AKADEMIE: Ceny Akademie SFFH za rok 2010

Článek od: Martin Šust - 09.02.2011

Předávání Cen Akademie SFFH proběhne 14. května 2011, od 15.00 do 16.20 na veletrhu Svět knihy na pražském Výstavišti (na obvyklém místě).

Elektronizace Akademie

Letos poprvé přenášíme většinu komunikace se členy Akademie na internet. Jde o jedno z úsporných opatření, ke kterému jsme nuceni přistoupit, protože nechceme zatěžovat naše spon­zory více než je nezbytně nutné.

Pokud budete chtít Orientační seznam (a další materiály) v tištěné formě, je to i nadále možné, ale za úplatu cca 40 Kč. V opačném případě obdržíte všechny potřebné dokumenty mailem.

Pokud jste v posledním roce změnili mailovou adresu, upozorněte na to Radu na níže uvedené adrese.

Financování Akademie

Když už jsme narazili na otázku financování, především pak výlohy za slavnostní ceremoniál a ceny Akademie, doufáme, že nás podpoří hlavně v minulých letech oceněná nakladatelství, aby se nestalo, že se letos budou muset spokojit pouze s diplomem, pokud by se ukázalo, že Akademie nemá dost prostředků na výrobu sošek sfingy. Pronájem prostoru na Veletrhu, výroba sfing a diplomů přijdou cca na dvaadvacet tisíc, které musíme každý rok opatřit. Jinak všichni organizátoři Akademie včetně našich moderátorů pracují pro Akademii zdarma a drobnější výlohy, jako jsou pronájem domény a hosting stránek Akademie www.asffh.info, hradí členové Rady ze svého.

Rádi tedy přijmeme každou pomoc se sháněním sponzorů či každý dar na provoz Akademie.

Organizace prvního kola

Vyplněný hlasovací lístek prvního kola ASFFH prosím zašlete do 12. března 2011 na mailovou adresu: richard.podany@gmail.com nebo pokud dáváte přednost tradiční formě, tak na adresu Richard Podaný, Žižkova 407, Šestajovice, Praha-východ, 250 92 (případně odevzdejte osobně některému z členů rady Akademie: Richard Podaný, Zdeněk Rampas).

Podrobné údaje k tomuto ročníku a technické podrobnosti k hlasování najdete na poučení u hlasovacího lístku, tak si je pečlivě pročtěte, škoda každého hlasu, který přijde nazmar vinou pouhé formální chyby!!!!!

Užitečné přehledy a ukázky tvorby za rok 2010 budou zveřejněny na našich stránkách.

Počin / nadějný nováček / zvláštní cena

Zatím se sešly následující návrhy, pokud chcete, můžete seznam doplnit, ve svém návrhu uveďte: koho nominujete a za jaký počin, v případě neobvyklejších návrhů (než jsou ty níže uvedené) vysvětlete, jak tento souvisí s českou či slovenskou fantastickou literaturou a rokem 2010. A nezapomeňte svůj návrh podepsat. Možnost navrhovat do tohoto seznamu není omezena jen na členy Akademie SFFH.

  • Vlado Ríša a redakce časopisu XB 1 za zachování časopisu věnujícího se převážně SF.
  • Jan Poláček a nakladatelství Argo za vydání románu Spěšný vlak Ch 24.12.
  • Blanka Dvořáková a nakladatelství Dokořán za výtvarnou podobu sbírky povídek H. P. Lovecrafta Vyděděnec.
  • Ivan Adamovič za pohled do minulosti české science fiction v antologii Vládcové vesmíru.
  • Ivan Adamovič a Tomáš Pospiszyl za projekt Planeta Eden (výstava a bohatě ilustrované publikace).
  • Helena Diesing za přípravu obsáhlé monografie Kája Saudek.
  • Josef Ládek a Robert Pavelka za přípravu publikace Encyklopedie komiksu v Československu 1945-1989, která se z velké části věnuje i SF komiksu v časopise ABC.
  • Nakladatelství Crew za založení edice Mistrovská díla evropského komiksu.
  • Galerie Nemesis za podporu a propagaci české výtvarnické scény fantastické ilustrace.
  • Laser-books za souborné vydání Kantos Hyperionu.
  • Nakladatelství Netopejr za objev talentovaného malíře Delarocka komiksu Starší a méně známá dobrodružství barona von Münch­­hausen.
  • Milan Malík a Albatros Plus za výtvarnou stránku Sbírky povídek Čerpadlo 6.
  • Laser-books za dokončení cyklu Hala Duncana Kniha všech hodin
  • Jaroslav Olša jr. za propagaci české science fiction v Korejské republice, včetně vydaní Čapkovy Války s mloky.
  • Rubrika Hry a fantastika na Topzine.cz za online vydávání překladů SF povídek.
  • Propagační tým Františka Kotlety za nápaditou a ojedinělou reklamní kampaň spojenou s autorovým románovým debutem.

Zdroj: www.asffh.info.

Komentáře

Počin roku je snad jasný: záchrana Ikarie před likvidační taktikou MF - tedy Vlado Ríša a celý tým Ikarie/XB 1

Přidat komentář