New weird 2014

Článek od: Anonym - 02.01.2014

V pravidlech je pár nových bodů a chtěla bych upozornit každého, kdo se jimi nechce obtěžovat, že letos bude za každý nedodržený bod sníženo hodnocení a to zcela nekompromisně.

Ale dost bylo strašení, jako každý rok očekávejte zpětnou vazbu od porotců. Slovní i bodové hodnocení. A knihu pro povídky umístěné na bedně. Loni ceny věnovala Cirrat. Pokud vše půjde, jak má, letos budou od nakladatelsví Laser.

Vzhledem k úspěchu prvního povídkového sborníku, na kterém má velký podíl Martin Stručovský a ilustrátorka Petra Slováková, se letos můžete těšit na jeho pokračování. Nejlepší soutěžní povídky (počet bude upřesněn) a k nim povídky od porotců. Já se opět omezím jenom na předmluvu =)

 

 


 

Pravidla

  • TémaNew Weird (ujistěte se, že neposíláte čistou fantasy, sci-fi, nebo nejste jinak mimo žánr; doporučujeme přečíst článek od Ekyelky o NW, její vítězný text prvního ročníku a shlédnout videa z videohodnocení loňských textů)
  • Rozsah: minimálně 10 000 znaků - maximálně 40 000 znaků včetně mezer, nadpis se nepočítá (ve Wordu Soubor -> Vlastnosti -> Statistické údaje)
  • Písmo: Times New Roman, velikost 12, řádkování 1,5 (prostě podle normy), zarovnání do bloku, číslování stránek je dobrovolné
  • Formát: .doc (jako příloha mailu)
  • ŽÁDNÉ ILUSTRACE!
  • Text nijak graficky neupravujte
  • Datum odeslání: 30. 6. 2014 do půlnoci (pozdější nepřijmu)
  • Datum vyhodnocení: 30. 10. 2014 (pokud bude povídek málo, je možné, že vyhodnocení proběhne dříve)
  • Vítězové: Tři texty, které dosáhnou nejlepšího hodnocení (a to jak slovního, tak bodového), dostanou pod stromeček knihy =)
  • Jeden soutěžící = jedna povídka! A to taková povídka, která ještě nebyla nikde zveřejněna (a nebude zveřejněna do vyhodnocení) a ani se neúčastnila jiné soutěže.
  • Soutěž není věkově omezená a ani není nutné mít vlastní blog.
  • Dokument pojmenujte stejně, jako povídku. Svoje jméno tam nepište!
  • Do textu mailu napište jméno a věk.
  • Primárně budeme hodnotit jednu kategorii, věkově neomezenou. Znalost věku autora zužitkujeme v následujících bodech.
  • Pokud dojde dostatek textů pro vytvoření dvou věkových kategorií, tak budou "Do 15 let" a "Od 15 let".
  • V případě nízkého počtu textů, zůstaneme u jedné kategorie a, pokud to uznáme za vhodné, vyhlásíme "Junior prize"

Jak se soutěže zúčastnit?

Soutěžící se nikde nepřihlašují. Soutěž bude probíhat anonymně. Pokud chcete soutěžit, stačí na můj email (sherridon@seznam.cz) poslat text, který bude do puntíku splňovat výše uvedená pravidla.

Přijetí povídky budu potvrzovat individuálně.

Porotci

Letos nehledám žádného porotce, zůstali mi věrní loňští. Za což jsem jim moc vděčná! =)

A zde, na čí názor se můžete těšit:

Sikar

Cirrat

Temnářka

Jurinko

Sussanah

Maglaiz

Storm

LuLu Fairy

a extra porotce

David P. Stefanovič

Víc o porotcích si můžete přečíst v medailoncích, které napsali pro loňský ročník a jsou to jedny z prvních článků v této rubrice.

Pravá ruka

Soutěž pomalu dospívá a na puberťáka je někdy potřeba najít si kouzelnou chůvu Nanny McPhee. Taková chůva by měla umět používat kromě vlastní hlavy i diář a měla by ovládat schopnost komunikovat s kýmkoliv.

A ano, v podstatě nejde o to hlídat soutěž, ale mě.

Pokud máte zálusk zkusit si takovou práci, kontaktujte mě na mailu. Schopnost vyhledat ho v textu bude první síto ;)

Pár tipů:

  • Nenechávejte si psaní na poslední chvíli.
  • Pokud stoprocentně neovládáte psaní po technické stránce, nechte si text od někoho zkontrolovat.
  • Koukněte se na Pravidla českého pravopisu.
  • Čtěte si po sobě! Klidně i nahlas.
  • Po napsání nechte povídku nějaký čas uležet a potom si ji přečtěte znovu. V tomto bodě je čas na úpravy a opravy ;)
  • Bylo by od vás moc milé, kdybyste tuto soutěž propagovali, u sebe na blogu, na FB, kdekoliv vás napadne =) Můžete k tomu použít buď pouhý odkaz na tento článek, nebo buttonek, který jsem pro tuto soutěž vytvořila:

 

Napsala: Kateřina Andrlová

Přidat komentář