RECENZE: Nisioisin - Cugumi Óba: Death Note (Zápisník smrti): Další zápisky - případ losangeleské sériové vraždy B.B.

Článek od: Ivet Křenková - 02.12.2020

Tajemný detektiv L prý nikdy nebere případy, ve kterých figuruje méně než 10 obětí nebo jde o méně než milion dolarů. Co ho tedy přimělo zabývat se případem, který ani zdaleka nedosahoval takových čísel?

Pokoje zamčené zevnitř, 3 mrtví, slaměné panenky přibité na stěnách pokojů, ve kterých ležely oběti a po vrahovi žádné stopy. Policie je bezradná a k řešení sériových vražd se (i přes své pravidlo) dostává světová detektivní jednička L. Samozřejmě nepracuje sám, rozhodne se požádat o pomoc vyšetřovatelku FBI Naomi Misoru, která je zrovna v práci mimo službu.

Naomi souhlasí, i když z pátrání na vlastní pěst moc nadšená není. Aby dokázala přijít na něco, co policie opomenula, vydává se na místo první vraždy. Vrah po sobě očividně rád nechává složité hádanky a hrozí velká pravděpodobnost, že v případu, který se později stane známým pod názvem „Případ losangeleské sériové vraždy B.B.”, přibude další oběť. Hned v domě první oběti se Naomi za poněkud bizarních událostí setkává s Rue Rjúzakim, který o sobě tvrdí, že je také detektiv a L trvá na tom, aby vyšetřovatelka s tajemným mužem spolupracovala. Naomi tráví s Rjúzakim v následujících dnech spoustu času a i když si pomalu zvyká na podivný způsob, jakým údajný detektiv pracuje, pořád jí něco nesedí. I když se jim společně daří hádanky luštit, až později Naomi zjistí, že opomenula to zásadní.

Nenechte se zmást, tato prodloužená jízda s postavami z Death Note není manga! Jde o tzv. light novel, která se odehrává ještě předtím, než se na scéně objeví známý vrah Kira, úhlavní nepřítel L. Příběh vypráví postava, kterou určitě znáte, pokud se orientujete ve světě Death Note, obvykle v ději postupuje chronologicky a občas vloží nějakou svou poznámku.

Ač nejde o mangu, formát knížky je velikostně podobný, písmena jsou velká a stránky naopak malé, takže čtení uběhne poměrně rychle. Styl vyprávění je zajímavý a poutavý, příběh hezky odsýpá a je plný napětí, humoru i malých nenápadných nápověd, které se týkají dalšího děje.

Rozhodně si knížku užijete daleko více, pokud Death Note alespoň trochu znáte a s postavami se nesetkáváte poprvé. Díky tomu si totiž dosyta vychutnáte vtipné momenty a scény, u kterých se budete smát nahlas. Dočista u toho zapomenete na fakt, že myšlenky vraha jsou poněkud složité a jeho hádanky až moc spletité. Několikrát je totiž zmíněno, že vrah na sebe chce upoutat pozornost, ale jeho kostrbaté nápovědy tomu tolik nenasvědčují.

I když na vás v knížce nečeká tolik akce ani nadpřirozena a vše se detailně točí jen kolem vyšetřování, rozhodně to není nuda. Rozuzlení je překvapivé a uspokojivě vysvětlené, může se dostavit i „WOW efekt”. Pokud jste navíc v týmu L a Kira vás v klasickém Death Note spíš vytáčí, četbou Dalších zápisků si od něj rozhodně odpočinete.

Death Note – Zápisník smrti: Další zápisky – případ losangeleské sériové vraždy B.B.
Scénář: NISIOISIN, Cugumi Óba
Kresba: Takeši Obata