RECENZE: Petr Heteša, Infico

Článek od: veronikamah - 16.01.2017

Petr, teda pardon, Larry Connelly, je kabrňák. Takový ten prototyp alfa samce, který dokáže ocenit ženské pohlaví. Zejména v posteli. Případně v kuchyni. Jen ať se ta ženská hlavně nemotá do věcí, o kterých nic neví. Ty v Larryho mysli znamenají jakoukoli pracovní činnost, která nějak nesouvisí s nehty, vlasy a prodejem velice úzké skupiny věcí (banány by snad dámy mohly zvládnout). Určitě si tedy živě dokážete představit jeho zděšení, když zjistil, že hlavním operativcem na jeho super tajné nelegální vládní misi je ženská.

Larry totiž není jen tak nějaký obyčejný macho. Larry je agentem Národní bezpečnostní agentury, zkráceně NSA, zařazeným do programu Infico. O tom, že je Infico přísně utajované, se snad ani netřeba zmiňovat. Přece jenom bioware, který umožňuje přenést jednoho člověka do hlavy jiného bez jeho vědomí a následně ho i třeba ovládat. To není informace, o které chcete, aby se všeobecně vědělo. Zvláště, pokud zjistíte, že NSA, a potažmo i vláda, je infiltrována čínskou rozvědkou. A tu je třeba odhalit. Co se bude dít dále, si snadno domyslíte.

Larry jakožto agent, který si jako jeden z mála prošel testy na program Infico, je vybrán jako vhodný adept pro přenos do jedné ze spojek čínské rozvědky, aby organizaci rozkryli a nejlépe rozbili. To, že tento úkol byl původně svěřen jeho kolegyni, je důležitý detail. Stejně jako zabití této konkrétní kolegyně dva dny před plánovaným přenosem Číňany. Larry je tedy náhradník. A jako takový, s přihlédnutím na krizovou situaci, nemůže moc protestovat. Ani když mu oznámí, že ho přenesou do ženského těla, kdy technicky přenos bude zajišťovat žena. Díky bohu, že do toho neměl co kecat. Jinak bychom přišli o skvělý příběh.

Není pochyb o tom, že Petr Heteša je na české scéně stálicí, u které se někteří z nás třepou na jakýkoli zlomek textu hozený naším směrem. Takže postupné odsouvání vydání Infica z původně plánovaného července na prosinec byl očistec. Čekání se ovšem, jak už je zvykem, vyplatilo. Už jen samotná zápletka postavená na tom, že se 1000% šovinista dostane do těla mladé studentky architektury, zaručovala dobrou zábavu. Je pravda, že místy mě to, jako zástupkyni ženského pohlaví, trochu cukalo, jít to mistrovi vysvětlit. Osobně. Ručně. Budeme ale předpokládat, že nebylo autorovým cílem nikoho urazit, ale hlavně pobavit. A to se mu povedlo. Nicméně by mě zajímalo, kde načerpal tak přesné a podrobné vědomosti o některých ženských strastech a problémech…

Infico je nářez dobře mířených hlášek, absurdních situací, které vznikají hlavně z toho, že je Larry doslova uvězněn v ženském těle, a spousty akce. Lehká erotika nesmí chybět. Nemusíte se však bát, nic divoce explicitního, co je lépe číst ve skrytu, pod peřinou a s baterkou, na vás ze stránek knihy nevyskočí. A co byste upřímně čekali, když je Larry v těle mladé holky a ona o něm neví.

Petr Heteša ani v posledním románu Infico zcela neopouští svůj oblíbený žánr kyberpunku. Tentokráte nám ho servíruje s příchutí špionážního thrilleru.

Co více říct, než je to dobré. Sakra dobré. Heteša znovu a zase dokazuje, že umí napsat akční, zábavný, a tak trochu jiný příběh bez šedo-odstínovských sexuálních scén a průměrného počtu 100 vystřelených mozků na stránku (ne ale abyste si zase mysleli, že mrtvol je tam nula). Jen kdyby se pro příště vyhnul nešvaru, kterým trpí hodně autorů - pro dramatický efekt natahovat děj. Zbytečně. Není to dramatické, ale spíše nudné. Kdyby Infico mělo o 50 stránek méně, vyhodilo by ze druhého místa mého žebříčku román Ruská ruleta. Takhle si ho stále drží.

P.S. pro autora - ta šňůrka je opravdu peklo :)

Infico
Petr Heteša