LITERATURA: Ceny Akademie, P. Briggs, J. A. Lindqvist a další fantastika na Světě knihy 2012

Článek od: Anonym - 15.05.2012

Článek původně vyšel na Fantasyplanet a je publikován se svolením autorky a šéfredaktory Pavly Lžičařové. Děkujeme.

Tradiční součástí veletrhu Svět knihy je vyhlašování Cen Akademie scifi, fantasy a hororu, které i letos proběhne na tradičním místě a v tradičním čase – od 15.00 do 16.20 ve Velkém sále Střední haly. Akce toho ale pro milovníky fantastiky nabízí o něco víc, včetně vzácných zahraničních hostů Patricie Briggs a Johna Ajvida Lindqista. A hlavně - jedním z témat 18. ročníku je komiks. Propátrali jsme program a vybrali tipy na pořady, které by vás mohly zajímat.

Program se ještě může změnit, sledujte oficiální web veletrhu.

Zaměřeno na bubliny

Kompletní program komiksové linie si můžete prohlédnout na http://www.bookworld.cz/…m/komiks.pdf, vybíráme jen pár pořadů:

Bubblebus – bibliobus Městské knihovny v Praze
17. 5. (12.00–18.00), 18. – 19. 5. (10.00–18.00)

Pojízdná knihovna Městské knihovny v Praze bude plná bublin. Komiksy pro malé i odrostlejší k půjčení i prohlížení přímo na místě. A k tomu možnost se v komiksu ocitnout. Zastavte se u nás. Od vchodu na Výstaviště následujte bubliny (nebude-li pršet).

Galerie hrdinů
17.-20. 5., Pavilon komiksů, P 612

Zapojte se do interaktivní výzdoby Pavilonu komiksů! Namalujte svého hrdinu jako komiksovou postavu. Vzorem vám může být kdokoliv z vašeho okolí, literární hrdina nebo třeba domácí mazlíček. Siluety pro vás předkreslili čeští komiksoví výtvarníci.

Komiksy ve světě a u nás
17. 5., 13.00–14.50, Sál Rosteme s knihou – pravé křídlo

Mezinárodní panel nakladatelů z Francie, Německa, Rumunska a ČR. Jak si komiksy vedou v zahraničí a jak u nás? Jak vypadají jednotlivé scény? O co jenejvětší zájem? Jak vydat komiks v zahraničí? Jednotliví nakladatelé zhodnotí situaci v daných zemích. Hosté: Sophie Castille (Francie), Wolfgang Strzyz (Německo), Alexandru Ciubotariu (Rumunsko), Ondřej Müller (ČR). Moderuje: Pavel Mandys. Tlumočeno: čeština

Evropský komiks v produkci nakladatelství Albatros, CooBoo a Crew
17. 5., 16.00–16.50, Komiksová dílna – pravé křídlo

Ondřej Müller, programový ředitel společnosti Albatros Media (Albatros, CooBoo), Petr Litoš, šéfredaktor nakladatelství Crew a překladatelé komiksů Richard Podaný a Kateřina Vinšová pohovoří o evropském komiksu jako zvláštním fenoménu. Určitě přijde řeč na sérii o Tintinovi (Albatros), Thorgalovi (CooBoo) a ediční řadě nakladatelství Crew Mistrovská díla evropského komiksu.

Orální historie komiksu
18. 5., 10.00–10.50, Sál Rosteme s knihou – pravé křídlo

Vznik a osudy projektů Ještě jsme ve válce a O příbjehi, které převádějí lidskou zkušenost do komiksu. O tom, jak nelehké je zachytit osudy pamětníků československé historie do deseti stran a jak nahlédnout do každodenního života romské menšiny. Moderuje: Richard Klíčník.

Komiks, kam se podíváš – Komiksová dílna
18. 5., 14.00–17.00, Komiksová dílna – pravé křídlo

Tříhodinové pásmo prezentací komiksových projektů. Představí se: fanziny KIX a AARGH!, projekt mobilních aplikací BigBookBrotherhood, práce Vlastislava Tomana a komiks v animovaném filmu.

Vlastislav Toman
18. 5., 14.00–14.30, Komiksová dílna – pravé křídlo

Legenda českého komiksu (mj. dlouholetý šéfredaktor ABC) představí nové projekty svého hlavního hrdiny Kruana. Ten se z komiksových stránek dostal na obrazovky mobilních telefonů a chystá se i jeho filmová adaptace.

AARGH!
18. 5., 16.00–16.30, Komiksová dílna – pravé křídlo

Etablovaný komiksový sborník každoročně představuje evropské autory a dává prostor začínajícím českým tvůrcům.

Taje japonského komiksu¨
18. 5., 16.00–16.50, Malý sál – pravé křídlo (balkon vlevo)

Nezastavitelná invaze japonského komiksu na naše území. Proč je manga tak populární, proč je tak těžké ji získat a proč je taková dřina ji vyrábět – to vám budou vyprávět zástupci nakladatelství Crew, v čele s grafikem Davidem Horákem.

