Letem (fantastickým) světem 25

Článek od: Matyáš Pařátek - 15.05.2016

Ceny Akademie SFFH

Včera byly v Praze v rámci Světa knihy vyhlášeny ceny Akademie SFFH. A dopadlo to následovně

Knihou roku se stala Existence Davida Brina

Nejlepší science fiction Anihilace Jeffa VanderMeera

Sošku za Nejlepší fantasy a horor si odnesly Řeky Londýna Bena Aaaronovitche

Nejlepší povídkovou knihou Černá křídla Cthulhu 2 S. T. Joshiho

Cenu za Nejlepší původní čes. nebo slov. knihu si odnesl Pavel Renčín za svoji Vězněnou

Nejlepší povídkou se staly Psí oči Petra Heteši

Cenu za Nejlepší překlad získal Petr Kotrle za Anihilaci

Nejlepším dílem domácího výtvarníka se staly Řeky Londýna Petry Bažantové

Nejlepším nakladatelstvím se stalo Argo

Nejlepším internetovým médiem byl vyhlášen web XB-1.

Kategorii Nadějný nováček/počin roku/zvláštní cena získala monografie Karel Zeman a jeho kouzelný svět

Cenu za dlouholetou práci pro SF získal Richard Podaný a Karel Zeman in memoriam

Literární novinky

Nakladatelství Argo chystá nové vydání Muže z vysokého zámku. – K vydání se chystá nová kniha Jindřicha Rohlíka. Už brzy navštívíme Brány Skeldalu.

Zemřel Darwyn Cooke 

Ve věku padesáti tří let zesnul na rakovinu scénárista a kreslíř Darwyn Cooke, kterého můžete v našem prostředím znát hlavně díky kresbě k Before Watchmen. Nakladatelství Crew pak na červen připravuje Cookovu komiksovou adaptaci Lovce od Richarda Starka. 

Filmové novinky

Mladého Hana Sola si zahraje Alden Ehrenreicher. – V připravované Mumii si zahraje i Russell Crowe. Ztvární Dr Jekylla. – V roce 2020 se proti sobě postaví Godzilla a King Kong. - V připravované televizní adaptaci Půjčovny masa si hlavní roli zahraje Joel Kinnman. - Marvelovka Black Panther nabírá obsazení. Nově se k filmu přidal i Michael B. Jordan. 

Rušení týdne

Televizní stanice tenhle týden slušně mávali kosou a do věčných lovišť poslali několik seriálů. Nejvíc asi zamrzí zrušení Agentky Carterové, která si tak odbyla jen dvě sezóny. Po osmi sezónách pak skončí taky seriál Castle, kde se to dalo ale tak trochu čekat, protože herečka Stana Katic (Backettová) nedávno oznámila, že hodlá ze seriálu odejít.

Trailery

Assassin´s creed

Letošní rok bude ve znamení souboje adaptací dvou kultovních videoher. Zatímco Warcraft má svou kampaň rozjetou na plné obrátky a snaží se nás nalákat do kina, Assassin´s creed se rozjíždí pozvolna. Venku je první trailer, který láká hlavně na akci. Fanoušci předlohy jsou nejspíš na větvi, ale mě to zatím nechává chladným. Na druhé straně –  je tu Michael Fassbender, Marion Cotillard, takže můžeme očekávat i silný příběh. 

Strašidla

Venku je taky první trailer na pohádku Strašidla. No, názor si na něj udělejte sami. 

 

 

Komentáře

Blahopřeji oceněným!

 Byli jsme včera u vyhlášení a je fajn, že tato veselá záležitost (zvlášť tento ročník) pořád pokračuje.

Jsem moc ráda, že vynikající Hetešova povídka Psí oči zvítězila, zasloužila si to.

Přidat komentář