RECENZE: M. T. Majar, Krvavý písek (Vlci 2)

Článek od: Martin Stručovský - 04.04.2014

Pokud něco nesnáším, jsou to otevřené konce. Však to znáte sami. Šmak letí na Jezerní město, Báthory se má dozvědět něco o svém synovi. Takže se mi nemůžete divit, že mě konec Znamení vlka naštval. Napsal bych to jinak, ale jsme slušný web. O to horší pak bylo čekání na pokračování, které už je ale naštěstí od loňského listopadu konečně venku.

Odpověď na otázku proč byla hrdinka Tori unesena, se dozvíte během několika stran, a v jednu chvíli to vypadá, že se celá zápletka bude točit pouze kolem nedobrovolného výletu na motorce a záchrany života. Ovšem chyba lávky, protože se děj románu nečekaně zvrtne a vjede na zcela novou, hodně, hodně divokou kolej, která se asi nebude zamlouvat úplně každému. Z tohoto důvodu se během četby několikrát přistihnete v situaci, kdy se sami sebe budete ptát, zda Znamení vlka a Krvavý písek doopravdy napsala jedna a ta samá autorka. Důvod je zcela prostý.

Zatímco jednička byla především romancí se spoustou lechtivých erotických scén a špetkou thrilleru, takovým saténovým prostěradlem s pár krvavými skvrnami, dvojka je její pravý opak. Je to drsný, mrazivý thriller s pouhou kapkou romantiky – struhadlem, po němž si hrdinka párkrát sjede svým perfektně tvarovaným slovanským zadečkem. Sami mi určitě po přečtení dáte za pravdu, že knize by mnohem víc slušel název Krvavé peklo.

Ano, hlavní hrdinku totiž tentokrát nečekají hřejivá mužská obětí, ale pravé a nefalšované peklo. A tady je určitě dobré poukázat na autorčin přístup – kdyby knihu psal mužský, popisoval by situaci pravděpodobně z pohledu mužských hrdinů, soustředil by se na to, jak se zachránci dávají dohromady, hledají zbraně a pak jdou hrdinku zachránit. Ale ne M. T. Majar, která se primárně soustředila na Torino peklo a nechá čtenáře, aby si vší tou bolestí a sračkami prošli společně s ní. Víc a víc sympatická Tori tak tentokrát nebude předvádět svoje vnady, ale především svůj smysl pro přežití a vlčí schopnosti, které ji ke konci změní v akční hrdinku.

Mně osobně ale tohle pojetí série zaujalo a doufám, že v něm autorka bude pokračovat a příště ještě víc přitvrdí. Ačkoliv cvoka a jeho vyšinuté přisluhovače z Krvavého písku asi jen tak nic netrumfne. Ale kdoví, třeba M. T. Majar přijde s něčím, čím nám zase vyrazí dech. Zatím si ale vychutnejte rozpálené slunce, horký písek a indiánskou magii, kterými Krvavý písek překypuje.

Krvavý písek
Majar, M. T.
Nakladatel: Fantom Print