PR+CON: AnimeShow 2013

Článek od: Anonym - 03.03.2013

“AnimeSHOW 2013– Spoznajte japonské filmy, kultúru a hry“

15.-17.marec 2013, Istropolis, Trnavské mýto 1, Bratislava

AnimeSHOW 2013 je 6. ročník medzinárodného festivalu anime, mangy, japonskej kultúry a scifi & fantasy organizovaný v spolupráci s Veľvyslanectvom Japonska v Slovenskej republike. AnimeSHOW 2013 sa uskutoční 15.-17. marca 2013 v Istropolise – Dom odborov Bratislava.

6. ročník festivalu organizuje nezisková organizácia OZ AnimeCrew.sk v spolupráci s Japónsky veľvyslanectvom na Slovensku a ďalšími partnermi za účelom priblíženia fenoménu tejto kultúry širšiemu publiku na Slovensku.

Minulý ročník festivalu AnimeSHOW 2012 navštívilo v priebehu 3 dní neuveriteľných 9000 návštevníkov, a tak sa tento rok usporiadatelia rozhodli festival rozšíriť a priniesť tak svojim návštevníkom ešte viac zábavy a animovaných filmov.

AnimeSHOW si kladie za cieľ nielen priblížiť fenomén tejto popkultúry, ale aj poskytnúť edukáciu formou prednášok a workshopov a  tvorivú alternatívu trávenia voľného času. V neposlednom rade poskytuje priestor našim výtvarníkom, komiksovým tvorcom na prezentovanie vlastných diel a získavať podporu pre tvorbu diel.

Program:

V priebehu celého festivalu bude paralelne v 7 sekciách prebiehať rôznorodý program členený podľa jednotlivých sekcií festivalu na: Anime, Komiks, Japonsko, Scifi & Fantasy a Popkultúru. Chýbať nebude ani pútavý sprievodný program.

Program je postavený tak, aby pobavil a pripravil poznanie pre ľudí každej vekovej kategórie príjemnou formou.

Veľkou novinkou 6. ročníka bude koncert skupiny From The Abyss, ktorá odohrá viac ako hodinový koncert pre fanúšikov japonskej rockovej a metalovej hudby.

Druhou veľkou novinkou bude rozšírená retro sekcia venovaná starým japonským videohrám od Segy a Nintenda, ktorú tentoraz obohatíme o japonské herné automaty rôznych druhov.

Medzi hlavné sprievodné programy určite patrí súťaž o najlepšie kreslené dielo v kategóriach FanArt Original Art. Ďalej bude prebiehať súťaž zvaná Cosplay, kde sa bude súťažiť o najlepší kostým hrdinu z filmov, hier alebo anime a na záver budeme hľadať najlepšieho speváka v Karaoke či  tanečníka v tanečnej súťaži Pump It Up a  Dance Dance Revolution.

V rámci filmov sa návštevníci môžu tešiť na viac ako 15 filmových trhákov, akými sú napríklad Dark Knight Rises, Hnev Titánov, Iron Sky a Ghost in the Shell 2. Tešiť sa môžete aj na zaujímavú prezentáciu najnovších anime filmov, ktorá bude prebiehať v spolupráci s TV Animax. Taktiež nebudú chýbať ani fantastické filmy či filmy s komiksovou, scifi alebo anime tematikou.

Tiež sa môžte tešiť na obľubenú sekciu Popkultúra. Venuje sa nielen popkultúre, ale aj obľúbeným seriálom a kultovým filmom, ktoré budú následne aj odpremietané.

Tradičnou súčasťou AnimeSHOW bude rozsiahla čitáreň manga komiksov v spolupráci s prvou a jedinou slovenskou manga knižnicou - MangaClub.

Japonská kultúra sa predstaví rôznorodými zaujímavými prednáškami o skladaní origami, o zvykoch a bojových umeniach, o jedle, znakoch, kimonách a rôznych iných zaujímavostiach z krajiny vychádzajúceho slnka.

Fanúšikovia japonskej animovanej tvorby sa nabažia vynikajúceho anime, prednášok na tému anime, mangy a budú sa môcť zúčastniť krstu mangy a workshopu v jej kreslení.

Fanúšikovia Scifi, Fantasy a Hororu sa budú môcť tešiť na prednášky a besedy so známymi autormi i spisovateľmi v sekcii mini IstroCON 2013.

Chýbať nebudú ani bloky o Pánovi Prsteňov, Harrym Potterovi, StarGate, Star Treku, Star Warse, Battlestar Galactice a Babylone 5. Nakoniec sa uskutoční súťaž o najlepšiu poviedku Dumiek Podvečerných 2013 a literárny workshop s odborníkmi pre začínajúcich i pokročilých autorov.


Tešiť sa môžete aj na svetových, slovenských a českých scifi a fantasy autorov, medzi ktorých patrí aj Františka Vrbenská.

A chýbať nebude ani príjemné posedenie v čajovni alebo za spoločenskými hrami (Carcassone, Osadníci a podobne). Prípadne si môžete zahrať turnaj v kartovej hre Yu-Gi-OhWorld of Warcraft.

Detaily:
AnimeSHOW 2013 sa uskutoční 15.-17. marca 2013 v priestoroch Istropolisu – Dom odborov, Trnavské mýto v Bratislave. Začne sa v piatok o 13:00 a skončí sa v nedeľu o 17:00.

Přidat komentář