PR+WEB: E-knihy jedou: Vydejte svoji knihu elektronicky

Článek od: Anonym - 28.05.2013

Všechno to vlastně začalo frustrací jednoho spisovatele ze situace na českém trhu s elektronickými knihami. Zde se stále nedaří rozvinout obrovský potenciál, který e-knihy mají, a hlavně, autoři a autorky jsou stále v pozici dětí, které se někoho doprošují. Přitom autor je tím, kdo přináší hlavní hodnotu, a mělo by s ním být podle toho jednáno.

  • Proč jsou e-knihy stejně drahé, jako knihy papírové, přesto, že jejich vydání je mnohem levnější?
  • Proč polovina internetových prodejců odmítá spolupracovat s autory, kteří je osloví, a uzavírají dohody pouze s nakladatelstvími?
  • Proč nakladatelství odmítají většinu autorských prací? Vždyť jejich vydání v elektronické podobě stojí pouze čas redakce. Vydat nové nezavedené autory zde, na rozdíl od klasických knih, není téměř žádný risk.
  • Proč si nakladatelství berou většinu zisku a autorská práva, když nepodstupují téměř žádný risk? U papírových knih to má logiku, vydavatel zde musí chránit své nemalé investice, které musel do vydání dát. U knih elektronických je to holý nesmysl.

Tyto a další otázky si pokládal spisovatel Martin Koláček, když se snažil zpřístupnit veřejnosti svá díla a narážel při tom na další a další překážky. Stále doufal, že se objeví v českém prostředí služba podobná portálu Smashwords, který již dlouho a úspěšně vydává knihy na mezinárodní scéně.

Martin Koláček nakonec došel k závěru, že jestli má taková služba vzniknout, musí ji vytvořit on sám, tedy autor, který má zkušenosti s výrobou a distribucí e-knih v ČR i v zahraničí, zná moderní trendy a hlavně ví, co opravdu autory a autorky pálí.

Založil proto vydavatelství „E-knihy jedou“, zaměřené čistě na elektronické knihy. Vydavatelství přijme jakékoliv dílo, o němž se jeho autor domnívá, že má smysl pro veřejnost. O kvalitě nemůže rozhodovat jeden redaktor, co sedí za počítačem a čte manuskripty. Ať rozhodne veřejnost.

E-knihy jedou zdarma knihu vysadí a upraví do elektronických formátů, které odpovídají standartu požadovaným prodejci. Zdarma poté rozdistribuují knihu na většinu českých e-knihkupectví (Ráj knih, Databook, eReading, BooBook a další).

Za to si vydavatelství vezme pouze 10% z koncové ceny každé prodané knihy. I když odpočítáte marži prodejce (která je obvykle 30-40% bez DPH), stále to pro autora znamená zisk přibližně 50% z ceny každé prodané knihy.

Peníze se vyplácí dvakrát ročně ve formě autorského honoráře.

Jste literárně aktivní? Tak na co ještě čekáte? Vydání knihy nikdy nebylo jednodušší!

Navštivte stránku eknihyjedou.cz, či rovnou nezávazně napište na adresu eknihyjedou@gmail.com

Přidat komentář