KOMIKS: Matt Gagnon & Brian Stelfreeze, Day Men

Článek od: Marek Keram Barányi - 15.09.2013

Označenie poskok (henchman), ktorým kedysi označovali človeka starajúceho sa o kone, to dotiahlo pekne ďaleko. Už takmer stoosemdesiat rokov sa tým slovom opisuje osoba, ktorá za finančný obnos, alebo protislužbu niekomu napomáha. Bez poskokov to jednoducho nedotiahnete vo svete ďaleko. Či už ide o poskokov zlosynov z knižno/filmovej série o agentovi Jamesovi Bondovi, Boba Fetta pracujúceho pre Dartha Vadera, alebo Harley Quinn, ktorá urobí čokoľvek pre svojho pána J. A nezabúdajme na klasikov: doktor Frankenstein mal Fritza/Igora a gróf Drakula svojho Renfielda. Práve na takýchto poskokov a ich životný príbeh sa zamerali scenáristi Matt Gagnon a Michael Alan Nelson z vydavateľstva BOOM! Studios v komikse Day Men.

Tisíce rokov bol náš svet ovládaný „Päťdesiatimi rodinami“, tajnou sieťou upírských rodín, ktoré medzi sebou bojujú o moc. Ale keď slnko vyhupne na oblohu, upíry sú nútený vrátiť sa do svojich temných kobiek a využívať služby smrteľníkov. Títo ľudia majú za sebou špeciálny výcvik a hovoria si Day Men. Jedným z nich je aj naša hlavná postava, David Reid. Pracuje pre upírskú rodinu menom Virgos a svoje rozkazy prijíma od smrteľníčky Casey Kennedyovej, ktorá dozerá na to aby upíri mali dostatok financií. Medzi Davidove povinnosti patrí napríklad vyberanie výpalného, podplácanie policajných dôstojníkov a odpratávanie mŕtvol po upírskych „nehodách“.

To je jedna časť jeho práce. Tou druhou je riešenie problémov, ktoré narobí upír menom Nybor. Je člen rodiny Virgos a napriek tomu, že je viac na obtiaž než k úžitku, je rodinou a rodinu treba chrániť. Takže, keď sa Nybor neozval svojej rodine štyridsaťosem hodín, David ho musel vypátrať a priviesť späť. Našťastie bol na neutrálnom území, v klube, ktorý slúži upírom na ukájanie svojich zvrhlých chúťok. Po pár minútach nájde David opitého, zakrvaveného a dezorientovaného Nybora. Ten má veľký problém. Vyzerá to tak, že zabil dievča z rodiny Ramses, ktorá rodine Virgos konkuruje. Plus, ide mu po krku Jacob Spalovač, z ktorého majú strach dokonca aj upíri.

Príbehy o upíroch by sa dali v dnešnej dobe rozdeliť na dve kategórie. Filmy a seriály s upírskou tématikou, ktoré stoja za to: True Blood, Vampire Diaries, Dark Shadows (seriál), Buffy, Angel, From dusk till dawn, Blade, Lost boys, Fright Night, Shadow of the vampire, Nosferatu, Dracula (klasická verzia, aj verzia Francisa Forda Coppolu) a mnohé ďalšie. Do druhej kategórie spadajú filmy a seriály, ktoré za to nestoja. Vy dobre viete, o ktorých je reč. Pokiaľ ide o upírov v komiksoch, tak za spomenutie stoja hlavne komiksy série 30 days of night a American Vampire. Čo nie je práve veľa.

Scenáristické duo Gagnon/Nelson prišlo s konceptom, ktorý je jednoduchý a zároveň geniálny. No nikto ho doteraz naplno nevyužil (podobne ako sa to stalo pri sérii Fanboys vs. Zombies). Prevedenie ich vízie sa podarilo a svojim nápadom ma na sto percent zaujali. V príbehu je spomenutých päťdesiat rodín. Zatiaľ sme videli iba dve z nich, ale ak bude mať Day Men výbornú odozvu u čitateľov, stane sa z neho komiks na pokračovanie a časom preskúmame ich svet podrobnejšie. Aspoň v to dúfam, pretože tento komiks by si pokračovanie zaslúžil.

O kresbu sa postaral Brian Stelfreeze, ktorého meno vám možno nič nehovorí, ale v skutočnosti ide o legendárneho kresliča. Tomu sa podarilo v tomto komikse perfektne nakresliť nielen hlavné a vedľajšie postavy, plus prostredie, ale excelentne vystihol rýchlosť upírov. Tak ako sa podarilo Zackovi Snyderovi znázorniť rýchlosť Kryptoňanov v Man of Steel, tak sa to podarilo kresebne Brianovi v tomto komikse. Snáď sa v pokračovaniach dočkáme epických, superrýchlych bojov medzi upírskymi rodinami. Niečo také sa zase v komiksoch nevidí často.

Komiks Day Men je pre všetkých, ktorý si radi prečítajú komiks o upíroch (a ich poskokoch), ktorý... no jednoducho, ktorý sú klasický upíri a tajne vládnu svetu. Absolútne odporúčam.

Přidat komentář