VYŠLO: Vyšlé knihy od 22. listopadu 2010 do 22. ledna 2011

Článek od: Daemon - 22.01.2011

XB-1 01/2011
Kelly, James Patrick - Flynn, Michael F. - Nečas, Ondřej S. - …

Nakladatel: Konektor
Překlad: Blanka Petáková, Robert Tschorn
Obálka: Milan Fibiger
Redakce: Vlado Ríša, Jaroslav Jiran, Martin Šust
Rok vydání: 2011
Počet stran: 80
Rozměr: 210 x 300
Provedení: paperback

Měsíčník sci-fi, fantasy a hororu.

Povídky:
- James Patrick Kelly: S muži je kříž
- Michael F. Flynn: Svět po velkém tlesku
- Ondřej S. Nečas: Krůpěj pontského medu
- Jiří Mazurek: Pouto
- Petr Plaček: Setkání s Marií

75.00 Kč


XB-1 12/2010
Dunyach, Jean-Claude - Abraham, Daniel - Rajaniemi, Hannu - …

Nakladatel: Konektor
Překlad: Kateřina Reinischová, Blanka Petáková, Vladimír Lackovič, Jiří Engliš
Obálka: Martin Zhouf
Redakce: Vlado Ríša, Jaroslav Jiran, Martin Šust
Rok vydání: 2010
Počet stran: 80
Rozměr: 210 x 300
Provedení: paperback

Měsíčník sci-fi, fantasy a hororu.

Povídky:
- Jean-Claude Dunyach: V zajetí hmoty
- Daniel Abraham: Balfour a Meriwether v příběhu panovníkovy pomsty
- Hannu Rajaniemi: Deus Ex Homine
- Ted Kosmatka: Zrádné světlo
- Milan Petrák: Hněv eukalyptů
- Martin Heisler: Černá a bílá
- Pavel Urban: Rudý
- Jana Rečková: Nové bydlení
- Vladimír Němec: Přepínač
- Vladimír Zábrodský: Komety se přece vracejí
- Pavel Urban: Podzemní zahrady

75.00 Kč


sci-fi

Vyslanci mrtvých (recenze)
/Emissaries from the Dead/

Castro, Adam-Troy

Nakladatel: Argo
Překlad: Aleš Drobek
Obálka: Chris McGrath
Redakce: Jiří Popiolek, Tomáš Lavička, Milan Dorazil
Rok vydání: 2010
Počet stran: 304
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

Dvě ženy, členky lidského vědeckovýzkumného týmu, byly zavražděny na Jedna Jedna Jedna, umělém vesmírném habitatu, v němž všudypřítomné a zdánlivě všemocné umělé inteligence provádějí své experimenty s živými organismy a různými ekosystémy. Záhadný habitat má podobu monstrózního válce, jehož středová osa obrostlá popínavou vegetací - takzvaný Nadrost - slouží jako domov podivné rase pomalých, ovšem velmi násilnických tvorů podobných lenochodům, kteří jsou také spolu se svými tvůrci hlavními podezřelými. Případu se ujímá vyšetřovatelka Diplomatického sboru lidské Konfederace Andrea Cortová, tvrdá a zahořklá kriminalistka, která nestojí o přátele a sama sobě si přezdívá Zrůda. Na Jedna Jedna Jedna ji však čeká nelehký úkol - svět, kde sebemenší nepozornost či šlápnutí vedle znamená dlouhý pád do hlubin habitatu a pomalou smrt v žíravé atmosféře spodních úrovní, není pro člověka, který má panický strach z výšek, ideálním pracovištěm. A jako by to nestačilo, obvinit umělé inteligence z vraždy by znamenalo zavléci celé lidstvo do války s bohy.
Adam Troy-Castro mistrně vykresluje temnou dystopickou budoucnost, kde si lidé musejí svobodu tvrdě odpracovat v dlouholetém nevolnickém poměru, v níž lidstvo udržuje jen velmi křehkou rovnováhu v diplomatických vztazích se svými vesmírnými sousedy a která doslova přetéká bizarními místy, rasami a nápady.
Román získal Pamětní cenu Philipa K. Dicka.

339.00 Kč


komiks

Výprava za ptákem času (článek)
/La Quete de L'Oiseau du Temps/
Le Tendre, Serge
- Loisel, Régis

Nakladatel: Crew
Překlad: Richard Podaný
Obálka: Régis Loisel
Redakce: Jiří Pavlovský, Filip Gotfrid
Rok vydání: 2010
Počet stran: 224
Rozměr: 195 x 265
Provedení: hardback

Svět Akbaru je v nebezpečí. Prokletý bůh Ramor se brzy uvolní a zaklínadlo na jeho uvěznění zabere víc času, než mají hrdinové k dispozici. Je jediné řešení. Najít mýtického tvora, který dokáže zpomalit plynutí času. Kouzelnice Mara posílá dceru Pelissu za svým bývalým milencem a bývalým hrdinou, stárnoucím Bragonem, aby se ještě jednou vydal na cestu za dobrodružstvím.
Výprava za ptákem času je legendární dílo evropského komiksu, které nabízí jak fascinující a nádherně vykreslený svět, tak epický fantasy příběh v dospělém pojetí.
V českém vydání vychází kompletní čtyřdílný příběh v jedné knize.

789.00 Kč


sci-fi
- nové vydání -

Všechny párty zejtřka
/All Tomorrow's Parties/

Gibson, William

Nakladatel: Laser-books
Překlad: Tomáš Richtr
Obálka: Tomasz Maroński
Redakce: Tomáš Jirkovský, Helena Šebestová
Rok vydání: 2011
Počet stran: 344
Rozměr: 110 x 165
Provedení: paperback
Stav: nové vydání

Colin Laney, citlivý na informační vzory jako nikdo jiný na Zemi, žije v lepenkové krabici v tokijském metru. Zmítá jím horečné blouznění, ale jeho mysl se žene po nových trasách a Colin ví, že se něco chystá. Ovšem ne v Tokiu; nemůže na to tedy dohlédnout sám. K čemusi velkému se schyluje v San Francisku...
Do hry tak znovu vstupuje Berry Rydell, kterého v Los Angeles právě vyhodili z práce a nic mu tedy nebrání, aby se přesunul do San Franciska.
Sanfranciské mlhy snadno utají ledacos, pokud je utajení to, co si přejete, a dokonce se zdá, jako by zde realita byla nestálá. Mlhou se elegantně pohybuje nenápadný muž, v jehož stopách zůstávají mrtvá těla, takže na jeho přítomnost Laneyho upozorní příliv prázdnoty. Chlapec jménem Silencio nemluví, ale umí létat sítí kyberinformací při hledání jediného předmětu, jenž si podmanil jeho představivost. A Rei Toei, japonská idoru, dál studuje vše lidské. Sama není člověkem, ne tak docela, ale pracuje na tom. A kdo vlastně může v tento vzácný okamžik historie určit, co je a co není možné...

249.00 Kč


horor

Vlci Sudet (recenze)
Neomillnerová, Petra

Nakladatel: Brokilon
Obálka: Koutmedia
Redakce: Robert Pilch
Rok vydání: 2010
Počet stran: 216
Rozměr: 125 x 200
Provedení: paperback

Vraždou Kayovy příležitostné milenky začíná na Šumavě masakr, který má kořeny v časech dávno minulých.

Tina je momentálně pryč a vyšetřovat zločiny jen v noci je zatraceně těžké...

228.00 Kč

 


komiks

Tři stíny
/Trois Ombres/

Pedrosa, Cyril

Nakladatel: Tomáš Chlud - Sýpka
Překlad: Václav Najman, Tomáš Chlud
Obálka: Cyril Pedrosa
Redakce: Pavel Kořínek
Rok vydání: 2010
Počet stran: 270
Rozměr: 165 x 230
Provedení: paperback

Jáchym i jeho rodiče žili šťastně v údolí ukrytém mezi horami. Jenomže pak se objevily stíny, a nic už nebylo jako dřív. Temná hrozba byla vyslovena: můžou jen utéct, nebo se podřídit.
Vydejte se na podivuhodnou cestu, cestu nebezpečnou i dojemnou zároveň.
Pedrosův komiks Tři stíny byl v roce 2009 nominován na prestižní americkou cenu Will Eisner Award v kategorii grafický román.

320.00 Kč


komiks

TRON Legacy: Grafická novela/
TRON Legacy: Graphic Novel/

Ambrosio, Stefano
- Mottura, Paolo

Nakladatel: Egmont ČR
Překlad: Barbora Margitová
Obálka: Paolo Mottura
Redakce: Stanislav Kadlec, Alena Mrázová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 80
Rozměr: 215 x 290
Provedení: hardback

Scénář: Stefano Ambrosio
Kresba: Paolo Mottura

Proniknout do Gridu je snadné, ovšem dostat se zase ven je mnohem složitější!
Kevin Flynn, otec malého Sama, slavný programátor a ředitel obří firmy zabývající se informačními technologiemi, nečekaně zmizí. Když Sam Flynn po letech dopěje, obdrží záhadnou zprávu týkající se jeho nezvěstného otce. Odjede do staré opuštěné videoherny a odtamtud je katapultován do fascinující, ale i smrtelně nebezpečné virtuální reality Gridu. Zde ho čeká neobvyklé dobrodružství. V sázce je osud virtuální světa... ale i osud toho našeho!

259.00 Kč


fantasy

Trix Solier: Čarodějův učeň
/Nědoťopa/
Lukjaněnko, Sergej

Nakladatel: Triton, Argo
Překlad: Iva Dvořáková
Obálka: Vojtěch Domlátil
Redakce: Marcela Turečková
Rok vydání: 2010
Počet stran: 424
Rozměr: 120 x 185
Provedení: paperback

Je mu čtrnáct, je následníkem trůnu a většinu času věnuje četbě knih a starých letopisů. Těch doporučených, ale mnohem raději těch nedoporučených. Ze dne na den se z Trixe Soliera stává sirotek a osamělý psanec na útěku. Naštěstí se Trix narodil s darem, o němž nikdo ani netušil. Pomůže mu studium magie u Radiona Šťovíčka pomstít rodiče a vrátit se na trůn?
Vtipná a čtivá fantasy nezapře svého autora, který se sice poprvé, ale zato maximálně zdařile pouští na pole literatury pro mládež.

