhu na Slovensku.

Hostia:

Festival Comics Salón bude skutočne medzinárodný aj vďaka účasti vybraných hostí z 8 krajín sveta (Slovensko, USA, Japonsko, Česko, Poľsko, Francúzsko, Rakúsko, Dánsko).

A v neposlednom rade budú prítomní i slovenskí ilustrátori Mišo Ivan, Martina Pilcerová a Juraj Mad Maxon, ktorý je autorom rôznych obrazov, ilustrácií a comicsov.

Svoje diela a prednášky predstaví vyše 50 hostí, ktorí sú odborníkmi v oblasti comicsu, maľby, anime, hier a japonskej kultúry.

Detaily:

IstroCON 2010 a Comics Salón 2010 sa uskutočnia v dňoch 17. až 19. septembra 2010 v priestoroch Istropolisu – Dom Odborov, Trnavské Mýto v Bratislave. Začne sa v piatok (17.9.)  od 14:00 a skončí v nedeľu (19.9.) o 18:00.

Róbert Žittňan

Přidat komentář