RECENZE: Miroslav Žamboch, Vincent Vega - JFK 22

Článek od: pagi - 04.07.2010

Miguel žije na paralelním Divokém Západě - na farmě na pomezí indiánské rezervace a civilizace - dost divoké, ale přece jenom civilizace, čehož jsou důkazem střelné zbraně a pozemkové podvody. Rančer Hartog chce získat jeho půdu, ale Miguel je tvrdý oříšek, nelze jej rozlousknout, možná však půjde rozdrtit. Do rozhořívající se rančerské války dorazí Vincent Vega s úkolem od Agentury. Velmi nepříjemným úkolem, ale zároveň tím plní slib, který dal umírajícímu Miguelovu otci, když ho kdysi dávno po divoké honičce dostihl a zabil.

Karty jsou tak, zdá se, rozdány. Jenže je tu několik žolíků a i Vincent má leccos ukrytého v rukávech a pod svojí vestou. A tak se rozbíhá navýsost dobrodružný příběh takového ražení, na jaké jsme od Mirka Žambocha zvyklí. Intriky a boj muže proti muži - či spíše mužům, protože to je boj malé skupinky s přesilou (a hádejte, ke komu se VV přidal!) se závěrečným finále, které vyřeší vše, co v tomto Johnaprostém díle JFK k vyřešení bylo.

Jediné, co mi na příběhu vadilo, byla výzbrojní gradace, syndrom větší poloviny série. Jako by autoři - a Mirek v tom rovněž do určité míry pokračuje - potřebovali překročit své předchůdce v přesile nepřátel a v použité ničivé síle. K Mirkově cti nutno dodat, že technologickou šroubovici, v jejímž roztáčení se mnozí autoři JFK tak vyžívají,  vrátil o několik závitů zpět, a technická převaha, kterou vybavil svého hrdinu, vybočovala pouze z rámce vzorového světa tohoto příběhu, ale byla postavena na jeho výrobních možnostech, jinak by tomu ani Maurbyho efekt nedovolil.

Miroslav Žamboch: Vincent Vega - JFK 22
obálka: Tomáš „sketchbook“ Jedno
Triton & EF, 2009