298.00 Kč


sci-fi

Tovaryš (recenze)
Drescher, Alex

Nakladatel: Leonardo
Obálka: Lubomír Kupčík
Redakce: Robert Pilch, Jiří Popiolek
Rok vydání: 2010
Počet stran: 352
Rozměr: 105 x 175
Provedení: paperback

Budování světlých zítřků pod hvězdnatým praporem nedopadlo ani náhodou tak, jak všichni čekali. Dokonce ani jak čekal Richard Svátek - demobilizovaný voják, cizinec ve vlastní zemi, nezaměstnaný a flákající se ožrala. Kdybyste ale zažili to co on, asi by to s vámi dopadlo stejně.


Jenomže on dostal druhou šanci. Buď zemře, nebo se stane tovaryšem ve světě, o jehož existenci neměl ani tušení. Prolnutí ho chraň, protože to první by pro něj bylo mnohem snadnější...

249.00 Kč


sci-fi

Tichá válka
/The Quiet War/
McAuley, Paul J.

Nakladatel: Plejáda publishing
Překlad: Jakub Rak
Obálka: Martin Zhouf
Redakce: Vít Mlejnek, Martin Zhouf
Rok vydání: 2010
Počet stran: 432
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

Tichá válka, exotická, svižně psaná vesmírná opera pokládá jedinou otázku: kdo rozhoduje o tom, co znamená být člověkem?
Je dvacáté třetí století. Země, zpustošená změnou klimatu, se vrací zpět ke svatým ideálům Edenu, nedotčeném průmyslovou revolucí. Politickou moc v rukou třímá hrstka vlivných rodin a jejich zelení světci. Milióny lidí jsou na tom jen o málo lépe, než otroci a pracují na obřích projektech na obnovu zničených ekosystémů. Na měsících Jupiteru a Saturnu Vesmířané, potomci těch, kteří se rozhodli utéct z totalitních režimů na Zemi, vybudovali fantasticky rozmanitá města, některé hluboko pod zemí, některé chráněné před nehostinnou atmosférou obřími kupolemi; každé z nich vědecky zaměřenou utopií, přecpané extravagantními vynálezy z říše genetiky.
Křehká rovnováha mezi Vesmírným společenstvím a pozemskými diktátory je ohrožena ambicemi nové generace Vesmířanů, které už nebaví pohodlné, do sebe zahleděné skládací ráje. Teď chtějí kolonizovat zbytek Sluneční soustavy; chtějí lidskou evoluci vyslat stovkami nových směrů. Na Zemi se názory různí; mnozí volají po preventivních opatřeních proti Vesmířanům, než bude příliš pozdě a jiní zase touží využít znalostí jejich genových expertů. Do pohybu se dává Mírová iniciativa, surové předvádění vojenské síly, špionáž vedená mazanými agenty a mezi dvěma větvemi lidského pokolení se schyluje k válce...

349.00 Kč


sci-fi

Terrapolis 2
Pabián, Jiří

Nakladatel: Šel
Obálka: -
Redakce: Dagmar Morenová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 212
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

Píše se rok 2100. Na planetě Zemi existují dvě zcela izolované civilizace.
V první z nich dosáhla regulace společnosti nevídaného stupně. Ovládat a řídit se dá úplně všechno, včetně početí potomků. Ale ani to už nestačí.
V té druhé panuje "blahobyt". Pod povrchem se však skrývají a postupně vycházejí najevo nečekané znaky podobnosti.
Konfrontace sil s využitím všech prostředků a "konečné řešení" je nevyhnutelné...

249.00 Kč

 


fantasy

Temná hrozba (recenze)
/Grave Peril/

Butcher, Jim

Nakladatel: Triton
Překlad: Pavel Toman
Obálka: Chris McGrath
Redakce: Jiřina Studničková
Rok vydání: 2010
Počet stran: 504
Rozměr: 110 x 165
Provedení: paperback

Harry Dresden už čelil různým protivníkům - obrovitým škorpiónům, upírkám i vlkodlakům. Za celé ty roky paranormálních pátrání se však Harry nesetkal s ničím podobným: svět duchů je vzhůru nohama, hranice mezi Neverneverem a světem smrtelníků je velmi oslabená. Duchové působí problémy po celém Chicagu - a nejde jen o práskání dveřmi nebo bafání za rohem. Příšerně trpí, jsou rozzuření a smrtelně nebezpeční.
Někdo - nebo něco - je záměrně pobízí, aby si na druhých zchladili žáhu. Ale proč? Jestli na to Harry brzy nepřijde, mohl by on i jeho přátelé přijít o život...

329.00 Kč


horor

Stephen King jde do kina
/Stephen King Goes To The Movies/
King, Stephen

Stephen King jde do kina (+ DVD) Výbor obsahuje pět literárních děl Stephena Kinga, která se stala (vedle dalších) předlohou k filmovému zpracování. Každou povídku, novelu či román (původní název předlohy, pokud se liší, je uveden v závorce za názvem filmu) doplňuje vždy několik autorových postřehů, dojmů či připomínek k danému filmu. Téměř ve všech filmech zazářily známé hollywoodské hvězdy v Pokoji 1408 (1408) John Cusack a Samuel L. Jackson, v Děsu v prádelně (Šroťák) Ted Levine a Robert Englund, v Srdcích v Atlantidě Anthony Hopkins, ve Vykoupení z věznice Shawshank (Rita Hayworthová a vykoupení z věznice Shawshank ) Tim Robbins a Morgan Freeman a v Kukuřičných dětech (Děti kukuřice) Peter Horton a Linda Hamiltonová. Součástí knihy je i DVD Pokoj 1408.

Nakladatel: Beta
Překlad: Ivan Němeček
Obálka: Michal Kuba
Redakce: Jiří Zahradnický
Rok vydání: 2010
Počet stran: 392
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

ýbor>

349.00 Kč


komiks

Spirála 2 (recenze)
/Uzumaki 2/

Itó, Džundži

Nakladatel: Zoner Press
Překlad: Jana Hrčková, Jan Horgoš
Obálka: Džundži Itó
Redakce: Pavel Kristián, Jana Tučníková
Rok vydání: 2010
Počet stran: 0
Rozměr: 145 x 210
Provedení: paperback

Městečku Kurouzu není dopřána ani chvíle oddechu. Spirály získávají na síle a pod jejich neblahým vlivem se obyvatelé mění. Psychicky i fyzicky. Do noci září podivné světlo z černého majáku, které lidem vymývá mozky, studenti místní školy se mění v hlemýždě. Nad Jezírkem vážek ve spirále krouží mračna komárů toužících po lidské krvi. Kolem nemocnice se začínají objevovat první mrtví, vysátí do poslední kapky, a Kirie začíná pochybovat o své příčetnosti. Neznámé síly jí usilují o život a její okolí se mění v bizarní panoptikum plné strachu a hnusu. Jen díky příteli se jí daří unikat zlověstné moci, která čím dál rychleji mění celé Kurouzu. Začtěte se do druhého dílu grafického románu známého japonského autora hororů, Džundžiho Itóa.

178.00 Kč


komiks

Simpsonovi: Vrací úder!
/Simpsons: Strike Back
/Trainor, Mary - Morrison, Bill - Williams, Lona - …

Nakladatel: Crew
Překlad: Petr Putna
Obálka: Matt Groening
Redakce: Jiří Pavlovský, Filip Gotfrid
Rok vydání: 2010
Počet stran: 128
Rozměr: 165 x 255
Provedení: paperback

Další příběhy ze světa nejslavnější žluté rodinky (když nepočítáme Kim Ir-senovi). Děda Simpsons zavzpomíná na staré zlaté časy deprese, Patty a Selma se stanou letuškami, ve Springfiedlu dojde k válce televizních stanic a McBain se rozhodne dokázat, že i v Homerovi je (někde hluboko pod sádlem) zdravý duch!

299.00 Kč


sci-fi

Star Wars: Nový řád Jedi - Nepřátelské linie 1 - Sen rebelů
/Star Wars: New Jedi Order - Enemy Lines 1 - Rebel Dream/
Allston, Aaron

Nakladatel: Egmont ČR
Překlad: Milan Pohl
Obálka: Dave Seeley
Redakce: Stanislav Kadlec, Alena Mrázová
Rok vydání: 2011
Počet stran: 232
Rozměr: 105 x 175
Provedení: paperback

Nová republika přestává být schopna jednotného a účinného postupu proti Yuuzhan Vongům... a Luke Skywalker, Han a Leia Solovi a Wedge Antilles musejí zničit to, co kdysi pomáhali s nasazením vlastních životů vybudovat.
Vládní rada Nové republiky po dobytí Coruscantu propadá panice a dává se na útěk. Ještě předtím na nedalekém Borleiasu vytvoří poslední obrannou linii - každému je ale jasné, že tím chce jenom získat čas.
Leia a Han Solovi cestují z planety na planetu, aby rozdmýchali odpor proti katastrofální politice appeasementu, kterou prosazuje Nová republika. Avšak nejnebezpečnější úkol ze všech na sebe bere Luke Skywalker: musí proniknout do yuuzhanvongské pevnosti na Coruscantu. Teprve čas ukáže, jestli je jeho smělý plán geniální, nebo sebevražedný. K Borleiasu se mezitím blíží invazní flotila Yuuzhan Vongů, odhodlaná zlikvidovat poslední obránce galaxie...

249.00 Kč


sci-fi
- nové vydání -

Říše strachu
/State of Fear/
Crichton, Michael

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Překlad: Michal Prokop
Obálka: Ivan Brůha
Redakce: Martina Bekešová, David Dvořák
Rok vydání: 2011
Počet stran: 576
Rozměr: 130 x 205
Provedení: hardback
Stav: nové vydání

V Los Angeles má být za několik týdnů zahájena Konference o náhlé změně klimatu, kterou pořádá významná ekologická organizace NERF. Horečné přípravy konference však naruší podivné chování hlavního sponzora NERF, milionáře George Mortona: ten v jakémsi pomatení mysli zpochybní činnost organizace a odmítne ji nadále finančně podporovat. Hned nato po zběsilé jízdě autem havaruje, a ač jeho tělo není nalezeno, vše nasvědčuje tomu, že zemřel. Materiály objevené v Mortonově domě dají do pohybu téměř planetární honičku – hrdinové románu se pokoušejí v Antarktidě, na Šalamounových ostrovech, v arizonské poušti i na jiných, často exotických místech zabránit sérii uměle vyvolaných přírodních katastrof…

329.00 Kč


fantasy

Rubyina lžička
/Ruby's Spoon/
Pietroni, Anna Lawrence

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Překlad: Radovan Zítko
Obálka: 3H Creative Studio
Redakce: Anna Urbanová, Jiří Staněk
Rok vydání: 2010
Počet stran: 400
Rozměr: 130 x 205
Provedení: hardback

Literárně vytříbený román se odehrává v Anglii roku 1933. Do ponurého továrního městečka přichází Isa Flyová, záhadná žena s bílými vlasy, na jedno oko slepá. Říká, že hledá ztracenou nevlastní sestru. Podmaní si čtrnáctiletou podivínskou Ruby, která jí pomáhá v pátrání. Obě se mezitím sblíží s novopečenou majitelkou továrny na knoflíky Trudou Blicksovou, mladou ženou, která jako poslední svého rodu právě zdědila krachující podnik. Jak Isa, tak Truda budí v obyvatelích městečka pouze nenávist a atmosféra nezadržitelně houstne.

