RECENZE: Kyselé bonbony, Kealan Patrick Burke

Článek od: Madla Pospíšilo... - 14.03.2023

Hororovým fajnšmekrům a milovníkům temné fantastiky netřeba dlouze představovat nakladatelství Golden Dog ani jeho edici Zrnka temnoty. V této žánrově přepestré edici s novelami kapesního formátu se střídají světoví autoři s těmi tuzemskými. Je libo děsivý duchařský příběh? Nebo brakový béčkový horor? Či raději drsný psychologický thriller anebo bizarní eroticko-hororový příběh, za nějž by se nemusel stydět ani Carlton Mellick III.? V Zrnkách temnoty najdete všechno od nechutného splatteru až po brutální dystopický příběh, u něhož se jen modlíte, aby jeho autor nebyl prorokem kotletovského střihu.

Sedmý díl této edice zaujme už samotným názvem. Kyselé bonbony. A příběh tu má opravdu velice trpkou pachuť. Tak trpkou, že se čtenáři budou křivit ústa nechutí. Zdánlivě banální příběh o muži, který má všechno. Spokojený vztah s krásnou a milující přítelkyní, dobrou práci s vidinou povýšení a urovnané životní hodnoty. K nim patří i jeho rozhodnutí nemít děti. To se má však záhy změnit. Zrovna ve chvíli, kdy Phil Pendleton nakupuje čokoládové cukrovinky pro svou milou, se to stane. Setká se se zvláštním ukřičeným dítětem a jeho uštvanou matkou. A učiní osudovou chybu. Během chlapcova záchvatu vzteku, snad ve snaze jej uklidnit, si vezme nabízený kyselý bonbon.
A začnou se dít věci. Philův život už nikdy nebude jako dřív. Osudové setkání s tajemným chlapcem, který není jen ukřičeným frackem živícím se bezvýhradně kyselými bonbony, ovlivní celý jeho život.

Na velmi omezeném rozsahu devadesáti čtyř stran se Kealanu Patricku Burkemu povedlo vystavět extrémně znepokojivý příběh s temnou lovecraftovskou atmosférou plnou pochyb, šílenstvím zmítané mysli a těch nejhorších rodičovských nočních můr. Černočerně sarkastická pointa mi vyvolala znepokojivý úsměv na rtech a husí kůži i na očních víčkách.
Tohle Zrnko temnoty rozhodně slupnete jako kyselý bonbon. Je malé, chutné a překvapivé. Máte-li rádi nepředvídatelné svižné příběhy s příjemně znepokojivou atmosférou, sáhněte po této novele. Rozhodně neuděláte chybu. Ale po jejím přečtení vám garantuji jediné – na trpké cukrovinky a děti vřískající v supermarketech už nikdy nebudete nahlížet tak jako předtím.

Kyselé bonbony
Autor: Kealan Patrick Burke

Žánr: Literatura světová, Horory