Novinky z nakladatelství Crew

Článek od: Redakce - 17.06.2016

Crwecon přinesl řadu komiksových novinek. 

Sandman: Předehra
Po celém vesmíru je znám pod bezpočtem jmen. Kdekoliv existuje život, on a jeho šest nestárnoucích sourozenců usměrňují síly, které ho utvářejí. Je Sen z rodu Věčných. Píše se rok 1915. A vesmír má skončit.
Po pětadvaceti letech od vydání prvního sešitu se vrací zachmuřený hrdiny v zbrusu novém příběhu! Příběhu, který předchází událostem první knihy a ve kterém musí Sandman zjistit, kdo zabil jeden z jeho aspektů... a taky zabránit konci vesmíru. A co horšího – musí se setkat se svými rodiči!

Překlad Viktor Janiš, kniha obsahuje 224 barevných stran, ukázky:
http://www.crew.cz/galerie-detail.php?id_galerie=1006&pr=160616
Další bližší informace naleznete na stránkách nakladatelství Crew:
http://www.crew.cz/vydali-jsme-detail.php?id=796&pro=d&pr160616

 

Batman: Rok nula – Temné město
Superpadoušský hádankář Riddler způsobil výpadek proudu, zhasl všechna světla v Gothamu a je jen otázkou času, než se pod rouškou nekončící tmy rozhodnou jednat i další kriminální živly. Batman a Jim Gordon jsou okolnostmi přinuceni spolupracovat, aby Gotham zachránili nejen před Riddlerovými zvrácenými hříčkami, ale i před mnohem nenápadnějším, avšak stejně smrtícím nepřítelem - mužem přezdívaným Doktor Smrt.

Překlad Martin Antonín, kniha obsahuje 256 barevných stran, ukázky:
http://www.crew.cz/galerie-detail.php?id_galerie=1010&pr=160616
Další bližší informace naleznete na stránkách nakladatelství Crew:
http://www.crew.cz/vydali-jsme-detail.php?id=800&pro=d&pr160616

Fax ze Sarajeva

Joe Kubert

 

Legendární komiks ze zatím poslední evropské války. Píše se rok 1992 a z okupovaného Sarajeva posílá vydavatel Ervin Rustemagić faxové zprávy svým komiksovým přátelům a kolegům po celém světě... včetně svého klienta Joea Kuberta. Posílá zprávy z bojiště a žádá o pomoc při záchraně své rodiny. Tyto faxy se později staly základem intenzivního příběhu přežívání obyčejného člověka ve válečné zóně – v podání neoddiskutovatelné komiksové legendy!

„Málokdy se stane, že bychom se znali přímo s komiksovou postavou,“ říká vydavatel Petr Litoš z nakladatelství Crew“. „V případě Faxu ze Sarajeva se nám to povedlo. S hrdinou tohohle slavného komiksu, Ervinem Rustemagićem, jsme spolupracovali při zahraničních vydáních Nitra i Děsivých radostí. Tenhle komiksový vydavatel, majitel nakladatelství SAF, uvízl během válečného konfliktu i s rodinou uprostřed Sarajeva a zoufale se odtamtud snažil dostat. Během té tragické doby a ustavičných bojů o život posílal svým přátelům zprávy s informacemi a prosbami o pomoc. A legendární Joe Kubert, jeden z adresátů, se později rozhodl na základě těchto faxů z okupovaného města stvořit komiks.“

Fax ze Sarajeva vydala Crew hned z několika důvodů. Jedním z nich je sám kreslíř Joe Kubert, který skutečně patří mezi největší ikony komiksu vůbec a u nás zatím nedostal zasloužený prostor. Je to tvůrce, který má za sebou jak práci na ikonických hrdinech (Tarzan, Punisher), válečných příbězích (Sgt. Rock, America at War, Dong Xoai – Vietnam 1965), tak na příbězích s vážným tématem, obvykle čerpajících z jeho židovského původu (Jew Gangster, Yossel). Joe Kubert ohromil svým dynamickým a emocemi nabitým stylem – a dokonce se stal zakladatelem jedné z prvních škol učících komiksovou kresbu! Takže vydáním tohohle komiksu mu i my vzdáváme svůj hold.

Druhým důvodem, proč Crew po komiksu sáhla, je stále aktuální téma. Když si člověk uvědomí, že zatímco my tady jsme řešili prkotiny, někde o kus dál docházelo k šíleným masakrům, při kterých běhá mráz po zádech. Zároveň se v knize objevují dnes aktuální témata přistěhovalectví i muslimů... ovšem brána z dost jiného úhlu.

A samozřejmě, především je tu intenzivní příběh. Nedělá si nárok na objektivitu, je to válka z pohledu člověka, kterého postupně připravuje o všechno. Pomalý přesun z toho „ono se to nějak přežene“ do situace, kdy si člověk už ani nedokáže představit, že by mohl někdy ještě normálně existovat. Příběh plný děsivých a tragikomických detailů.
Noviny The Washington Times označily Fax ze Sarajeva za nejlepší komiks roku. Kromě toho toto dílo získalo cenu Dona Thompsona, cenu Harvey za nejlepší původní komiks a také Eisnera za nejlepší nový komiks – prostě všechny nejdůležitější komiksové ceny.

Ale stejně je ze všeho nejdůležitější, že je to skvělý a strhující komiks.

Další bližší informace naleznete na stránkách nakladatelství Crew: 

http://www.crew.cz/vydali-jsme-detail.php?id=799&pro=d

Ukázky: 

http://www.crew.cz/galerie-detail.php?id_galerie=1009

Přidat komentář