289.00 Kč


komiks

Pán světa
/The Master of the World/
Verne, Jules - Mettam, Dale - Digwal, Suresh

Nakladatel: Grada Publishing
Překlad: Michal Kočí
Obálka: Suresh Digwal
Redakce: Šárka Kociánová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 72
Rozměr: 150 x 240
Provedení: paperback

Pro čtenáře od 9 let jsme připravili komiksové zpracování dobrodružného románu Julese Verna, zakladatele klasické sci-fi literatury.
Zapadlé americké městečko je uprostřed klidné noci probuzeno děsivými zvuky. K smrti vyděšení obyvatelé vyprávějí o hřmění a hrůzném lomozu a také o oslnivé záři, jež měla vycházet z nedaleké hory. Washingtonský federální vrchní inspektor John Strock je pověřen prošetřením celé události. Vydává se na místo činu, aniž by měl sebemenší tušení, jak ohromující tajemství bude muset odhalit.
Během vyšetřování se začínají po celé zemi objevovat další nevysvětlitelné jevy. Nevídané lodě, úžasně rychlá auta a létající stroje, to vše postupně zapadá do detektivovy skládanky. Strockovi postupně dochází, že je mezi těmito událostmi hlubší souvislost a snaží se jí přijít na kloub.
Uspěje ve svém pátrání? Nebo Pán světa dostojí svému jménu a spravedlnosti unikne?

149.00 Kč


fantasy

Proroctví sester
/Prophecy of the Sisters/
Zink, Michelle

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Překlad: Hana Březáková
Obálka: Margaret Malandruccolo
Redakce: Iveta Poláčková, Anna Urbanová, Jiří Staněk
Rok vydání: 2011
Počet stran: 368
Rozměr: 130 x 205
Provedení: hardback

První díl "gotické" fantasy série situované do Ameriky konce 19. století. Dvojčata Lia a Alice právě osiřela. Lia objeví na zápěstí tajemné znamení a začíná si všímat podivného krutého chování své sestry. Objeví knihu s jedinou stránkou, ve které si přečte temné proroctví, které varuje před příchodem Ďábla na svět. Lia se domnívá, že ona je Strážkyní, která tomu má zabránit, a její zlá sestra Branou, jíž má Zlo vstoupit. Ale je to skutečně tak jednoduché?

269.00 Kč


horor

Pijou mi krev aneb Upírkou na vlastní nebezpečí
/Sucks to Be Me/
Pauley, Kimberly

Nakladatel: Alpress
Překlad: Eva Konečná
Obálka: Tomáš Řízek
Redakce: Otilie Grezlová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 216
Rozměr: 130 x 205
Provedení: hardback

Mina vyrůstá ve zdánlivě normální rodině. Její rodiče chodí do práce, na nákupy, platí účty a sledují televizní zprávy jako jiní. Ale přece je na nich něco zvláštního - přejí si, aby byla Mina mrtvá, tedy spíš neživá. Rodiče jsou totiž upíři a Mina dostane měsíc na rozmyšlenou, jestli chce opustit kamarádky z nudné střední školy a přejít na upírskou akademii.

199.00 Kč


Pevnost 12/2010
Neomillnerová, Petra - Petrák, Milan

Nakladatel: Pražská vydavatelská společnost
Obálka: Warner Bros
Redakce: Tomáš Němec, Jiří Popiolek, Ďuro Červenák, Martin Fajkus, Filip Gotfrid, Martin Kučera, Petra Neomillnerová, Daniel Storch, Martin Šust
Rok vydání: 2010
Počet stran: 96
Rozměr: 210 x 295
Provedení: paperback

Měsíčník o fantasy, sci-fi a hororu.

Povídky:
- Petra Neomillnerová: Kdo má viset, ten se neutopí
- Milan Petrák: Smrt se blíží, tati

55.00 Kč


Pevnost 01/2011 (recenze)
Knight, E. E. - Mařík, Jakub - Carlson, Jeff

Nakladatel: Pražská vydavatelská společnost
Obálka: Bontonfilm
Redakce: Tomáš Němec, Jiří Popiolek, Ďuro Červenák, Martin Fajkus, Filip Gotfrid, Martin Kučera, Petra Neomillnerová, Daniel Storch, Martin Šust
Rok vydání: 2010
Počet stran: 96
Rozměr: 210 x 295
Provedení: paperback

Měsíčník o fantasy, sci-fi a hororu.

Povídky:
- E. E. Knight: Tábor č. 6
- Jakub Mařík: Žár pomsty
- Jeff Carlson: Roztomilý vánoční ohýnek

55.00 Kč


sci-fi

Perry Rhodan: Hvězdný oceán 063 - Podmořský architekt
/Perry Rhodan: Der Sternenozean 063 - Der Submarin-Architekt/
Ellmer, Arndt

Nakladatel: Moba
Překlad: František Ryčl
Obálka: Dirk Schulz
Redakce: Blanka Černá
Rok vydání: 2010
Počet stran: 64
Rozměr: 155 x 225
Provedení: paperback

Píšeme rok 1332 nového galaktického letopočtu. Perry Rhodan a Atlan spolu se svými spolubojovníky pronikli do Arphonijské hvězdokupy.
V tomto mikrokosmu se nachází mocenské centrum jejich nepřítele, bývalého Ochránce Tagga Kharzaniho. V jeho bezprostředním sousedství je také planeta Šedopěnná, kterou si za svůj domov kdysi vybrala Ochránkyně Cary Andaxi.
Posádka Meče je před kybbským útokem zachráněna křídlatými kosmickými loděmi, řízenými Šozany, načež je dopravena v rámci klamného manévru na "dvojníka" Šedopěnné. Tato planeta je krátce nato Kybby odhalena a zničena.
Nyní konečně jsou však všichni na palubě Meče na cestě k "originálu" - kde je už očekává podmořský architekt...

59.00 Kč


horor

Přechod (recenze)
/The Passage/
Cronin, Justin

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Překlad: Jana Jašová
Obálka: Miloslav Disman
Redakce: Dana Winklerová, Martina Bekešová, David Dvořák
Rok vydání: 2010
Počet stran: 688
Rozměr: 155 x 235
Provedení: hardback

Šestiletá Amy Harper Bellafonteová, agent FBI Brad Wolgast a trestanec Anthony Lloyd Carter mají odlišné životní osudy, ale spojuje je jedna věc: tajná podzemní laboratoř v Coloradu, kde se uskutečňují vládou posvěcené lékařské experimenty. Vědci se zde pokoušejí vyvinout virus, který by posílil imunitní systém člověka a prodloužil mu život. Testují jej na odsouzencích na smrt a mezi nimi se Wolgastovým přičiněním brzy ocitne i Carter. Wolgast podle rozkazu také unese opuštěnou Amy. S jejím předáním do laboratoře váhá, ale pozdě - nakonec v ní skončí nedobrovolně oba.
Pokusné objekty však jednoho dne uniknou z cel. Do světa se společně s nimi dostává i nebezpečný virus, který mění lidi v novodobou verzi nemilosrdných, vraždících upírů. Virus se nekontrolovatelně šíří, mutuje a svět ovládne chaos. Města pohlcují plameny, umírají miliony lidí. Zdá se však, že Amy má v sobě skryté schopnosti, které by mohly zkáze lidského rodu zabránit. Ale nákaza se nevyhýbá nikomu....

Přechod přináší výpravný a zároveň akční apokalyptický příběh z nedaleké budoucnosti, jenž podle kritiků dosahuje úrovně Svědectví Stephena Kinga či Cesty Cormacka McCarthyho.

399.00 Kč


komiks

Parchanti 2: Zdvojnásobení sázek
/The Losers 2: Double Down/
Diggle, Andy - Jock - Martinbrough, Shawn

Nakladatel: Comics Centrum
Překlad: Kamil Bernášek
Obálka: Jock
Redakce: Václav Dort, Richard Klíčník
Rok vydání: 2010
Počet stran: 144
Rozměr: 160 x 240
Provedení: hardback

CIA si myslela, že se o ně postarala. Poté, co byli ve špatný čas na špatném místě a viděli více než měli, skončil jejich vrtulník v plamenech.
Clay, Puma, Jensen a Čokl - tým známý jako "Parchanti" byl zrazen při jedné z tajných vládních operací svým nadřízeným důstojníkem Maxem. Parchanti, ale nečekaně přežili a nyní se vracejí a chtějí své životy zpět.
Svým posledním tahem Parchanti učinili přítrž ilegálnímu pohybu hotovosti svého bývalého zaměstnavatele CIA a aby měli pořád navrch, musejí dále riskovat - což znamená vypátrat Maxe, stínového agenta CIA, o jehož existenci nevědí ani mnozí zaměstnanci Agentury.
Ale Max nechce být nalezen - nikým. A tak jak Parchanti sledují jeho těžce vypátratelné stopy na malinkatý ostrov Montserrat v Karibiku, zjišťují, kam až jeho vliv sahá a jak moc si chce své tajemství nechat pro sebe.

399.00 Kč


horor

Pacient nula
/Patient Zero/
Maberry, Jonathan

Nakladatel: BB art
Překlad: Jaroslava Kočová
Obálka: -
Redakce: Robert Kubánek, Ludmila Böhmová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 358
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

Joe Ledger pracuje u policie a nedávno se stal členem zvláštního komanda. To slibovalo spoustu vzrušení, jenže Joe - jelikož umí persky a arabsky - pořád sedí jen zavřený v odposlouchávací dodávce. Nuda. Dokud ovšem nezachytí hovor, při kterém padne jméno obávaného teroristy El Mudžáhida. Dojde k razii v přístavním skladu, Joe střelí do zad agresivního teroristu Javada, jenže... Javad nezemře.
Mrtví ožívají a mají hlad. Stačí jedno kousnutí a jste také nakažený. Nakažený Mečem věrných, kterému v laboratořích v Afghánistánu říkají Seif al Din. Nákaza putuje lodí do Ameriky, El Mudžáhid spolu s ní. Pokud se ji teroristům podaří vypustit, padne svět do osidel živé smrti, ze kterých se nejspíš už nikdy nevymaní.
Dokáže Joe Ledger, najatý tajnou vládní organizací, katastrofu odvrátit? Dokáže se svým týmem drsných hochů od námořnictva a armády zlikvidovat El Mudžáhida a s ním i pěknou řádku zombies?