Ještě jsme ve válce – Příběhy 20. století v komiksu
18. 5., 17.00–17.50, Autorský sál – levé křídlo

Nejprodávanější z nových českých komiksů Ještě jsme ve válce vznikl jako výběr nejpůsobivějších svědectví z cyklu Příběhy 20. století. Poznejte se s Mikulášem Kroupou, Adamem Drdou a Davidem Bartoňem, kteří připravili námět a scénář, a s jedním z výtvarníků. Od 18.00 následuje na stánku L 827 v levém křídle autogramiáda.

Cesta komiksu/mangy ke čtenář
19. 5., 17.00–17.50, Komiksová dílna – pravé křídlo

Zoner Press představí cestu kresleného příběhu od jeho vzniku až k rukám čtenáře. Hostem bude autorka i grafik. Souběžně proběhne i kurz kreslení. Účastníci si odnesou zajímavý dárek.

Komiksové legendy časopisu ABC
19. 5., 18.00–18.50, Sál Rosteme s knihou – pravé křídlo

Vyrostli jste na klasických komiksech z „Ábíčka“? Vzpomínáte na nezapomenutelné příběhy Kruana, Malého boha a dalších? Zveme vás na setkání a besedu s původními autory a českými komiksovými průkopníky Vlastislavem Tomanem, Václavem Šorelem a Jiřím Petráčkem! Moderuje šéfredaktor ABC Zdeněk Ležák. Od 16.00 do 18.00 autogramiáda na stánku P 207 v pravém křídle.

Fenomén Kája Saudek
20. 5., 11.00–11.50, Literární sál – pravé křídlo

Kája Saudek inspiroval svou tvorbou několik generací komiksových tvůrců a některé z jeho postupů jsou dodnes nepřekonány. Beseda Filipa Konečného s Berenikou Saudkovou o tvorbě jejího otce, o nových vydáních knih i nově vzniklém muzeu.

Fantastický program

Pořadů zaměřených na fantastiku samozřejmě letos nebude tolik jako v roce 2010, kdy byl žánr jedním z hlavních témat. Něco málo však Svět knihy přece jen nabízí. A rozhodně stojí za vaši návštěvu!

Autogramiáda Patricie Briggs
18. 5., 14.30–15.30, stánek L 309

Autogramiáda oblíbené americké spisovatelky, autorky bestsellerových sérií Mercy Thompson či Alfa a Omega.

Další autogramiády: v sobotu od 11.00 do 12.00 a od 16.30 do 17.30.

Argo na severu: Alexandra Salmela, Torsten Pettersson a John Ajvide Lindqvist
18. 5., 15.00 – 15.50, sál Rosteme s knihou – pravé křídlo

Hosté povypráví nejen o svých nových knihách, které se značným úspěchem v Argu před nedávnem vyšly, ale také se dostane na debatu o fenoménu „severské literatury“ v Čechách. Posoudíte sami, co mají tři autoři různých žánrů společného!

Výlet do Erilianu s Terezou Janišovou
18. 5., 17.00, P 208 – pravé křídlo

Mladá autorka nakladatelství XYZ představí už druhý díl své fantasy a pozve čtenáře do vlastního světa Erilianu.

Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně
18. 5., 17.00–17.50, Komorní sál – pravé křídlo (balkon vlevo)

Nová kniha autorky úspěšného románu Vyhnání Gerty Schnirch je fascinujícím příběhem o ženské duši, magii a zasuté části naší historie z oblasti Bílých Karpat. Autorku a její nový román představí Tomáš Reichel. Od 18.00 proběhne na stánku L 208 v levém křídle autogramiáda autorky.

John Ajvide Lindqvist
19. 5., 13.00–13.50, Literární kavárna – pravé křídlo (balkon vlevo)

Setkání se švédským spisovatelem. Tlumočeno: čeština, švédština. Od 14.00 následuje na stánku S 105A ve střední hale autogramiáda.

Autogramiáda editora a autorů antologie Temné čase
19. 5., 14.00–14.50, stánek L 309

Kupte si a rovnou si nechte podepsat zbrusu novou antologii Temné časy Martina Fajkuse, kterou vydalo nakladatelství Fantom Print.

Předávání Cen Akademie science fiction, fantasy a hororu
19. 5., 15.00–16.20, Velký sál – střední hala

Sedmnáctý ročník tradiční akce, v níž stovka akademiků, odborníků na fantastiku, hodnotí produkci fantastických literárních žánrů za uplynulý rok, také oceňuje výkony předních osobností. Pořad moderují Eva Decastelová a Richard Klíčník.

Pavla Lžičařová (šéfredaktorka Fantasyplanet.cz)

pavla.lzicarova@fantasyplanet.cz

Převzato z Fantasyplanet.cz.

Přidat komentář