LITERATURA: Laser vydá kultovní horor Po sezoně

Článek od: Martin Šust - 18.08.2011

Ještě před Barkerem a jeho Knihami krve prorazil explicitním hororovým výjevům krvavou stezku americký spisovatel Jack Ketchum, jenž proslul syrovými, realistickými popisy děsivých událostí, které se víceméně mohou stát každému z nás. Jeho románový debut Po sezoně se tak ve své době setkal nejprve s rozporuplným přijetím ze strany vydavatele (Ketchum v doslovu k románu popisuje boj téměř o každou větu), a poté s bouřlivou reakcí čtenářského publika, která se pohybovala od nadšení až k pohoršujícím obviněním z „násilné pornografie“. Román se tak hluboce vryl do dějin žánru a inspiroval celou řadu dalších spisovatelů i scenáristů, ostatně vlivem knihy se zabývá předmluva uznávaného historika žánru Douglase E. Wintera.

V roce 1981 tak vyšla nová hvězda světového hororu, později vyhlášená velmistrem žánru. Román po zásluze vychází jako úvodní svazek nové knižní řady Moderní díla hororu nakladatelství Laser-books v osvědčeném překladu Milana Žáčka. A pozor, české vydání vychází z necenzurované a nezkrácené verze. Stephen King se u té příležitosti nechal slyšet: „Kdo je nejděsivější chlápek v Americe? Pravděpodobně Jack Ketchum, nezkrotný hororový autor, jehož hrůzný debutový román konečně vychází ve své nezkrácené podobě. Pokud si ho přečtete na díkůvzdání, dost možná neusnete až do Vánoc. A neříkejte, že vás strýček Stevie nevaroval (heh-heh-heh).“

Jack Ketchum: Po sezoně

Vychází v srpnu jako první kniha z řady Moderní díla hororu.

Dead River, nejvýchodnější výspa Spojených států. Je po sezoně, letní hosté odjíždějí, na městečko, okolní lesy a pobřeží dosedá ospalost. Tu však naruší křik ženy slepě prchající před skupinou rozběsněných, krvelačných tvorů…
Je po sezoně a v odlehlém domě u lesa našla klid na práci mladá redaktorka z New Yorku. Z odloučení se ji chystá vytrhnout pětice jejích přátel, a spolu s nimi i něco, co by si nikdo z nich nedokázal představit ani v těch nejdivočejších snech…
Jedno z klíčových děl literárního hororu, syrový román o střetu civilizovanosti s primitivizmem, si konečně nachází cestu k českému čtenáři jako první svazek edice Moderní díla hororu. Román předkládáme v necenzurované podobě s předmluvou historika žánru Douglase E. Wintera a autorovým doslovem, kde Jack Ketchum líčí jeho nelehkou genezi plnou střetů s původním vydavatelem, na nějž byl text až příliš drastický.

Jack Ketchum
Po sezoně /Off Season/

brožovaná,
překlad Milan Žáček,
obálka Melody Cassen,
240 stran, cena 219 Kč
ISBN 978-80-7193-335-9

Přidat komentář