249.00 Kč


horor

Noční lovci
Nowak, Jenny

Nakladatel: Netopejr
Obálka: Michal Kohout
Redakce: KNP
Rok vydání: 2011
Počet stran: 376
Rozměr: 120 x 200
Provedení: hardback

Vampýr Adreen pobývá ve Francii s uprchlou řeholnicí Ulrikou, která ho jako dítě zachránila před strašlivou smrtí z ruky inkvizice. Jejich cesty se však nečekaně rozejdou. Když se po bouřlivých událostech znovu potkají, přichystá jim osud další překvapení...
Adreen však míří do svého nepoznaného domova, do Čelákovic. Tajemné podzemní síně, kde přišel na svět, už ale hostí jiné obyvatele a stranou nezůstane ani místní čarodějka. Krajem se zase plíží noční Stíny...
Staletí plynou jako mraky po obloze. Píše se šestnácté a čelákovická tvrz má nového majitele, svérázného pana Konráda z Krajku. Když je na své noční toulce postřelen neznámými útočníky a přitom ještě stačí zachránit tajemnou dívku, naberou události nečekaný spád. Zvlášť když do kraje přibudou další nesmrtelní návštěvníci...
Pojďte a vydejte se na cestu do hlubin času, vykročte po cestách bledých Stínů a naplňte srdce nocí. Pak pochopíte...

289.00 Kč


komiks

New X-Men: Impérium
/New X-Men: Imperial/
Morrison, Grant - Quitely, Frank - Kordey, Igor - …

Nakladatel: Crew
Překlad: Jiří Pavlovský
Obálka: Frank Quitely
Redakce: Jiří Pavlovský, Filip Gotfrid
Rok vydání: 2010
Počet stran: 228
Rozměr: 165 x 206
Provedení: paperback

Morrisonův apokalyptický příběh se v tomhle díle dočká svého rozuzlení. Mutanti jsou tak blízko svému vyhlazení, jako snad nikdy předtím. Šílená Cassandra má nejen tělo a mozek profesora Xaviera, ale i celou Shi'arskou flotilu na povel. A to už je nějaká síla. Beast je v kómatu a John Sublime a jeho U-Meni jsou čím dál nebezpečnější a mocnější. Prostě jde o kejhák.
Grant Morrison dokázal, že zvládá jak psychedelické podivnosti, tak monumentální akční superhrdinské (a taky trochu psychedelické) eposy. Jeho období patří k jedněm z nejslavnějších v dějinách X-Menů... na čemž má zásluhu také precizní kresba Ethana Van Scivera, Franka Quitelyho a dalších.

459.00 Kč


sci-fi

New Space Opera 2 (recenze)
/The New Space Opera 2/
Dozois, Gardner (ed.) - Strahan, Jonathan (ed.)

Nakladatel: Laser-books
Překlad: Aleš Drobek, Pavel Bakič, Aleš Heinz, Petr Kotrle, Vladimír Lackovič, Karel Makovský, Tadeáš Pelech, Ľudovít Plata, Martin Tilcer, Roman Tilcer, Milan Žáček
Obálka: Stephan Martiniere
Redakce: Tomáš Jirkovský, Helena Šebestová, Martin Šust
Rok vydání: 2010
Počet stran: 640
Rozměr: 120 x 185
Provedení: paperback

New Space Opera 2 - to je devatenáct nových a u nás dosud nevydaných příběhů, které znovu přinášejí barvitá dobrodružství z dalekého i blízkého vesmíru. Opět jde o povídky, jež tvoří samotné jádro žánru science fiction a jistě nezklamou žádného z jeho příznivců. Kdo by si ostatně nechal ujít dramatické výpravy do dosud neprozkoumaných oblastí, v nichž se krása pojí s všudypřítomným nebezpečím a jediná chyba vás může stát to nejcennější - život. Nouze nebude ani o setkání s mimozemskými druhy a opomenout nelze ani vesmírné bitvy, záhadné artefakty a řadu dalších atraktivních motivů, bez nichž by se správná space opera jednoduše neobešla.
Proslulá editorská dvojice Gardner Dozois a Jonathan Strahan skvělým způsobem navázala na úspěch antologie New Space Opera a stejně jako u předchozího svazku, si i tentokrát po zásluze odnesla prestižní ocenění Locus pro nejlepší antologii daného ročníku. Na stránkách této knihy se navíc neobjevuje žádný z přispěvatelů předchozího výběru, naopak jde o zcela novou skupinu spisovatelů, ačkoli jejich věhlas ani kvalita odvedené práce není o nic menší, což ostatně dokazuje i cena Hugo, nejvyšší žánrové ocenění, pro jednu ze zde publikovaných prací.

369.00 Kč


sci-fi

Naturia
Wall, Forrest

Nakladatel: Brána
Obálka: Forest Wall
Redakce: Lucie Křesťanová, Vlasta Machová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 328
Rozměr: 195 x 255
Provedení: hardback

Vstupte do říše divů jménem Naturia - originální, svébytné a plné kouzel..., říše, která možná sousedí s planetou slavného filmového Avataru.
Píše se rok 2088. Svět se změnil k nepěknému žití bez přírody. Přestože si lidstvo podmanila technika, desetiletou Marušku tenhle stav pobuřuje. Nečekanou změnu přináší do jejího života výlet za hlavní město planety Země. Tam je se dvěma kamarády uchvácena mocnými přírodními živly a přenesena mimo současný prostor a čas. Malá hrdinka je podrobena mnoha nebezpečným zkouškám, aby se dozvěděla, jaká síla ji povolala do vytoužené říše, plné tajemné a čarokrásné přírody. Poznává, že všechno není, jak se na první pohled zdá a nic není tak prosté...
Příběh zachycuje velmi zvláštní přátelství dětí a skutečně živé přírody v napínavých akcích, dominuje v něm jemný ostrovtip laskavých bytostí, ale hlavně bezbřehá fantazie.

499.00 Kč


fantasy

Město ze skla
/City of Glass/
Clare, Cassandra

Nakladatel: Mladá fronta
Překlad: Eva Maršíková
Obálka: Cliff Nielsen
Redakce: Anna Duchková, Vratislav Kadlec, Jana Bromová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 448
Rozměr: 135 x 205
Provedení: hardback

Aby Clary zachránila život své matce, musí se vydat do Skleněného Města, dávného domova všech lovců stínů, přestože vstup do města bez povolení je proti Zákonu a porušení Zákona se trestá i smrtí. A aby toho nebylo málo, dozví se, že Jace ji ve městě nechce a Simona uvrhli lovci stínů do vězení, jelikož jim upír, kterému neublíží sluneční světlo, připadá krajně podezřelý.
Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Dokáží však podsvěťané a lovci stínů zapomenout na vzájemnou nenávist a bojovat za společnou věc? Jace si uvědomuje, jak moc je ochoten kvůli Clary riskovat. Podaří se Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi a zachránit Skleněné Město?

379.00 Kč


komiks

Motýlek 3
/Butterfly 3/
Aikawa, Yu

Nakladatel: Talpress
Překlad: Jana Šimonová
Obálka: Yu Aikawa
Redakce: Eliška Pospíšilová, Jan Skurovec
Rok vydání: 2010
Počet stran: 190
Rozměr: 125 x 190
Provedení: paperback

Gindži Išikawa pokračuje ve své roli partnera Agehy ve vymýtání duchů a cestují spolu Japonskem za klienty. Gindži s pomocí Agehy poodhaluje záhadnou smrt svého bratra, jejíž okolnosti ho celé dětství tížily. Při svých cestách navštíví Gindži s Agehou dům Icuki Naruo a pomohou Icuki vyvolat její vzpomínky a osvětlit tragédii, která se stala jejímu příteli v dětství.

Tato kniha je vytištěna ve stylu "manga", v autentickém japonském formátu zprava doleva.

269.00 Kč


sci-fi
- nové vydání -

Mechanický pomeranč
/A Clockwork Orange/
Burgess, Anthony

Nakladatel: Euromedia Group - Odeon
Překlad: Ladislav Šenkyřík
Obálka: Jaroslav Fišer, Pavel Hrach
Redakce: Jindřich Jůzl, Jiří Staněk
Rok vydání: 2010
Počet stran: 192
Rozměr: 130 x 205
Provedení: hardback
Stav: nové vydání

Vůdce mladých londýnských násilníků Alex tráví většinu svého času konzumací drog, přepadáním bezbranných obětí a poslechem Beethovenovy hudby. Pak je však zatčen a donucen podstoupit "terapeutický" experiment, který si v mnohém nezadá s krutostí jeho chuligánské minulosti. Přemíra násilných scén však není v Burgessově díle prvkem samoúčelným, lacině provokativním - tvoří pevnou součást vyprávění, které je stejně strhující jako originální. Filmová podoba díla v režii Stanleyho Kubricka toto kultovní dílo jen podtrhuje.

229.00 Kč


sci-fi
- nové vydání -

Megapolis
Žamboch, Miroslav

Nakladatel: Triton, E. F.
Obálka: Jan Doležálek
Redakce: Jiří Popiolek
Rok vydání: 2010
Počet stran: 216
Rozměr: 125 x 185
Provedení: paperback
Stav: nové vydání

Megapolis - město zdánlivě bez konce, obydlené lidmi i Figurami: Sherlockem Holmesem, bankéřem bankéřů Conanem, ninja želvami i jejich úhlavním nepřítelem Trhačem a dalšími.
Figury s městem spolu hrají podivnou hru o vlastní duši, hru, jejíž pravidla dokonale nezná ani její rozhodčí.
M. M. Dexter je soukromý detektiv, jedna z Figur, obyčejný člověk až na jediné: Musí přijmout každého klienta ochotného zaplatit požadovanou částku. To ho někdy staví proti vlastním přátelům, po bok těch, které nenávidí. Někdy je snazší umřít než žít dál.
Pitoreskní, bizarní, paranoidní svět - nevhodné pro ty, kteří mají rádi Medvídka Pú, vhodné pro ty ostatní.

