RECENZE: Jacob Grey, Černý rej útočí

Článek od: veronikamah - 17.06.2017

Krák a jeho vrány jsou zpět, aby společně čelili dalšímu smrtelnému nebezpečí.

Je trendem poslední doby, že pokud se autorovi podaří vydat kniha a je ještě jako bonus alespoň trochu úspěšná, druhý až x-ty díl na sebe nenechají dlouho čekat. Ačkoliv se o to mnohdy nikdo neprosil. Jiný není ani Jacob Grey, autor knižní série o feralech, lidech, kteří umí mluvit se zvířaty. Naštěstí se však řadí mezi ty případy, kdy pokračování není na škodu.

Druhý díl Feralovské série nazvaný Černý rej útočí začíná téměř tam, kde první skončil. Krák, mladý vranomluvec, a nyní i hrdina, který zachránil město před ďábelským Mistrem Snovačem, vrací svůj život do zajetých kolejí. Trénuje se svými feralími kamarády Drobkem a Pipem a pokouší se vyrovnat s vlastní nelehkou minulostí. Jeho dobrodružstvím však zdaleka není konec. Setkání s neznámým mužem a získání tajemstvím opředeného kamene roztočí kolotoč událostí, které by mohly uvrhnout svět feralů do záhuby.

Černý rej útočí přivádí na svých stránkách zpátky k životu nejen starou známou bandu, ale i nové tváře. Jednou z nich je i Selina, která odsunula do pozadí první Krákovu lidskou kamarádku Lýdii a zamíchala vztahy mezi kamarády více, než by jeden z počátku čekal. Krák je pořád velmi naivní a důvěřivý. Nový a obdivuhodný, oproti jeho mladšímu já z Pod křídly vran, je jeho pocit zodpovědnosti vůči ostatním feralům.

Pokud jste si užili četbu prvního dílu, ani ten druhý vás nezklame. Bohužel však ani nepřekvapí. Je sice významně akčnější, ale běží po velice podobné dějové lince (i když už Krák zná svůj původ, tajemný předmět a feralí nepřítel zůstávají). Jacob Grey nedá svému mladému hrdinovi vydechnout a staví mu do cesty jednoho protivníka za druhým. Většina zásadních tajemství byla odhalena v prvním díle, Černý rej útočí je čistě o záchraně města Blackstone, jak jej známe.

Už u prvního dílu Pod křídly vran bylo řečeno, že se jedná o četbu vhodnou hlavně pro ty, kteří věk 15 let nepřesáhli a mají rádi fantastickou četbu. V tomto případě funguje Černý rej útočí skvěle a čtenář si jej užije. Pokud se však řadíte mezi starší generaci, a ještě k tomu tu náročnější, dejte raději přednost něčemu jinému.

Jacob Grey, Černý rej útočí

Nakladatelství Host
Přeložila Denisa Streublová