Jedním tweetem – září 2021

Článek od: Jan Křeček - 01.09.2022

Některé věci se nemění. 1. září začíná školní rok, lidé se žení a vdávají, čas od času zemře nějaká slavná osobnost, těšíme se na -doplňlibovolnýfilm-, jakkoliv loni to byl Matrix, hrajeme počítačové a jiné hry, čteme knihy a chodíme k volbám. Nejvíc mě překvapilo, že jsem se těšil na divadelní představení Drama v kostce v pražské Ypsilonce, které loni pro nemoc zrušili, takže jsme je se studentstvem neviděli. Nepřekvapuje mě to těšení. Překvapuje mě, že se těším znovu. Tentokrát bychom měli – opět se studenty, opět během maturitní exkurze do Prahy – Ypsilonku navštívit 6. října. Držte palce, ať nám to tentokrát nezruší. A teď už naše září loňského roku:

1.9.2021
První školní den. Hádám, že ti školáčci ze ZŠ a MŠ Merhautova si to, že je navštívil pan prezident, budou pamatovat. Jak na to budou vzpomínat, to se raději neptám.

2.9.2021
Zase hrr na film. Tentokrát Shang-Chi. Je to trochu něco jiného než obvyklá Marvelovka, ale v zásadě je to prostě zadek nakopávající hrdina s rodinnými problémy.

3.9.2021
První školní týden je úspěšně za námi. Můj úspěch je ten, že jsem dostala hafo práce navíc a mám vyřvané hlasivky.

4.9.2021
Jak je to v Čechách s Uber Eats? Tady v New Havenu to vozí samé podivné existence. :) Poslední jídlo mi přivezl člověk, kterej tak smrděl trávou, že jen v jeho přítomnosti mi vyschlo v ústech…

5.9.2021
Dva víkendy, dvě svatby. Třetí za 14 dní. Nějak se s tím roztrhl pytel!

6.9.2021
Prázdniny jsou pryč, ale Šťastné pondělí je zpět!

7.9.2021
Jestli se u mě Jean-Paul Belmondo něčím zapsal, tak komedií Muž z Acapulca. Dodnes v ní nacházím nové a nové odkazy a skryté narážky a skvěle se bavím. Repose en paix, Le Magnifique…

8.9.2021
Organizovat školní zájezd do Anglie v současné době je trochu jako přecházet řeku po krokodýlích hřbetech. A vysvětlovat rodičům, že ano, opravdu chceme, aby jeli pouze očkovaní, je někdy ještě horší…

9.9.2021
Matrix Matrix Matrixmatrix matrixmatrixmatrix MATRIX!

10.9.2021
Dobře, teď trochu srozumitelně. Matrix trailer je hrozně kulervoucí, ale Keanu Reeves v něm vypadá prostě jako John Wick. Myslím, že oba filmy spadají pod stejný universe – Neo právě zjistil, že jeho pes není skutečný.

11.9.2021
-

12.9.2021
Když nevyprávíme svět, neznáme svět. Ta věta z Vyprávění U. K. Le Guinové se mi pořád vrací. Vysvětluje toho strašně moc.

13.9.2021
Dnes je to 700 let, co (nejspíše) zemřel Dante. Je mu věnován letošní festival Den poezie, jehož téma je Božská komedie, a při té příležitosti se sluší připomenout, že mnohé fantastické knihy by neexistovaly, nebýt Danteho. Třeba Kulhánkova Vyhlídka na věčnost.

14.9.2021
-

15.9.2021
Poslouchám Quest na rádiu Wave, čekám na lidi na volejbal, pojídám drobenkovou tvarohovou buchtu a zapíjím to rumem. Jestli v tom není nějaká životní symbolika…

16.9.2021
Minulý týden se fanoušci God of War rozčilovali nad novým Thorem. Musím říct, že je to ten nejlepší Thor, kterého jsem kdy viděla.

17.9.2021
Nevím, čím to je, že vždycky všechny akce padnou na jedno datum. Třeba zítra jich mám pět a všechny v jiném koutu a čase republiky.

18.9.2021
@Fbeyeee dnes postoval nějaké ta videa z ruských voleb a je to tak absurdní, až člověk propadá ambivalentnímu smíchopláči. Tohle nemůže brát ani ten největší zastánce tamního režimu, jak moc je to trapné. Proč tam ty volby vůbec mají?

19.9.2021
Třetí svatba za poslední čtyři týdny. Hádám, že je to věkem a je to všechno fajn, ale na chvíli stačilo, rád bych i nějaký volnější víkend!

20.9.2021
Za tři týdny bude po volbách. Co bude viset na místech všech těch billboardů a plakátů? A přijde nový lockdown?

21.9.2021
Zvykli jsme si s dětmi večer dát pár her Ultimate Chicken Horse ... to je taková blbost, ale tak moc zábavná! :)

22.9.2021
Sobota, 20. července 2024; Minulou noc se mi znovu zdál sen, který se mi vrací často. (Octavia E. Butlerová: Podobenství o rozsévači, první věta)

23.9.2021
Začal Svět knihy. Knižní festivaly jsou skvělé. Ta vůně, tolik stejně smýšlících lidí, tolik utrácení!

24.9.2021
Pro nepražského je vždycky nejtěžší zjistit, kudy kam v Praze MHDčkem.

25.9.2021
-

26.9.2021
Gorgiás: Nic není. Pokud něco je, nemůžeme to poznat. Pokud to lze poznat, nemůžeme to sdělit. Možná to tak nevypadá, ale píšu recenzi na Piranesi.

27.9.2021
Skončil Svět knihy, kde jsem nebyl. Ale mnozí kamarádi a známí tam byli a vypadali dost nadšeně z toho, že se zase něco koná. Snad to tak bude i pokračovat, čísla jsou celkem slibná.

28.9.2021
-

29.9.2021
Jedu s maturanty na exkurzi do Prahy. Snad to bude fantastické – a ne moc sci-fi. Ale hlavně: v pátek jdu na Drama v kostce v Ypsilonce, to je velmi fantastické divadlo. Všichni na to běžte!

30.9.2021
Město je plné volebních stánků. O některých stranách jsem ani nikdy neslyšela.

Přidat komentář