189.00 Kč


Magický zvěrokruh
Neomillnerová, Petra

Nakladatel: Epocha
Obálka: Zbyněk Hraba
Redakce: Pavlína Kajnarová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 136
Rozměr: 120 x 165
Provedení: hardback

Atraktivní a oblíbené téma zpracované tentokrát poněkud netradičně, a to s ohledem na nedisciplinované zplozence jednotlivých znamení. Kniha z pera respektované a jedné z nejvydávanějších autorek současnosti se velmi čtivým a osobitým způsobem věnuje nejen charakteristice jednotlivých zodiakálních znamení, včetně některých atributů každého znamení, ale zabývá se také jejich vzájemnou (ne)přitažlivostí. Samostatnou kapitolu knihy tvoří Lunární magie, která čtenářům mj. nabídne i pár osvědčených kouzel pro každou fázi Luny.

149.00 Kč

 


komiks

Macanudo
/Macanudo/
Liniers, Ricardo

Nakladatel: Meander
Překlad: Markéta Pilátová
Obálka: Ricardo Liniers
Redakce: Dely Serrano
Rok vydání: 2011
Počet stran: 96
Rozměr: 190 x 190
Provedení: paperback

Dílo Ricarda Linierse, nejslavnějšího argentinského komiksového tvůrce, je zatím pro české čtenáře neznámé. Jeho komiksy pravidelně uveřejňuje přední deník La Nación. Minipříběhy o citlivém robotovi, tučňácích, kocourovi Fellinim, stále se míjejících milencích, důstojných pánech v kloboucích a motýlcích a ostatních lidech kolem nevypovídají jen o současné Argentině, ale o nás všech na téže Zemi.
Příběhy Macanuda jsou plné křehké poetiky osamělých a absurdních životů v tvrdém velkoměstě. K lidem čím dál nelítostnější svět, v němž se mísí dětská nevinnost s ironií a absurditou dnešní doby, však Liniers ve svých akvarelech kreslí jemně, s něhou a typickým humorem.

268.00 Kč


komiks

Lupus 1
/Lupus 1/
Peeters, Frederik

Nakladatel: Tomáš Chlud - Sýpka
Překlad: Sylva Kolářová-Majtnerová, Tomáš Chlud
Obálka: Frederik Peeters
Redakce: Šárka Klomínková
Rok vydání: 2010
Počet stran: 96
Rozměr: 220 x 290
Provedení: paperback

"Vypadalo to jako perfektní nápad... Koupit starou přepravní loď, zalovit si na všech planetách Společenství a sjet se vším, co nám přijde pod ruku... Zkrátka ideální dovolená...
Jenomže pak se nám do cesty připletla ta holka s ‚divnýma očima‘, a všechno se tak nějak zvrtlo..."

První část čtyřdílné sci-fi série známého a oceňovaného autora Federika Peeterse.

280.00 Kč


fantasy

Příběhy z kouzelné obory I: Lesohrad
/Fablehaven I/
Mull, Brandon

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Překlad: Hana Homolová
Obálka: Miro Hadinec
Redakce: Viola Lyčková, David Dvořák
Rok vydání: 2010
Počet stran: 376
Rozměr: 150 x 230
Provedení: hardback

Po celá staletí byly do utajené odlehlé obory jménem Lesohrad shromažďovány kouzelné bytosti - zabránilo se tak jejich úplnému vyhynutí. Lesohrad je nyní jedním z posledních útočišť, kde mohou podobní tvorové nerušeně žít. Báječné? To rozhodně. Vzrušující? To si pište. Bezpečné? Ehm... vlastně právě naopak. Kendra a její mladší bratr Seth nemají ani potuchy o tom, že jejich dědeček je správcem Lesohradu. V lese odděleném od okolního světa ohradou udržují prastaré zákony pořádek mezi chamtivými trolly, poťouchlými satyry, úskočnými čarodějnicemi, zlomyslnými plivníky a závistivými vílami. Když však někdo tato pravidla poruší, osvobodí dosud spoutané zlo, nesmírně mocné. Kendra i její bratr jsou postavení před přetěžký úkol - musí zachránit svou rodinu, Lesohrad a možná i celý svět.

349.00 Kč


komiks

Labyrint
/Maze/
Kózuki, Suou

Nakladatel: Zoner Press
Překlad: Kristýna Zezulová
Obálka: Suou Kózuki
Redakce: Pavel Kristián, Jana Tučníková, Hana Fruhwirtová
Rok vydání: 2011
Počet stran: 192
Rozměr: 125 x 190
Provedení: paperback

Do labyrintu iluzí a skutečností se může propadnout kdokoliv z vás. A jen vy sami zase dokážete posoudit, co je pravda a co jen pouhopouhý sen. V manze Labyrint na vás čeká šestice příběhů hrdinů ztracených v hrůzostrašném bludišti. Jen na vás bude záležet, jaký osud je nakonec potká...
Je život Asuky skutečný, nebo je to jen Satorův sen a představy? Jak daleko je stárnoucí královna krásy ochotná zajít, aby znovu získala ztracené mládí? Lhát se nemá. Ale je možné říkat vždycky pravdu? Co se stane, když se člověk nedokáže rozhodnout a nechá své volby na někom jiném. Jsou vaše vzpomínky skutečně jenom vaše? Čím člověk zaplatí za deset let absolutního štěstí? A kdo je tajemná dívka s různobarevnýma očima?

169.00 Kč


fantasy

Labyrint (recenze)
Renčín, Pavel

Nakladatel: Argo
Obálka: Jiří Husák
Redakce: Jiří Popiolek, Milan Dorazil
Rok vydání: 2010
Počet stran: 348
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

Skupina lidí, které denně potkáváme na ulici a jimiž klidně můžeme být i my sami - účetní, student, důchodce a další - se probouzí v tajemných hlubinách labyrintu pražské kanalizace. Netuší, jak se zde ocitli, proč tady jsou a hlavně co se od nich očekává. Tak začíná strastiplná cesta zpět na povrch, plná nebezpečí, smrti, temnoty a bizarních tvorů, postav i míst, na jejímž konci už nikdy nemůže být všechno jako dřív...

Román Labyrint, tvořící prolog k cyklu Městské války, vznikal původně v on-line podobě na internetu, kde se do jeho tvorby aktivně zapojovali i čtenáři. Kniha tak jako bonus obsahuje kromě samotného textu i nejzajímavější příspěvky z diskuse a torzo metalové opery Labyrint.

298.00 Kč


sci-fi

Kuru
/Kuru/
Gunzig, Thomas

Nakladatel: Garamond
Překlad: Martin Kučera
Obálka: Lukáš Francl
Redakce: Petr Himmel
Rok vydání: 2010
Počet stran: 240
Rozměr: 135 x 205
Provedení: hardback

Tragikomický antiglobalizační příběh čtyř kamarádů z Paříže, odehrávající se na pozadí monumentální demontrace proti zasedání představitelů vyspělých zemí G8. Projevit své postoje se do Berlína vypraví migrénami sužovaný Fred s mouchami v hlavě ("Poletovaly a posedávaly téměř všude."), intelektuálka Kristine s marxistickými choutkami ("Kristine byla docela hezká dívka, i když její obličej mu připomínal mladého kozla."), revolucionář Paul s jihoamerickou chorobou ("Když jsem se koupal v řece, dostala se mi do močové trubice miniaturní rybka a nakladla tam vajíčka. Larvy se živí vším, co najdou."), klon Pierre ("Co s tou pusou... dělá?" zeptal se Paul při pohledu na otevírající a zavírající se narůžovělý otvor na Pierrově břiše."). Do německé metropole se rozjedou léčit sexuální problémy i Fredova sestřenice Katerine ("...tak dokonale ploché břicho a zadek by mohli vystavovat v Metropolitním muzeu...") a její manžel Fabio ("...udělal Uuuuf, uuuuf!, přestal ji líbat, zašklebil se, vypnul prsa a Katerine mezi prsty vystříkla teplá tekutina"). Všichni protagonisté se za dramatických okolností setkávají uprostřed masy demonstrantů, kde každý z nich objevuje hlavně sám sebe.

259.00 Kč


fantasy

Královna Temnoty (recenze)
/Queen of the Darkness/
Bishop, Anne

Nakladatel: Triton
Překlad: Jana Odehnalová
Obálka: Larry Rostant
Redakce: Helena Michalíková
Rok vydání: 2010
Počet stran: 552
Rozměr: 110 x 165
Provedení: paperback

Jaenelle vládne jako královna na dvoře Ebon Askavi, proto zkorumpovaná čistá krev už nemůže masakrovat její lid a zneuctívat její zemi. Ale kde se uzavřou dveře, může být prolomeno okno, a proto musí být nepřátelé zničeni jednou provždy.
Ani Čarodějka sama však nemá dostatek sil k tomu, aby ochránila Říši Stínů. Někde, dlouho ztracen v Šíleném království, se nachází Daemon, její předurčený společník. Neoblomná láska, kterou k Jaenelle chová, sjednotí dvůr a zajistí moc. Ukazuje se ale, že spojené síly nebudou stačit k odražení útoků nepřátel - pouze strašlivá oběť může zachránit ty, které Jaenelle miluje...

339.00 Kč


horor

Kraken
/Kraken/
Miéville, China

Nakladatel: Laser-books
Překlad: Milan Žáček
Obálka: Edward Miller
Redakce: Tomáš Jirkovský, Helena Šebestová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 520
Rozměr: 130 x 200
Provedení: paperback

Hluboko ve výzkumném křídle Muzea přírodních a historických věd je ukryt cenný exemplář, jenž se podaří objevit jen jednou za celá desetiletí: dokonalá a perfektně zachovalá obří oliheň. Ovšem ta zcela náhle a nevysvětlitelně mizí... Stopy oné krajně opovážlivé krádeže vedou hluboko do ponurého londýnského podsvětí mezi příslušníky rozmanitých kultů, falešné apoštoly a úkladné vrahy. Záhy se ukazuje, že neobvyklý tvor může být chápán nejen jako biologický vzorek nesmírné hodnoty, ale i jako ztělesnění temného boha, jenž má své zapřisáhlé stoupence. A lze ho využít i jako spoušť k nadcházející apokalypse. Blížícímu se konci světa se však do cesty postaví muzejní kurátor v doprovodu odpadlíka kultu, tedy pokud přežijí válku gangů, do níž se nevědomky zapletli... Román Kraken je samostatný příběh s mrazivě lovecraftovskou zápletkou od autora, jenž jako chameleón střídá žánry, aby pokaždé překvapil a uchvátil své věrné čtenáře.

