RECENZE: Frank Miller, Sin City 5 - Rodinný hodnoty

Článek od: Martin Stručovský - 23.08.2010

Rodina nade vše

Rodina. Zcela obyčejné slovo, které má ale velmi důležitý význam. Rodina je pro každého člověka důležitá. Vždyť pokaždé, když jde do tuhého, ke komu se obracíme? K rodině. Jenže svou famílii nemají jen obyčejní lidé, ale i mafiáni a gangsteři. A pro ně hraje tohle slovo obzvlášť důležitou roli, protože když někdo ublíží některému ze členů, a teď je úplně jedno, zda se jedná o zmlácení, anebo nedej bože vraždu, nezná rodina slitování a dotyčný musí za svůj čin zaplatit.

Za chyby se platí

Skopčák Bruno se živil jako profesionální čistič – zabíjel nežádoucí lidi. Při jedné šichtě se zbavil nepohodlného chlápka, který si právě užíval s mladou holkou. Jelikož patřil k profíkům, oddělal i krasotinku, aby ho neobtěžovala policie. A to byla chyba, protože dívka nebyla žádnou levnou courou z ulice, ale milovaná neteř mafiánského bosse Giocca Magliozziho, který to rozhodně nemůže nechat jen tak, a začne po vrahovi pátrat. A brzy ho najde, a pošle poskoky nechat vykonat vendetu, což nemá za následek nic jiného než další vendetu.

Čas pro Dwighta a Miho

O den později přijíždí na místo činu Dwight (těm, kteří mají děravou paměť, připomenu, že se jedná o hlavního hrdinu Velké tučné zabijačky), a začne se vyptávat na události týkající se mordu. Z nikoho nic nedostane, až potká starší prostitutku, které kupuje jedno pití za druhým, zatímco ona vypráví o krveprolití. Netrvá dlouho a Dwight si dá dvě a dvě dohromady. Jak brzy zjistíte, nestal se z něj soukromý detektiv, ale přijel sem vyřešit jednu nepěknou záležitost. Naštěstí s sebou má kromě nabité bouchačky také Miho, jejíž meče jsou vždy nabroušené.

Po páté vzhůru do Sin City

Zcela jednoduchý příběh tentokrát obsahuje úžasnou pointu, a autor má tak poprvé před čtenářem náskok alespoň o dva kroky, takže vás pak konec pošle do kolen a budete si ťukat na čelo, když zjistíte, o co tu celou dobu šlo.

I v páté části pak Miller opět těží z podmanivé atmosféry drsné školy a filmů noir. Jenže tentokrát mi přišlo, že kresba je na úkor skvělé pointy o kapku horší, než tomu je u předchozích dílů. Postavy se mi totiž nezdály tak perfektně vyobrazené, což se projeví především na obličejích – konkrétně Dwightovi a Miho.

Jinak se komiksu nedá prakticky nic vytknout. Jedná se o další porci zábavy, v níž tentokrát převládá Miller scenárista nad Millerem kreslířem, ale jak říkám, díky oné pointě mu rádi odpustíte a vychutnáte si tak další jízdu Městem hříchu. Už jen kvůli důležité informaci: Rodina nade vše.

Český rozhlas - Radio Wave

Sin City - Město Hříchu 5 - Rodinný Hodnoty /Sin City 5 - Family Values/
Miller, Frank