RECENZE: Sergej Lukjaněnko, Šestá hlídka

Článek od: Renata Staurovská - 03.11.2017

Že Poslední hlídka nebyla ve skutečnosti poslední, to už fanoušci Lukjaněnkovy série dávno ví. Ovšem ani hlídka Nová, která u nás vyšla šest let po ní, konec tohoto knižního cyklu nepředstavuje. Letos jsme se dočkali překladu Šesté hlídky, v pořadí již sedmého díla ze světa Jiných. Opět se v ní setkáme se světlým mágem Antonem, jeho ženou Světlanou a dcerou Naďou, která už pomalu dorůstá do puberty. Nechybí ani šéfové Denní a Noční hlídky a spousta dalších známých postav z předchozích dílů. A i když se po poslední knize mohlo zdát, že šero již odhalilo snad všechna svá tajemství, Šestá hlídka přesvědčí čtenáře o opaku.

Všichni věštci a proroci, temní i světlí, vyřknou stejné proroctví a z nejhlubších hlubin šera přichází Dvojjediný, prastarý bůh, jehož úkolem je znovu nastolit rovnováhu mezi silami světla a tmy. A to tím nejradikálnějším možným způsobem – Jiní nebo lidé, všichni musí zemřít kvůli porušení dávné dohody. Opět je na Antonovi, aby ochránil svoji rodinu a spolu s ní všechno živé na tomto světě, a za pomoci svých dávných přátel i nepřátel přišel na způsob, jak předejít naplnění tohoto krvavého proroctví.

Šestá hlídka nasazuje vražedné tempo od samotného začátku a čtenáři krůček po krůčku spolu s Antonem postupně odhalují pravý význam vyřčeného proroctví, a tedy i toho, co je Dvojjediný vlastně zač. Jediný způsob, jak může světlý mág tohoto boha stvořeného šerem zastavit, je znovu sestavit Šestou hlídku. Ta už kdysi svolána byla, veškeré informace o ní jsou ale nenávratně ztraceny nebo vůbec neexistují…

Tajemné stvoření z hlubin šera, ohrožení Antonovy rodiny, krvavé proroctví a pátrání po tom, jak předejít jeho naplnění… Že je vám to trochu povědomé? Není divu. V Nové hlídce se řešilo přesně to samé. Rozhodně se tím ale nenechte odradit – i přes podobné principy je příběh Šesté hlídky poutavý, originální a hlavně nepředvídatelný. A co se samotného konce týče… Pokud je to opravdu už poslední kniha z hlídkové série, pak její zakončení je vskutku geniální.

Fanouškům hlídek tedy Lukjaněnkovu nejnovější knihu jednoznačně doporučujeme, ani v nejmenším nezaostává za svými předchůdci. Pokud se však chystáte to světa Jiných poprvé, pak určitě sáhněte po prvním díle a pokračujte pěkně chronologicky, jinak se v ději Šesté hlídky budete poměrně dost ztrácet.

Šestá hlídka

Autor: Sergej Vasiljevič Lukjaněnko
Nakladatelství: Argo, Triton