359.00 Kč


sci-fi
- nové vydání -

Konec civilizace
/Brave New World/
Huxley, Aldous

Nakladatel: Maťa
Překlad: Josef Kostohryz, Stanislav Berounský
Obálka: Marek Naglmüller
Redakce: Lubor Maťa
Rok vydání: 2010
Počet stran: 200
Rozměr: 125 x 195
Provedení: hardback
Stav: nové vydání

Snad nejznámější kniha anglického autora a filosofa. Jedna z nejpozoruhodnějších knih science fiction tohoto století, jejíž děj se ve větších či menších detailech realizoval. Neveselé podobenství o civilizaci, která se pokusila hrát si na Boha a přetvořit k obrazu svému nejen přírodu, ale i lidskou duši. Ač napsaná v roce 1932, je stále aktuální i v době, kdy se klonování živých tvorů stává skutečností.

248.00 Kč


sci-fi
- nové vydání -

Kořist
/Prey/
Crichton, Michael

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Překlad: Richard Podaný
Obálka: Diana Delevová
Redakce: Martina Bekešová, David Dvořák
Rok vydání: 2010
Počet stran: 424
Rozměr: 130 x 205
Provedení: hardback
Stav: nové vydání

Futuristický román slavného, bohužel však už nežijícího amerického autora se zabývá možným vědeckým vývojem, který směřuje ke splývání informatiky, genetiky a především nanotechnologie. Ta počítá s tím, že v budoucnu bude možné vytvářet nesmírně malé stroje, jež změní náš svět k nepoznání. Jenže k nepoznání může znamenat jak k lepšímu, tak k horšímu, zvlášť pokud dojde k objevu, který neprovázela vědecká odpovědnost a který se, mírně řečeno, zvrtl – jako ve fiktivním příběhu softwarového odborníka Jacka Formana, jenž na vlastní kůži zjistí, jaké to je stát se kořistí roje nanočásteček. Pronásledovatel se totiž vyvíjí děsivým tempem, vymaňuje se z lidského područí a hrozí, že ovládne i člověka...

279.00 Kč


sci-fi
- nové vydání -

Kantos Hyperionu (recenze)
/Hyperion Cantos/
Simmons, Dan

Nakladatel: Laser-books
Překlad: Jan Pavlík, David Záleský, Tomáš Zábranský
Obálka: Gary Ruddell
Redakce: Tomáš Jirkovský, Helena Šebestová, Jan Vaněk jr.
Rok vydání: 2010
Počet stran: 904
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback
Stav: nové vydání

Ke kolonizovaným planetám pod správou Hegemonie Člověka se blíží mohutná invaze Vyvrženců, kdysi obyčejných lidí, nyní proměněných pro život v hlubinách vesmíru. Nadcházející válečný konflikt hodlají využít ke splnění vlastních cílů manipulativní umělé inteligence Technojádra, jež se vymkly veškeré kontrole.
V předvečer zkázy se sedm poutníků vydává na odlehlou planetu Hyperion k otevírajícím se Hrobkám času, tajemným artefaktům neznámé funkce, a na své pouti Mořem trav si vyprávějí podivuhodné příběhy. V cíli jejich dlouhé cesty je očekává smrtonosný Štír, legendární vraždící stroj, anděl smrti, jenž by mohl jednomu z nich splnit nejvroucnější přání, ačkoli ostatním patrně věnuje pouze krutou smrt.
Tam, kde se hroutí mocné vesmírné impérium, bývá však jen zřídkakdy vše, jak by se zprvu mohlo zdát. V pozadí dramatických událostí zuří mnohem důležitější bitva. Bitva o spásu lidské duše.

579.00 Kč


komiks

Jonah Hex: Tvář plná násilí (recenze)
/Jonah Hex: Face Full of Violence/
Gray, Justin - Palmiotti, Jimmy - Ross, Luke - …

Nakladatel: Comics Centrum
Překlad: Jan Kantůrek
Obálka: Luke Ross
Redakce: Václav Dort, Martin Trojan, Kamil Bernášek, Richard Klíčník
Rok vydání: 2010
Počet stran: 144
Rozměr: 160 x 240
Provedení: hardback

Pro některé byl hrdinou, pro jiné ničemou... ale kamkoliv přijel, lidé si šeptali jeho jméno. Vychován Apači, svého času voják Konfederace, nyní lovec hlav. Se svými prvními šesti westernovými příběhy přijíždí Jonah Hex.
Vydejte se na cestu s nejlepším lovcem hlav Divokého západu. Utkává se s chamtivostí, korupcí, pomstychtivostí a pouští se do nebezpečných soubojů. Sám zná jen jeden způsob spravedlnosti: rychlou kulku.
Když člověk ví, že v nebi pro něj není místo, pak by dobře udělal, kdyby se snažil co nejlépe vycházet s ďáblem. A tak si Jonah dal za úkol poslat na onen svět tolik hříšníků, kolik se jich jen do pekla vejde a nikdy se neohlížet zpět. Hex v mnohém připomíná postavu, kterou ztvárnil Clint Eastwood ve filmech Sergia Leoneho Clint. K tomuto dojmu přispívá i realistická kresba Luka Rosse.


399.00 Kč


horor

John Sinclair 457: Katův stůl
/John Sinclair 407: Am Tisch des Henkers/
Dark, Jason

Nakladatel: Moba
Překlad: Jana Povolná
Obálka: Vicente Ballestar
Redakce: Lucie Klusková
Rok vydání: 2010
Počet stran: 52
Rozměr: 155 x 225
Provedení: paperback

Neuvěřitelné a záhadné příběhy - vrchní inspektor Scotland Yardu John Sinclair svádí ať už sám, či i s pomocí svých přátel nerovný boj se zlem a nadpřirozenými silami.

37.00 Kč


komiks

Punisher MAX 2: Irská kuchyně
/Punisher MAX 2: Kitchen Irish/
Ennis, Garth - Fernandez, Leandro

Nakladatel: BB art, Crew
Překlad: Richard Podaný
Obálka: Tim Bradstreet
Redakce: Viktor Janiš, Hana Musilová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 144
Rozměr: 165 x 260
Provedení: paperback

Když vybuchne v baru v Hell's Kitchen bomba a zabije několik nevinných lidí, vyráží Frank Castle do boje hned proti několika soupeřícím gangům. Frank Castle není žádná měkota... ale momentálně proti němu stojí mnohem větší psychopati, experti na mučení, experti na bomby a ten nejdrsnější černoch z Dublinu. Každý proti každému a nikdo si nebere servítky.
Garth Ennis (Preacher, Hitman) nás opět bere na výlet do temných hlubin lidské duše, do světa gaunerů, úchylů, zrůd a šílenců... a o všem vypráví s humorem tak černým, že vedle něj vypadá asfalt jako holubička míru.
Tenhle komiks opravdu není pro slabé povahy!

Druhá kniha z dospělé punisherovské řady, volně navazující na knihu Punisher MAX 1: Na začátku, ve které se spíš než se superhrdiny potkává nelítostný mstitel s obyčejným, ale o to nebezpečnějším lidským zlem.

399.00 Kč


fantasy

Inkoustová krev
/Tintenblut/
Funke, Cornelia

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Překlad: Marta Urbanová
Obálka: Miro Hadinec
Redakce: Viola Lyčková, David Dvořák
Rok vydání: 2010
Počet stran: 648
Rozměr: 150 x 235
Provedení: hardback

Prašprstovi se začne stýskat a nechá se znovu přenést do Inkoustového světa. Jeho žák Farid však zůstane a upadne do rukou krutého Basty. Podaří se mu uprchnout, aby varoval rodinu knihaře Mortimera, jehož dceru Maggie miluje. S pomocí Maggie se chce dostat do Inkoustového světa a tam varovat a chránit svého pána Prašprsta. Proniknou tam však i jejich nepřátelé a plány Farida a Maggie jsou ohroženy.

369.00 Kč


fantasy
- nové vydání -

Inkoustové srdce
/Tintenherz/
Funke, Cornelia

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Překlad: Emílie Harantová
Obálka: Miro Hadinec
Redakce: Viola Lyčková, David Dvořák
Rok vydání: 2010
Počet stran: 400
Rozměr: 150 x 235
Provedení: hardback
Stav: nové vydání

Knihvazač Mortimer Folchart je milovníkem knížek a nadšenou čtenářkou je i jeho dcera Meggie. Mortimer má neobyčejný talent: když nahlas předčítá, zhmotní se postavy z příběhu v našem světě - avšak zároveň se někdo odtud ztratí. Tak kdysi zmizela v dobrodružné knize s názvem Inkoustové srdce Meggiina maminka... V domě Folcherových se objeví neznámý muž jménem Prašprst. Pro Meggie tak začíná dlouhá cesta plná překvapivých zvratů, která ji dovede až do doupěte hrdlořezů - postav z knížky Inkoustové srdce, kteří nyní žijí v reálném světě. Bude záležet na Meggie, jestli se podaří zvrátit jejich kruté záměry...

299.00 Kč


horor

Hrobka
Lovecraft, Howard Phillips

Nakladatel: Albatros Media - Plus
Překlad: Linda Bartošková, Věra Frydrychová, František Jungwirth, Renata Kolářová, Václav Kříž, Zdeněk Lyčka, Eva Marxová, Stanislava Menšíková, Petr Onufer, Michaela Ponocná
Obálka: František Štorm
Redakce: Jitka Cardová, Alexandra Horová, Lubormír Kuba
Rok vydání: 2010
Počet stran: 224
Rozměr: 135 x 205
Provedení: hardback

Za svého života byl Lovecraft znám jen úzkému okruhu přátel a milovníků originální strašidelné fantastiky. Dnes je považován za mistra strašidelné literatury ve všech jejích odstínech a za vizionáře literatury kosmického děsu, která odkrývá netušená tajemství naší mysli i minulosti, v níž dlí zlovolní démoni a nepochopitelné bytosti z hlubin času. Lovecraft svým dílem poskytl onen základní tvůrčí impulz, který provází desítky autorů a filmových tvůrců dodnes, jeho dílo se stalo kultem.
Souborné beletristické vydání Lovecraftova díla v nakladatelství Plus je pro všechny příznivce moderní literární fantastiky událostí mimořádného významu. Vychází ve čtyřech svazcích, osu tvoří chronologie vzniku jednotlivých povídek, každý svazek je doplněn poznámkami editora a zasvěceným doslovem.
Překladově se vydání opírá o odvážný editorský počin z první poloviny devadesátých let, kdy nakladatelství Zlatý kůň vydalo ve spolupráci s Českou speleologickou společností téměř celé Lovecraftovo dílo s ilustracemi Káji Saudka. První svazek Hrobka obsahuje 21 povídek, novel, črt a juvenilií, knihu uzavírá legendární stať Josefa Škvoreckého Podivný pán z Providence.

