RECENZE: Pevnost 3/16

Článek od: Matyáš Pařátek - 17.03.2016

Protože je březen, máte být za kamny se Sardenem a můžete si k tomu přibrat i časopis Pevnost. Než Jarní panna definitivně vyrve otěže vlády flákající se Ledové královně, můžete se připravit na premiéru Batman v Superman, úsvit spravedlnosti. Pokocháte se pohledem na ústřední trio filmu. Ne nezapomněl jsem počítat, jen se na obálce skví (a zastiňuje ty dva kohouty z jednoho smetiště) také Wonder Woman. Takže si počtete  v hlavním tématu čísla o supermanských a batmaních slastech a strastech.

Film vás pozve do kina (taky kam jinam, že?), třeba na Deadpoola z recenzního pera Josefa Horkého nebo v článku na film Bohové Egypta, nejnovější to pokus americké filmové provenience o výlet do dávné historie. Pokud jste spíše televizní maniaci, nepřehlédněte články o znovuzrození kultovní série Akta X podesáté ani informace o tom, jak se věci mají ve Hře o trůny s dalším pokračováním souboje psané a televizní verze.

A jen tak uprostřed (místo na okraj) Verbalova 18+ filmová rubrika stále zůstává, ať už si o ní myslíte cokoli. Osobně jí přeskakuju a podívám se jen jedním očkem, abych zjistil, že už stojím palci od nohou ve fekáliích a mohl hopsnout na další dvojstranu. A nijak jinak víc mě to neirituje. Na druhou stranu chápu rozhořčení fanoušků-rodičů, kteří jsou zvyklí Pevnost půjčovat do rukou svým dětem školou povinným. Ti potom chtějí-li setrvat v nakupování a čtení, aby si k nákupu v papírnictví přibalili i pořádnou tubu lepidla a pěkně to Verbalovi polepili! Těžko se spoléhat, že ratolesti jen zavřou oči a odplivnou si jako já.

Literatura vás zcela standardně zahrne horou knih. Třeba recenzí v předstihu na desáté Kladivo na čaroděje od samotného otce série Jiřího Pavlovského nebo povídáním o obrazové publikaci o SW a samozřejmě několika většími články o fantasy sériích cizích i domácích.

V profících již podruhé rozpráví Dan Černý, ilustrátor, kreslíř komiksů i spisovatel, a ačkoliv se nechci stát autorem komiksu, je to věru vtipné a zajímavé čtení, takže se nenechte odradit od čtení, i když neplánujete dobýt svět skrze barevná okýnka.

Stejně tak by vám mohla doplnit základní všeobecné vzdělání březnová rubrika Mangy a Anime, neboť se v ní píše o Narutovi, a ten už je dnes trochu jako Star Wars – kdekdo o něm slyšel, i když si třeba myslí, že Manga je druh exotického ovoce.

A věděli jste, že Joker slaví letos už sedmdesáté páté narozeniny? Ne? Tak přečíst!

Ve videohrách vás může nalákat Top ten 10 her roku 2015 podle pevnostní redakce a máte srovnání, nakolik se váš vkus shoduje.

Víte, kdo jsou to triksteři? Ne? Historie a záhady Míly Lince vám rozšíří obzory, stejně jako všechny další naučné rubriky ve druhé polovině Pevnosti. S Otomarem Dvořákem se tentokrát potkáme naposledy a to přímo na sopce, ale stále v Čechách. Můžeme se tedy těšit, co nám Pevnosti přichystá od dubna (jen doufejme, že ne nějaký vypečený apríl). A nesmím zapomenout ani na Leoše Kyšu. Jeho série článků o paranormálních jevech skončila v únorovém čísle a vystřídala je Alternativní historie. Hned první článek nové série přichází s konspirační teorií jak to bylo 11. září s Dvojčaty.

V povídkách najdete dva české zástupce. Kroniku prvních Čechů vám přednese František Kalenda a co přesně znamená záhadný název A Bao a Qu rozkryje Lucie Lukačovičová.

Takže čtení za kamny zdar!

Pevnost 04/2016