269.00 Kč


fantasy

Holomráz (recenze)
Kopřiva, Štěpán

Nakladatel: Crew
Obálka: David Hanzl
Redakce: Pavel Voňka
Rok vydání: 2010
Počet stran: 288
Rozměr: 110 x 180
Provedení: paperback

Wolrich je nemocnější kouzelník na světě. Absolvent Hexagonu, mág, který létá vzduchem, krotí draky, chrlí oheň a nechává mizet lidi lusknutím prstů.
A pokud tomu věříte, jste přesně takoví kořeni, za jaké vás Wolrich považuje.
Protože Wolrich je ve skutečnosti lhář, zloděj a podvodník. Do opravdového čaroděje má stejně daleko jako do ušlechtilého hrdiny.
Jenže i lhář, zloděj a podvodník se občas ocitne v situaci, která hrdinstvím nepříjemně zavání. Wolrichův svět je nebezpečné místo nabité zákeřnými barony, nemilosrdnými vládci podsvětí, sebezohavenými členy náboženských kultů, výkonnými katy, otravnými dětmi, kanibalistickými liliputány, podezřele přátelskými pedofily, zuřivě plenícími armádami a skutečnými kouzelníky, co vypadají jako somráci. V takovém světě se často stane, že i cynický hochštapler jako Wolrich má příležitost někoho zachránit. Někdy jednoho člověka - a někdy dokonce celou říši.
A nejhorší je, že kolikrát z toho ani nekoukají žádné prachy.

219.00 Kč


Harry Potter: Filmová kouzla
/Harry Potter: Film Wizardry/
Sibley, Brian

Nakladatel: Slovart
Překlad: Jana Hejná
Obálka: Warner Bros
Redakce: Petr Hejný
Rok vydání: 2010
Počet stran: 160
Rozměr: 240 x 285
Provedení: hardback

Reprezentativní obrazová publikace rozzáří úžasem všechny milovníky Harryho Pottera. Představuje nejzajímavější postupy tvorby ze všech filmových dílů o slavném čarodějnickém učni. Ukázky filmařských postupů, přiblížení až odhalení úžasných tajů, kouzel a triků, které ohromují diváky v kinech. Rozsáhlé fotografické dokumenty z příprav a natáčení jednotlivých filmů, zajímavé obrazové srovnání vývoje představitelů hlavních rolí od dětství až po aktuální současnost, osobní vyznání představitelů hlavních postav a tvůrců. Předvedení nejzajímavějších nápadů tvůrců od náčrtků po realizaci. Strhující proniknutí do tajů kouzel filmařského řemesla slavných režisérů, kteří byli také očarováni dílem J. K. Rowlingové.

799.00 Kč


komiks

Gaza: Poznámky pod čarou dějin
/Footnotes in Gaza/
Sacco, Joe

Nakladatel: BB art
Překlad: Viktor Janiš
Obálka: Joe Sacco
Redakce: Pavla Horáková, Petr Kučera
Rok vydání: 2010
Počet stran: 432
Rozměr: 195 x 260
Provedení: hardback

Když v roce 1956 zastřelili izraelští vojáci v Chánu Júnis a Rafahu bezmála čtyři sta lidí, šlo zdánlivě jen o poznámku pod čarou v dlouhé a krvavé historii izraelsko-palestinského konfliktu. Byl to chladnokrevný masakr, nebo jen hrozná chyba? Právě na to se padesát let poté Joe Sacco snaží přijít v rozhovorech s uprchlíky, vdovami i šejky. Jeho pátráním a historickými retrospektivami se ovšem prolíná současnost Gazy: druhá intifáda, islámští radikálové a bourání stovek palestinských domů v Rafahu.
Tak jako v Palestině a Bezpečné zóně Goražde se Saccovi i tentokrát podařilo objektivně přiblížit čtenáři jeden z nejtrpčích konfliktů našeho věku a kombinací orální historie, memoárů a komiksové reportáže zachytit tragédii v krystalicky čisté podobě.

590.00 Kč


komiks

Futurama: Dobrodružství
/Futurama: Adventures/
Rogers, Eric - Lloyd, James - Morse, Scott - …

Nakladatel: Jota
Překlad: Věra Petrášová
Obálka: Matt Groening
Redakce: Martina Sedlerová, Petr Kovář
Rok vydání: 2010
Počet stran: 144
Rozměr: 165 x 250
Provedení: paperback

Ještě šílenější, než jsme doufali!
Pokud jste již netrpělivě očekávali další eskapády nejoblíbenější doručovací společnosti, máme pro vás dobré zprávy vespolek! Všichni jsou tu, tentokrát dokonce v pěti epizodách, které nenechají váš mozek ani bránice zahálet. Jste fanoušky slavné trilogie X-Men? Pak se jistě rádi seznámíte s Benderinem a Profesorem F. Myslíte si, že Vánoce jsou svátky klidu a pohody? Chyba! Na Nový New York se chystá Robosanta Claus spolčený s Roboďáblem, kterým (jak jinak) pomáhá náš milý a touhou po alkoholu posedlý Bender. Zdá se vám Silvestr nudný? Pořiďte si profesorův Cokdybytor a mrkněte, jak se stal Zoidberg prezidentem Zeměkoule. Umíte se představit na místě Vladimíra Čecha v kdysi velmi oblíbené soutěži "Kdo chce být milionářem" krvelačného Morba? Ne? Pak si rozhodně musíte pořídit v pořadí již třetí díl komiksu Matta Groeninga, ještě vtipnější, bláznivější a inteligentnější než ty předcházející, třebaže se to už zdálo nemožné.

258.00 Kč


komiks

Frankenstein
/Frankenstein/
Shelley, Mary W. - Wagner, Lloyd S. - Kumar, Naresh

Nakladatel: Grada Publishing
Překlad: Sandra Votavová
Obálka: Naresh Kumar
Redakce: Šárka Kociánová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 72
Rozměr: 150 x 240
Provedení: paperback

Člověk má již odedávna moc vzít život, ale co se stane, když se naučí život darovat?
Mladého Viktora Frankensteina - dychtivého studenta přírodních věd - pronásleduje tato otázka natolik, až se z ní stane posedlost, a on veškeré své síly a schopnosti věnuje úsilí vdechnout život neživé hmotě. Díky impozantním znalostem chemie i dalších oborů začne sestavovat bytost z ukradených a porůznu shromážděných částí lidského těla.
Nakonec skutečně vytvoří a oživí muže, ale zavrhne ho pro jeho fyzickou odpudivost a děsivost. Časem netvor připraví pomstychtivé tažení proti svému stvořiteli - nedokáže se totiž smířit s tím, že navzdory tomu, že je bytostí obdařenou city i rozumem, má být odvržen a odsouzen k osamělé existenci. A tak začíná boj mezi tvůrcem a jeho výtvorem...
Světoznámý a mnohokrát zfilmovaný román anglické autorky Mary Shelleyové je tentokrát zpracován do podoby komiksu.

149.00 Kč


fantasy

Fantasy 2009: Vítězné povídky ze soutěže O nejlepší fantasy
Čierny, Egon (ed.)

Nakladatel: Klub Julese Vernea
Obálka: Leonard Elmore
Redakce: Egon Čierny
Rok vydání: 2010
Počet stran: 208
Rozměr: 145 x 210
Provedení: paperback

Sborník vítězných povídek ze soutěže O nejlepší fantasy 2009.

 

180.00 Kč

 


fantasy

Erilian, město čarodějů (recenze)
Janišová, Tereza

Nakladatel: Nakladatelství XYZ
Obálka: Petr Vyoral
Redakce: Marie Kšajtová, Pavel Dvořák
Rok vydání: 2010
Počet stran: 272
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

Erilian je mocné město, které řídí Velká rada čarodějů. Není jednoduché se stát jejím členem. Někteří se do Rady snaží dostat i za cenu zločinu. To ale hlavní hrdinka Kiara, vyrůstající u svého poručníka lorda Tesiana, zatím netuší. Stejně tak nezná pravdu o smrti svých rodičů...
S Kiarou se setkáváme ve chvíli, kdy nastupuje na Univerzitu magických věd jako studentka prvního ročníku. Od tohoto okamžiku je konce bezstarostnému dětství. Do jejího života vstupuje láska, zklamání a nečekané odhalení vlastní minulosti. To vše za pomoci všudypřítomných kouzel.

199.00 Kč


Encyklopedie komiksu v Československu 1945 - 1989
Ládek, Josef - Pavelka, Robert

Nakladatel: Nakladatelství XYZ
Obálka: Jakub Karman
Redakce: Petra Niederlová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 280
Rozměr: 195 x 260
Provedení: hardback

Autoři předkládají přehled o historii českého komiksu v letech 1945 - 1989, a toto stále značně nezřetelné místo v historii kreslených příběhů co nejvíce doplňují a obohacují. Především chtějí ukázat, že se tu nerodila jen díla poplatná režimu, tematicky slabá či obsahově špatná, nebo dokonce určená prakticky bez výjimky dětským čtenářům. Poukazují na tvorbu konkrétních autorů, jejichž jména by se rozhodně neměla zapomínat jen proto, že žili a tvořili v té či oné době. A často i za cenu osobního hrdinství, ze kterého neměli většinou vůbec žádný prospěch.
V prvním díle Encyklopedie komiksu se seznámíme s komiksy, které vycházely v časopise ABC.

399.00 Kč


Do světa na zkušenou čili O cestách tam a zase zpátky
Neubaurer, Zdeněk

Nakladatel: Straky na vrbě
Obálka: Barbara Śliwińska
Redakce: Michael Bronec
Rok vydání: 2010
Počet stran: 108
Rozměr: 115 x 195
Provedení: hardback

Knížka o zasvěcení četbou, o příbězích jako látce mýtu a povaze skutečnosti. O vzniku a vrstvách Tolkienova světa. O cestě k dospělosti, která neruší dětství...

Malá rukověť k trilogii J. R. R. Tolkiena Hobit, Pán prstenů, Silmarillion a k (ne)pohádkám.

170.00 Kč


komiks

Dilbert 2: Přineste mi hlavu poslíčka Willyho!
/Bring Me The Head Of Willy The Mailboy!/
Adams, Scott

Nakladatel: Crew
Překlad: Filip Škába
Obálka: Scott Adams
Redakce: Jiří Pavlovský, Jana Jůzlová
Rok vydání: 2010
Počet stran: 128
Rozměr: 210 x 230
Provedení: paperback

Dilbert je nejcitovanější, nejxeroxovanější a nejfaxovanější komiksový strip posledních dvaceti let. Pro ty, kteří celou tu dobu žili ve sklenici od majonézy: Dilbert je druh smolařského inženýra, který lze nejlépe pozorovat v kancelářských krychlích. Jeho jediný přítel, obrýlený pes Dogbert, má v plánu ovládnout planetu a z lidí udělat své otroky.
Dilbertův komiks je určen každému, kdo mívá pocit, že ho obklopují samí idioti. Rozhlédněte se kolem sebe a hned zjistíte, že je právě pro vás.

199.00 Kč


horor

Demonata
/Lord Loss/
Shan, Darren

Nakladatel: Albatros Media - CooBoo
Překlad: Richard Podaný
Obálka: Mel Grant
Redakce: Tereza Pecková, Alexandra Horová, Lubomír Kuba
Rok vydání: 2010
Počet stran: 216
Rozměr: 135 x 205
Provedení: hardback

Nová série úspěšného irského autora Darrena Shana, na kterou již nedočkavě čekají spousty fanoušků, je konečně tady!
Grubbs Grady je docela normální teenager - tedy dokud jednoho dne nezjistí, že na jeho rodině spočívá prastará kletba. A když se poprvé setká s Lordem Lítost a jeho ďábelskými nohsledy, zjistí tři zásadní věci:
- Svět je zvrácený...
- Magie existuje...
- Démoni jsou skuteční...
Doufá, že už nikdy znovu neprožije takovou strašlivou noc plnou smrti a temnoty. Ale plete se...

249.00 Kč


komiks

Dědečkové
Čech, Pavel

Nakladatel: Albatros Media - Albatros
Obálka: Pavel Čech
Redakce: Ondřej Müller, Arnoštka Svobodová
Rok vydání: 2011
Počet stran: 68
Rozměr: 240 x 325
Provedení: hardback

Tato knížka byla napsána na počest všech dědečků bývalých, současných i budoucích a v tomto ohledu je v rámci české literatury i českého komiksu unikátní. Autorem poetických a nápaditých komiksů je Pavel Čech – tajný člen Rychlých šípů, indián, rekordman v rozdělávání ohně třecími dřívky, bývalý hasič, otec dvou synů – a také malíř, spisovatel a jeden z nejvýraznějších domácích autorů komiksu.

349.00 Kč


sci-fi

Cesta na Drromm
Jílková, Cecílie

Nakladatel: Millennium Publishing
Obálka: Petr Táborský
Redakce: Zdeněk Rampas
Rok vydání: 2010
Počet stran: 204
Rozměr: 125 x 200
Provedení: hardback

Román z blízké budoucnosti, která vyřešila většinu problémů našeho dneška, ale život zde není snazší ani jednodušší.
Mladý hrdina Teodor ohrožený smrtelnou chorobou odlétá strávit zbytek svého vyměřeného času na nově objevenou planetu Drromm. Zde žije malá skupinka první generace osadníků, kteří svůj nový svět budují na odlišných zásadách, než jaké panují na Zemi, kterou oni ostatně nikdy nepoznali. V tomto prostředí, zdánlivě primitivnějším avšak s mnoha rysy utopie, kde zalidnění planety chápou všichni jako svůj prvotní úkol, zažívá Teodor doposud nepoznané.

279.00 Kč


fantasy

Brána Irkally (recenze)
/Brána Irkally/
Červenák, Juraj

Nakladatel: Brokilon
Překlad: Robert Pilch
Obálka: Michal Ivan
Redakce: Robert Pilch, Jiří Popiolek
Rok vydání: 2010
Počet stran: 392
Rozměr: 125 x 200
Provedení: hardback

Druhá část cyklu o protitureckých válkách v Uhersku, Sedmihradsku, Chorvatsku a Středomoří v letech 1660 - 1664.
Píše se rok 1662. Po dvou letech na tureckých galejích je z Kornela Báthoryho sotva stín muže, jímž kdysi byl. Zdá se, že bezejmenného otroka čeká už jen smrt. Během obléhání Kréty osmanskou flotilou se však Báthory znovu setkává s tureckým vzdělancem a cestovatelem Evliyou Čelebim.
Ten křesťanského rytíře a básníka vykoupí z otroctví a udělá z něj svého pobočníka na cestách. Na rozkaz samotného sultána má Čelebi doprovázet záhadného vezíra Kirmiziho Mustafu do odlehlých končin Sýrie a možná ještě dál, až k ruinám dávnověkých měst hluboko v poušti. Ať už je cílem vezírova tajného poslání cokoli, bude to nebezpečná pouť. Na Čelebiho, Báthoryho a ostatní číhají piráti, vzbouřenci, záhadní zabijáci, a možná i nepřátelé, jimž obyčejná zbraň neublíží...

368.00 Kč


sci-fi

Blázni z Hepteridy / Zájem galaxie
Souček, Ludvík

Nakladatel: Akcent
Obálka: Drahomíra Dohnalová
Redakce: Luboš Y. Koláček
Rok vydání: 2010
Počet stran: 328
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

Vědeckofantastická kniha Ludvíka Součka Blázni z Hepteridy vyšla poprvé roku 1974 na pokračování v časopise Letectví a kosmonautika (v sešitové edici Karavana pražského Albatrosu pak znovu až v letech 1980 a 1986, tedy po autorově smrti). Znalec sci-fi literatury Ondřej Neff je označuje za "vesmírnou operu", neboť je podle něj "vybavena náležitými rekvizitami, jako jsou mimogalaktické cesty mimoprostorem..."
Pravdou je, že literární zápletka Bláznů z Hepteridy je konglomerátem celé řady "záhadologických" oblastí, do nichž kdy autor ve svých výzkumech zabrousil: tajemné tibetské mnichy, jejich Shabhallu (Shampulah) i potenciální záhadné schopnosti (například "samozřejmost" čtení myšlenek) zde mísí s kosmologickými teoriemi černých i červích děr či dokonce "červotočivého vesmíru"; pradávné civilizace Harappy, Mohendžodara, Chetitů anebo Sumerů prolíná s bájnou archou Noemovou (obří sedmiveslice - hepterida) a jejím údajným přistáním na Araratu...
Jako první cíleně zaměřený literární soubor české sci-fi spatřil roku 1973 světlo světa Součkův Zájem galaxie. Cyklus dvanácti fantastických sci-fi povídek tehdy vyšel v edici 13 nakladatelství Mladá fronta. Jeho náměty čerpají převážně z historie. Souček se v nich zamýšlí i nad "základní dänikenovskou otázkou", zda naši Zemi náhodou, v průběhu věků, nenavštívili mimozemšťané. Nechybí ani autorovo oblíbené cestování časem.

289.00 Kč


horor

Black Hills
/Black Hills/
Simmons, Dan

Nakladatel: Plejáda publishing
Překlad: Zdeňka Vaníčková
Obálka: Martin Zhouf
Redakce: Jana Novotný, Martin Zhouf
Rok vydání: 2010
Počet stran: 464
Rozměr: 150 x 210
Provedení: hardback

Ve svém nejnovějším románu nás Dan Simmons, autor úspěšných titulů Terror a Drood, zavádí mezi americké indiány. Ústřední postavou je Paha Sapa, příslušník kmene Lakotů. Roku 1876, když byl ještě malý chlapec, do něj po bitvě u Little Big Hornu vstoupil duch padlého generála Custera. Paha Sapa je tak "odsouzen" k tomu, že musí chtě nechtě naslouchat jeho myšlenkám a vzpomínkám, jež jsou často velmi intimního rázu. Hlavní protagonista knihy se však vyznačuje ještě jednou zvláštností - dokáže nahlédnout do minulosti i budoucnosti některých lidí, jichž se dotkne.
Příběh románu se odehrává mezi lety 1876 až 1936. Během této doby sledujeme Paha Sapovu životní pouť od dětství až po stáří, kdy pracuje na stavbě pomníku Mount Rushmore. Ten má mít podobu tváří čtyř význačných amerických prezidentů vytesaných do žulové skály. Paha Sapa však při budování tohoto monumentu spřádá tajné, ryze osobní plány...
Jak už bývá u Dana Simmonse zvykem, také v této knize kombinuje fikci a historická fakta. Spolu s postavami románu se zúčastníme mnoha pozoruhodných událostí z amerických dějin, jako jsou Světová výstava v Chicagu, pořádaná roku 1893, či stavba slavného Brooklynského mostu. Dostaneme také možnost nahlédnout do fascinujícího života indiánů a poznat jejich zvyky i bohatou mytologii.
Román Black Hills je napsán velmi poutavě a díky své neobyčejné pestrosti a skvěle prokresleným postavám představuje jedinečný čtenářský zážitek.

349.00 Kč


sci-fi

Agent X-Hawk 01: Hitman
Žamboch, Miroslav

Nakladatel: Triton
Obálka: Petr Vyoral
Redakce: Milena Matějková, Zuzana Kupková
Rok vydání: 2010
Počet stran: 144
Rozměr: 125 x 185
Provedení: paperback

X-Hawk je krutý pán, krutý vládce a loajalitu svých bojovníků si dokáže vynutit do slova a do písmene až za hrob. Framon Dotchi, bojovník klanu, který prohrál ve válce s Kováři Rovnováhy, je jedním z mnoha v jeho službách. Zkušený klanový válečník dostává jednoduchý úkol - vražedným útokem má narušit hladký chod mašinérie Kovářů tak, aby X-Hawk měl čas provést tajnou citlivou operaci. Dotchi má odstřelovací pušku, úkol a hledá správný cíl. Proti Agentuře ve jméně svého klanu bojoval několik let, ale přesto se mu nechce pro nového děsivého šéfa zabíjet civilisty. X-Hawk ale selhání netoleruje. Musí zabít, nebo se jeho duše rozpadne v pekle stvořeném největším z čarodějů. Sám proti všem.

139.00 Kč

Komentáře

Hezké, dlouhé, ale neúplné :) Z toho, čím se zabývám já, chybí Fabianovo "Živého mě nedostanou!" a vázaný Sapkowského "Zaklínač VI - Věž vlaštovky" :)

... a to není jediné, prošel jsem si celou zásilku a chybí mi toho z půlky prosince víc. Doplním s nejnovější várkou během tohoto týdne. A děkuji.

Přidat komentář